Evolució de la bicicleta
 
 

Sembla que no, però la història de la bicicleta és molt llarga i ha tingut una gran evolució des de la primera màquina que es va inventar. Més avall teniu imatges i explicacions de la història de la bicicleta per a què entengeu la importància que ha tingut al llarg de la història aquest invent.

Bicicleta de Da Vinci
Bicicleta de Da Vinci (1490)
Encara que mai es va arribar a construir una, en un apartat de l'obra "Codez Atlanticus" de Leonardo da Vinci ja apareixia el dibuix d'una bicicleta. Leonardo ja va pensar en una transmissió de cadena com les que s'utilitzen a l'actualitat.
Célérifère
Célérifère (1690)
Vehicles de dos rodes propulsats pels peus eren utilitzats als primers anys de la segona meitat del segle XVII. A 1690 un comte francès, Mede de Sivrac, va inventar la célérifère. Estava formada per un quadre i rodes de fusta i s'impulsava amb les cames del ciclista a terra. El vehicle no tenia manillar y el seient era una almohadilla
Drasiana
Drasiana (1816)
En 1816 Karl Drais von Sauerbronn, un noble alemany, va dissenyar el primer vehicle de dos rodes amb dispositiu de direcció. Aquesta màquina, denominada draisiana (en honor al seu inventor), tenia un manillar que girava sobre el quadre, permetent el gir de la roda davantera i s'impulsava amb les cames del ciclista recolzades a terra.
Dandy Horse
Dandy Horse (Hobby horse) (1819)
L'anglés Denis Johnson va canviar la fusta pel ferro i es va guanyar consistència i seguretat. A més tenia un seient ajustable i un recolzador pel colze.
Autopropulsada
Autopropulsada (1839)
Al 1839 l'escocès Kirkpatrick Macmillan va afegir palanques de conducció i els pedals a una màquina del tipus draisiana. Aquestes innovacions van permetre al ciclista impulsar la màquina amb els peus sense tocar terra.
Velocípede
Velocípede (1855)
Va ser inventada per francès Micheaux. El quadre i les rodes es fabricaven de fusta. Els pneumàtics eres de ferro i els pedals estaven col·locats al centre de la roda davantera, que era una mica més alta que la roda de darrere. Per cada volta de pedal donava una volta la roda, per tant, hi havia l'inconvenient que la màquina era molt lenta.
Bicicle
Bicicle (1873)
James Starley va ser qui va fer el primer intent de millorar la manca de velocitat, al 1873. La roda davantera de la màquina de Starley era tres vegades més gran que la roda de darrere per que així per cada volta de pedal avancés més camí. Però l'inconvenient era que el ciclista anava assegut molt a dalt, amb el risc de que pogués caure.
Bicicleta segura
Bicicleta segura (1880-1888)
Guilmet Meyer construeix el primer bicicle amb cadena de transmissió entre els pedals i la roda de darrera al 1880. Així se soluciona el problema de la velocitat i es fa innecessàri que la roda davantera sigui exageradament gran. Al 1884 Rover afegeix la transmissió per cadena i quadre trapezoïdal, el qual dona molta més resistència a la màquina. I finalment, Singer, al 1888 millora més la bicicleta igualant les rodes i afegint un quadre metal·lic creuat.

 

Penses que era senzill utilitzar una de les primeres biclicletes com les que utilitzaven els nobles d'aquella època, al 1.690? Pensa que eren de fusta, sense pedals, sense canvis de direcció... Segur que no ho era de fàcil eh, però segur que amb el temps lliure que tenien van apendre a utilitzar-la molt ràpidament.