UNITAT DE PROGRAMACIÓ
LA SALUT ÉS IMPORTANT PEL MEU COS
NIVELL: Cicle Superior. 6º
Nº de sessions: 5
Temporització: Segon trimestre.
Lloc: Pati i gimnàs de lescola Guillem de Montrodon i
St. Miquel dels Sants. Els dos edificis. Explicació escola
Justificació! A 6º es vol comprovar el treball de higiene
que han tingut durant tota la Primària a veure si ha tingut
continuïtat.
METODOLOGIA: Descobriment guiat i resolució de problemes
perquè els/les alumnes puguin experimentar amb el propi cos.
Assignació de tasques. Grups reduïts.
EIXOS TRANSVERSALS:
- Igualtat doportunitats de sexes
- Educació de la salut.
- Educació del consumidor.
- Educació moral i cívica.
OBJECTIUS GENERALS:
Nº 1
Nº 7
CONTINGUTS:
PROCEDIMENTALS:
- Realització i direcció descalfaments diversos i
per grups.
- Realització de simulacres de petits accidents.
- Habilitació de la sala per la prevenció de riscos per
la salut.
- Utilització dun ninot per practicar sobre riscos i
diferents hàbits.
- Dutxa després de lactivitat.
- Realització dactivitats gimnàstiques simples a
tall dexemple.
- Realització dactivitats de risoteràpia.
- Realització dactivitats de relaxació com
massatges energètics.
- Realització de qüestionaris sobre els hàbits
higiènics.
DE FETS CONCEPTES I SISTEMES CONCEPTUALS
- La importància de lescalfament en EF.
- La dutxa: components.
- Primers auxilis elementals.
- Relaxació. Alliberament de tensions. Risoteràpia.
- Prevenció de riscos en lactivitat física.
- La roba adequada per fer educació física.
ACTITUDS, VALORS I NORMES:
- Acceptació de la importància de lescalfament
abans de fer activitat física.
- Ajut personal als altres en cas de necessitat.
- Acceptació dels companys per crear climes agradables.
OBJECTIUS DIDÀCTICS:
- Conèixer i utilitzar formes dactuació davant
petits accidents.
- Saber relaxar-se per alliberar tensions.
- Utilitzar els hàbits bàsics dhigiene en
lactivitat física.
- Conèixer diferents formes desclafament en
l'activitat física.
- Acceptar els companys per la creació de climes de poca
tensió.
- Prevenir riscos en les activitats físiques que es
realitzen a lescola.
ACTIVITATS DENSENYAMENT APRENENTATGE:
- Per grups preparació dun escalfament cada sessió.
- Debat sobre la salut i els hàbits saludables.
- Normes bàsiques dactuació davant de lesions i
ferides. Què no sha de fer. Debat, posada en
comú.
- Com prevenir accidents perillosos en educació física.
Escenificació dexercicis i formes de prevenció de
riscos.
- Com agafar coses pesants. Esquena recta.
- Esquetxos i gags sobre la salut. Per grups. La droga, la
dutxa, el tabac, la mala alimentació, els petits
accidents, la roba adequada, les formes dajuda
(bromes pesades)
. Cada gag es farà bé i
malament.
- Risoteràpia. Jajja, jjejjee, jijijiji, jojojojoj,.
Jujujuju.
- Tècniques de relaxació. massatges energètics i
massatges normals. Com fer-los bé.
- Activitats gimnàstiques simples com tombarelles endavant
i endarrera, etc..
- Com es pot utilitzar correctament el material dEF.
ACTIVITATS DAVALUACIÓ
Debat. Registre anecdòtic de les converses que es diuen. Grau
de coneixença i utilització de la higiene. Test inicial.
Observacions i participacions en els debats sobre salut.
Preguntes als alumnes sobre el que entenen.
Test o qüestionari final. El contesten per parelles i
després sentrega al MEF.
QÜESTIONARI:
- Dins la bossa portes: tovallola, xancletes i sabó?
- Et rentes les dents cada dia?
- Per què fas escalfament abans de fer activitat física?
- Com es cura una ferida superficial?
- Què has de fer davant duna contusió?
- Per què és important portar roba adequada per fer EF?
- Per què és important fer la digestió?
- Com es poden prevenir els riscos en lact. Física?
- Per què és important saber respirar bé i relaxar-se?
- Com pots alliberar tensions sense fer mal a ningú?