UAB ICE
 

 

Equip ICE-UAB de Metodologies docents i Avaluació a Secundària
Línia de treball: Mètode de l'artefacte
 
Què és?

El mètode de l'artefacte és una metodologia didàctica desenvolupada a partir del material cedit per Intermediate Technology (Myson House, Railway Terrace, Rugby CV21 3HT).

 
Descripció de la metodologia
Com ja sabeu el mètode de treball que fem servir a tecnologia s’anomena Procés Tecnològic. Un dels aspectes destacats dintre d’aquesta manera de treballar és tot el que fa referència a l’avaluació de l’objecte que hem dissenyat i construït, seguint els passos que ens marca el procés tecnològic.

Mitjançant l’aplicació del Mètode de l’Artefacte podem dur a terme un complet anàlisi d’objectes i aparells des de diversos punts de vista. Per realitzar aquest estudi hem de respondre un conjunt de preguntes, agrupades per contextos. Tindrem cinc contextos: personal, social, econòmic, tecnològic i mediambiental.

Les respostes a les preguntes dels diversos contextos ens permetran dur a terme una valoració del nostre artefacte molt més amplia i completa i no caure, com acostuma a passar, a avaluar bàsicament els aspectes tecnològics. Tindrem, per tant, elements per avaluar l’objecte que estudiarem i fer-ho integrat dintre de l’entorn on ens el trobarem.

 
Documents i materials de formació
PDF version
Flash Paper version
Anàlisis d'objectes: esquema original
PDF version
Flash Paper version
Anàlisis d'objectes: contextos a estudiar
PDF version
Flash Paper version
Organització i seguiment de la proposta de treball
PDF version
Flash Paper version
Proposta de treball: l'ordinador
PDF version
Flash Paper version
Proposta de treball: la bicicleta
PDF version
Flash Paper version
Exemple: el telèfon
PDF version
Flash Paper version
Exemple: la tovallola
PDF version
Flash Paper version
Suma de frases: aportacions al fòrum
PDF version
Flash Paper version
Full de registre: cronograma
(Requeriments: Flash Player i Adobe Reader)
 
Nota
Aquest material forma part de la documentació bibliogràfica posada a l’abast dels docents i és avalat per l’equip de Metodologies docents i Avaluació de Secundària de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona com a material pedagògic útil per a l’ensenyament i la formació permanent del professorat.
 
Contacte
Persona de contacte
Xavier Rosell