UNITAT DE PROGRAMACIÓ
"JUGUEM A JOCS POPULARS!"
- TÍTOL Nº DE SESSIONS: 5
- TEMPORITZACIÓ: TRIMESTRE 3º Tornant de Reis
- LLOC. BARRI. NIVELL SÒCIO-ECONÒMIC. COMARCA. ESCOLA.
INFRAESTRUCTURES. MATERIAL: bales, cordes, baldufes,
cintes per tapar els ulls, boles de petanca,
bitlles,
- JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DE PROGRAMACIÓ. Els alumnes
han de conèixer alt per alt els diferents jocs populars
que hi ha la seva terra. Han dentendre que el
consumisme que han vist durant els Reis no és del tot bo
i que hi ha jocs amb poc material molt divertits.
- METODOLOGIA: Descobriment guiat, resolució de problemes.
- OBJECTIUS GENERALS. OBJ. TERMINALS. Nº 10, 1, 2, 7, 4
- EIXOS TRANSVERSALS. Educació per la salut, igualtat
doportunitats entre sexes,del consumidor..
- RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. C. M. natural , social i
cultural.
- GRUP-CLASSE. CARACTERÍSTIQUES..
24 nens i nenes. Cicle inicial 2º
OBJECTIUS DIDÀCTICS. Lalumne en acabar la UP "..
" ha de ser capaç de
- Identificar el joc com a objecte de plaer i recreació.
- Entendre que els jocs no mediàtics també poden ser molt
útils i divertits.
- Utilitzar diferents habilitats motrius i destreses en els
jocs que calgui.
- Acceptar i identificar les normes bàsiques dels jocs
proposats.
- Saber gaudir de l'educació física i de les seves
possibilitats.
- Respectar els altres sense importar el seu sexe i la seva
manera de ser i/o actuar.
- Mostrar actituds de col·laboració i de valors de saber
guanyar i perdre.
- Mostrar hàbits dhigiene corporal adequats a
ledat.
- Evitar que es perdin alguns jocs populars.
CONTINGUTS:
PROCEDIMENTALS.
- Realització de jocs populars.
- Utilització i assimilació de la normativa de cada joc.
- Debat sobre els aspectes dels jocs que agraden i
desagraden més.
- Preguntar als pares a quins jocs jugaven i explicar-ho.
FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS
- Els jocs populars aplicables a lescola i a cicle
inicial.
- Les normes bàsiques.
ACTITUDS, VALORS I NORMES
- Acceptació dels altres sense discriminacions de cap
tipus.
- Valoració del propi cos i de les seves possibilitats de
moviment i comunicació.
- Acceptació del joc com a objecte de plaer i recreació.
ACTIVITATS DENSENYAMENT APRENENTATGE
- Latrapada. Stop. Talla-fils
- Bales i les seves variants.
- Bitlles i les variants.
- La xarranca
- Saltar a corda i altres variants amb corda.
- El mocador.
- La petanca
- Pica-paret
- Pip, 1,2,3,
- La baldufa
- Cuit i amagar
- La gallineta cega
- Carreres de sacs.
ACTIVITATS DAVALUACIÓ
- Registre anecdòtic: es valora la participació a les
activitats activament.
- Llistes de control: SI/No/De vegades.
- Participa sempre
- Es mostra col.laborador amb els companys.
- Mostra hàbits dhigiene.
- Porta la bossa en condicions.
Observació sistemàtica sobre el grau de compliment de les
normes i el grau de col·laboració amb els demés. Si sap
guanyar i perdre, etc.. llista de control.
Registre anecdòtic.