L’EDUCACIÓ FÍSICA, UNA MARIA?.

Amb la implantació de la reforma, les escoles públiques, han sortit guanyant en molts aspectes, (en d’altres no tant). Probablement una de les àrees més beneficiada ha estat l’Educació Física. Aquesta assignatura ha passat per un procès d’evolució que encara no ha acabat i per l’ambient que es respira a les escoles hem fa pensar que el camí que li queda per recòrrer és llarg i gens fàcil.

Fa 10 o 15 anys ningú no parlava d’E. Física ni d’especialistes i menys encara de programacions o de projectes interdisciplinars. El màxim que podíem veure era algun tutor interessat en la "gimnasia" , el qual , amb molt bona voluntat, treia als seus alumnes a jugar un partit de futbol o a fer unes tombarelles. Per sort, aquest aspecte ja forma part dels passat de la majoria de centres educatius. Amb la creació de l’especialista d’E. Física a Primària, aquesta àrea s’ha dotat d’uns continguts, uns procediments i unes actituds, valors i normes com la resta d’assignatures. Però malhauradament tota aquesta teoria no serveix de gaire perquè el professorat en general no comtempla l’E. Física com una àrea curricular tant important con la resta. Continua essent un "maria" a la qual no se li donen totes les hores que hauria de tenir, i fins i tot hi ha centres en què els professors als quals els "ha tocat" impartir-la no tenen cap tipus de titulació ni tenen cap interès per obtenir-la.

Si no donem la importància que li pertoca a una de les assignatures que més contribueixen a la completa formació tan física com psíquica dels nostres alumnes, no podrem donar per acabada la tasca de normalització de l’E. Física en el context escolar. Tot el caràcter pedagògic i didàctic així com tota la seva relació interdisciplinar que la pròpia reforma impulsa, quedarà sesgada per una manca de reconeixement dels propis professionals de l’educació.

Des d’aquí vull encoratjar a tots el que ens dediquem al camp de l’ensenyament a canviar d’actitud i a "Progressar Adequadament" perque l’E. Física tingui el lloc que li pertoca dins de la resta de matèries que s’imparteixen actualment en els nostres centres escolars.

Isabel López Zaldívar. CEIP Dr. Trueta de Viladecans