|
Bicicleta
de Da Vinci (1490) |
Encara que mai es va arribar a construir una, en un apartat
de l'obra "Codez Atlanticus" de Leonardo da Vinci
ja apareixia el dibuix d'una bicicleta. Leonardo ja va pensar
en una transmissió de cadena com les que s'utilitzen
a l'actualitat. |
|
|
Célérifère
(1690) |
Vehicles de dos rodes propulsats pels peus eren utilitzats
als primers anys de la segona meitat del segle XVII. A 1690
un comte francès, Mede de Sivrac, va inventar la célérifère.
Estava formada per un quadre i rodes de fusta i s'impulsava
amb les cames del ciclista a terra. El vehicle no tenia
manillar y el seient era una almohadilla |
|
|
Drasiana
(1816) |
En 1816 Karl Drais von Sauerbronn, un noble alemany, va
dissenyar el primer vehicle de dos rodes amb dispositiu
de direcció. Aquesta màquina, denominada
draisiana (en honor al seu inventor), tenia un manillar que
girava sobre el quadre, permetent el gir de la roda davantera
i s'impulsava amb les cames del ciclista recolzades a terra.
|
|
|
Dandy
Horse (Hobby horse) (1819) |
L'anglés Denis Johnson va canviar la fusta pel
ferro i es va guanyar consistència i seguretat.
A més tenia un seient ajustable i un recolzador pel
colze. |
|
|
Autopropulsada
(1839) |
Al 1839 l'escocès Kirkpatrick Macmillan va afegir
palanques de conducció i els pedals a
una màquina del tipus draisiana. Aquestes innovacions
van permetre al ciclista impulsar la màquina amb els
peus sense tocar terra. |
|
|
Velocípede
(1855) |
Va ser inventada per francès Micheaux. El quadre
i les rodes es fabricaven de fusta. Els pneumàtics
eres de ferro i els pedals estaven col·locats
al centre de la roda davantera, que era una mica més
alta que la roda de darrere. Per cada volta de pedal donava
una volta la roda, per tant, hi havia l'inconvenient que la
màquina era molt lenta. |
|
|
Bicicle
(1873) |
James Starley va ser qui va fer el primer intent de millorar
la manca de velocitat, al 1873. La roda davantera de la màquina
de Starley era tres vegades més gran que la roda de
darrere per que així per cada volta de pedal avancés
més camí. Però l'inconvenient era que
el ciclista anava assegut molt a dalt, amb el risc
de que pogués caure. |
|
|
Bicicleta
segura (1880-1888) |
Guilmet Meyer construeix el primer bicicle amb cadena
de transmissió entre els pedals i la roda de darrera
al 1880. Així se soluciona el problema de la velocitat
i es fa innecessàri que la roda davantera sigui exageradament
gran. Al 1884 Rover afegeix la transmissió per cadena
i quadre trapezoïdal, el qual dona molta més
resistència a la màquina. I finalment, Singer,
al 1888 millora més la bicicleta igualant les rodes
i afegint un quadre metal·lic creuat. |
|