JORNADES INTERESCOLARS CEIPs DE CASTELLDEFELS.
CAN VINADER. 27 - 31 DE MARÇ DE 2000.
CICLE INICIAL.

CONTINGUTS I OBJECTIUS:

CONTINGUTS

OBJECTIUS

PROCEDIMENTS:

  • Experimentació del joc com a objecte de plaer.
  • Experimentació de diversos tipus d'habilitats.
  • Utilització de diversos tipus de material.
  • Realització de diversos tipus de jocs.

FETS, CONCEPTES I SISTEMES CONCEPTUALS.

  • Jocs i activitats amb regles senzilles.

VALORS, ACTITUDS I NORMES.

  • Adaptació a les normes dels jocs.
  • Cooperació amb els companys i companyes durant el joc.
  • Respecte i cura cap el material i les instal·lacions.
  • Saber jugar a jocs amb regles senzilles.
  • Acceptar les regles dels jocs.
  • Utilitzar correctament diversos tipus de material.
  • Acceptar la diversitat del grup.
  • Relacionar-se amb nens d'altres escoles.
  • Tenir cura del material i de les instal·lacions.

ESTACIONS DE JOCS PEL CICLE INICIAL

CUBA:

3 ó 4 nens la paren. Persegueixen els altres. El nen tocat es queda al lloc amb les carnes obertes. Per ser salvat, un altre nen li ha de passar per sota les carnes. Als 2 ó 3 minuts s'atura el joc i es mira quants nens hi ha atrapats.

INDIS:

Disposició inicial en rotllana per parelles. El nen de 1'exterior és la tenda (dret arnb les cames obertes) i el de 1'interior és l'indi, (assegut amb cames i braços plegats). En sentir el xiulet, els indis surten per la porta de la tenda i corren en la mateixa direcció, i quan torna a tocar el xiulet, aquests s'han de ficar, sense retrocedir, a casa sevá.. L'últim en arribar té una lletra de la paraula "INDI".

EL LLOP I LES OVELLES:

4 ó 5 llops amb un mocador de cua com a distintiu. La resta són ovelles. Els llops intenten atrapar ovelles i les tocades es converteixen en llops i agafen una cua.
IMPORTANT: salutació de les ovelles i dels llops

EL VAMPIR:

L'animador és el vampir que está situat al mig d'una rotllana. Els nens van girant al voltant i preguntant "Quina hora és?" A la resposta de "són les l2", tots corren perseguits pel vampir. Els atrapats seran "vampiritos" que ajudaran l'animador a atrapar més nens a cada ronda.

SARDINES A LA LLAUNA:

Els nens volten lliurement per 1'espai i a un senyal, l'animador donará 1'ordre "sardines a la llauna de 3 ", "sardines a la llauna de 5". Els nens s'hauran de col.locar, estirats al terra de 3 en 3 o de 5 en 5, com a sardines,el cap del segon nen, al costat dels peus del primer.

TERRATRÈMOL:

Disposició inicial de 3 en 3, una parella fa de casa i es dona les mans i el tercer, d'inquilí o llogater, al mig de la parella.
L'animador pot donar les següents ordres:
Llogater: i és aquest el que s'ha de buscar nova casa.
Cases: són aquestes les que han de buscar un altre llogater.
Terratrémol: tots al terra
Reconstrucció: es tornen a fer cases i llogaters nous.

ESTACIONS DE MATERIAL PEL CICLE INICIAL

PARACAS

Diferents jocs amb aquest material i pilotes de plástic

XANQUES

Caminar sobre xanques de pot, fer petites curses i relleus, passar per un circuit marcat...

BITLLES

Cada bitlla que es tira val 1 ó 2 punts acumulatius a cada tirada. La pilota no pot volar, sempre ha de rodolar pel terra.

CURSES DE SACS

Experimentar primer el fet d'avançar amb un sac.
Curses per equips.

PILOTES GEGANTS

Diferents jocs amb aquest material: fer-ho avançar només amb els peus, només amb braços o cap, tombar-se a sobre...

EXEMPLE DE DISTRIBUCIÓ INICAL DELS GRUPS

DIA: 11 DE MARÇ

NIVELL: PRIMER

1. BITLLES
MARGALLÓ A
2. ANEM A BALLAR MARGALLÓ B
3. PARACA CAN ROCA A
4. CIRCUIT CAN ROCA B
5. PILOTES GEGANTS VISTA ALEGRE
6. TAPS I XAPES SANT FERRAN
7. XANQUES ÀNGELA ROCA A
8. CARROS ÀNGELA ROCA B
9. SACS VIVES
10.VAMPIR  

ELS DESPLAÇAMENTS ES FARAN EN SENTIT CONTRARI A LES AGULLES DEL RELLOTGE
DESCANS DE 15 MINUTS DESPRÉS DE CINC ESTACIONS
DURADA DE CADA ESTACIÓ 10 MINUTS
CANVI D'ESTACIÓ 2 MINUTS

Grup de treball de mestres d'Educació Física Baix Llobregat II