UNITAT DE PROGRAMACIÓ
"MAGRADA JUGAR ALS JOCS
PRE-ESPORTIUS"
- TÍTOL Nº DE SESSIONS: 7
- TEMPORITZACIÓ: TRIMESTRE 3º tornant de Setmana Santa
- LLOC. BARRI. NIVELL SÒCIO-ECONÒMIC. COMARCA. ESCOLA.
INFRAESTRUCTURES. MATERIAL.: cinta mètrica, cronòmetre.
- JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT DE PROGRAMACIÓ. Els alumnes
han de conèixer les possibilitats del seu cos, les
formes més adients de lescalfament, les seves
capacitats condicionals, etc...
- METODOLOGIA: Descobriment guiat, resolució de problemes.
Grups reduïts, comandament directe. Coeducació entre
els grups.
- OBJECTIUS GENERALS. OBJ. TERMINALS. Nº 5, nº 1
- BLOC DE CONTINGUT:
3. Utilització de les capacitats condicionals.
5. Realització de jocs.
- EIXOS TRANSVERSALS. Educació per la salut, igualtat
doportunitats entre sexes.
- RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES. C.M. Natural
- GRUP-CLASSE. CARACTERÍSTIQUES..
Cicle Superior. 6º. 24 nens i nenes. Cap dificultat
dimportància.
OBJECTIUS DIDÀCTICS. Lalumne en acabar la UP "..
" ha de ser capaç de
- Conèixer i utilitzar diferents formes descalfament
i estiraments del cos en EF.
- Prevenir riscos en les activitats que es proposin.
- Saber guanyar i perdre en els jocs competitius.
- Saber aguantar durant un ritme llarg una activitat
aeròbica.
- Respectar el sexe contrari en totes les activitats que es
facin.
- Utilitzar la força i no la violència en jocs de lluita
i combat.
- Ocupar lespai de forma adequada en activitats
pre-esportives.
- Utilitzar hàbits higiènics en EF.
- Aprendre a dosificar lesforç en activitats que es
requereixi.
CONTINGUTS:
PROCEDIMENTALS.
- Realització de jocs i exercicis amb components físics
importants relacionats amb les capacitats condicionals:
velocitat, força, resistència i flexibilitat.
- Realització i puntuació de testos simples de velocitat
i força.
- Realització de jocs pre-esportius.
- Utilització de la flexibilitat com a forma de relaxar-se
en la part de la sessió de tornada a la calma.
- Realització duna cursa pels volts de
lescola.
- Realització i direcció de lescalfament per grups.
- Utilització de lapnea respiratòria en activitats
de precisió.
- Realització d'una sessió daeròbic.
- Mesura de pulsacions.
FETS, CONCEPTES, SISTEMES CONCEPTUALS
- El funcionament i les normes dels jocs proposats.
- Les capacitats condicionals.
- Lespai en les activitats pre-esportives.
- La respiració adequada en activitats de precisió.
- Leducació no sexista.
ACTITUDS, VALORS I NORMES
- Acceptació dels altres sense discriminacions de cap
tipus.
- Valoració del propi cos i de les seves possibilitats de
moviment i acció.
- Acceptació i compliment de les normes de cada joc.
- Participació en les activitats i debats proposats.
ACTIVITATS DENSENYAMENT APRENENTATGE
- El Killball. Velocitat, agilitat.
- El Foot-cranc. Flexibilitat, força.
- El Terra-bol. Flexibilitat, força.
- "La caixa". Punteria. Apnea en el llançament.
- Jocs de lluita i combat. Per parelles de mateixes
característiques.
- Cursa de cross pels volts de lescola.
- Pilotes fora: resistència
- Mesura de dades. Test de 10 per cinc. Salt de llargada.
En dos grans grups a la primera i la darrera sessió.
- Debat sobre la importància de lescalfament, les
capacitats condicionals.
- Explicacions teòriques sobre les capacitats condicionals
i el seu desenvolupament.
- Debat sobre la rivalitat home-dona, el llenguatge
masclista, les coses dhomes i les de dones.
- Sessió daeròbic.
ACTIVITATS DAVALUACIÓ
- Test de velocitat 10 per 5, mesurat per ells.
- Simultàniament es mesura el salt de llargada.
- Tot el grup abdominals 30 s.
Formativa
Observació de la resistència. Llista de control
- Es para.
- Dosifica lesforç
- No aguanta lesforç.
Qüestionari:
- Per què és important la respiració?
- Per què ho és la flexibilitat?
- Quin joc pre-esportiu tha agradat més? Per què?
- Quins aspectes del teu cos has treballat?