|
El sistema de plegat Dahon consisteix en un quadre baix i plegable
pel mig, una tija de selló llarga, telescòpica (alguns
models) i sobre dimensionada, i una potència plegable i de
vegades també telescópica. El disseny permet un quadre
rígid però al mateix temps una mida molt compacta
en estar la bicicleta plegada. |
|
Potència plegable
L'invent de Dahon més copiat. De fet, sense una
potència plegable seria quasi impossible fer una bicicleta
que sigui totalment compacta al ser plegada. Any rera any
s'ha anat millorant el sistema de potència i actualment
és un dels més rígids i senzills de fer
funcionar. |
|
|
Tija
de selló sobredimensionada
Són simples matemàtiques el fet de veure que per
un determinat pes, un diàmetre més gran de tub és
més resistent que un de petit. S'aconsegueix més resistència
a les tiges més llargues que s'han d'utilitzar sense anar
en gaire detriment del pes de la bicicleta. Ciclistes de fins a
105 kg i 1'90mts poden utilitzar les nostres bicicletes sense cap
problema. |
|
Eix
frontal compacte
Els eixos de les rodes frontals tradicionals tenen 100mm de
diàmetre, però amb rodes més petites podem
suportar la força de la roda amb menys distància.
Per reduir la mida al estar la bicicleta plegada així com
el seu pes, l'eix frontal és més estret. Aquest eix
més compacte ha esdevingut estàndard dins de la indústria
de les bicicletes plegables. |
|
Disseny
baix del quadre (GroundFloor Frame)
La majoria de quadres de les bicicletes normals tenen la barra
superior molt elevada, cosa que és poc òptima si ets
baix/a o portes un vestit o una faldilla. El disseny del quadre
GroundFloor presenta molt poca alçada (en alguns models només
està a 35 cm del terra), i per tant pujar i baixar de la
bicicleta si tens pressa és d'allò més senzill. |
|
Tecnologia
Doublelock
Sistema de Dahon que aporta una segona seguretat a les tanques de
plegatge per tal d'augmentar la fiabilitat al estar pedalejant.
El sistema s'aplica a tots els models. |
|
Manillar
Revolve
El manillar amb tecnologia Revolve permet un plegatge molt més
compacte. Amb una tanca ràpida sobre el manillar, podem rotar
el manillar per permetre que la posició de plegat sigui menys
voluminosa. |
|
Tecnologia
de plegatge ViseGrip
El mecanisme ViseGrip és excepcionalment resistent en posició
tancada, i el seu econòmic disseny el fa molt senzill i pràctic
d'utilitzar. La frontissa s'ha dissenyat perquè l'acció
de plegar sigui suau i no hi hagi fregament entre els diferents
components. |
|
Tecnologia
ClikLok
Accionar una simple palanca és tot el que es necessita per
plegar o desplegar la bicicleta. Cal veure-ho per creure-ho. Mai
ha estat tan fàcil fer plegar o desplegar la bicicleta. |
|
Sistema
de subjecció Magnetix
Un simple i ingenis sistema d'imants permet mantenir les bicicletes
plegades sense perill que es despleguin per si soles. Això
permet que les bicicletes siguin molt més fàcils de
dur quan per exemple tenim pressa per baixar les escales per agafar
el tren o el metro. |