UNITAT DE PROGRAMACIÓ

"JUGUEM A JOCS POPULARS!"

24 nens i nenes. Cicle inicial 2º

OBJECTIUS DIDÀCTICS. L’alumne en acabar la UP ".. " ha de ser capaç de…

  1. Identificar el joc com a objecte de plaer i recreació.
  2. Entendre que els jocs no mediàtics també poden ser molt útils i divertits.
  3. Utilitzar diferents habilitats motrius i destreses en els jocs que calgui.
  4. Acceptar i identificar les normes bàsiques dels jocs proposats.
  5. Saber gaudir de l'educació física i de les seves possibilitats.
  6. Respectar els altres sense importar el seu sexe i la seva manera de ser i/o actuar.
  7. Mostrar actituds de col·laboració i de valors de saber guanyar i perdre.
  8. Mostrar hàbits d’higiene corporal adequats a l’edat.
  9. Evitar que es perdin alguns jocs populars.

CONTINGUTS:

PROCEDIMENTALS.

  1. Realització de jocs populars.
  2. Utilització i assimilació de la normativa de cada joc.
  3. Debat sobre els aspectes dels jocs que agraden i desagraden més.
  4. Preguntar als pares a quins jocs jugaven i explicar-ho.

FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS

  1. Els jocs populars aplicables a l’escola i a cicle inicial.
  2. Les normes bàsiques.

ACTITUDS, VALORS I NORMES

  1. Acceptació dels altres sense discriminacions de cap tipus.
  2. Valoració del propi cos i de les seves possibilitats de moviment i comunicació.
  3. Acceptació del joc com a objecte de plaer i recreació.

ACTIVITATS D’ENSENYAMENT –APRENENTATGE

  1. L’atrapada. Stop. Talla-fils
  2. Bales i les seves variants.
  3. Bitlles i les variants.
  4. La xarranca
  5. Saltar a corda i altres variants amb corda.
  6. El mocador.
  7. La petanca
  8. Pica-paret
  9. Pip, 1,2,3,
  10. La baldufa
  11. Cuit i amagar
  12. La gallineta cega
  13. Carreres de sacs.

ACTIVITATS D’AVALUACIÓ

  1. Participa sempre
  2. Es mostra col.laborador amb els companys.
  3. Mostra hàbits d’higiene.
  4. Porta la bossa en condicions.

Observació sistemàtica sobre el grau de compliment de les normes i el grau de col·laboració amb els demés. Si sap guanyar i perdre, etc.. llista de control.

Registre anecdòtic.