LA 3ª TROBADA DE KORFBAL D'ESCOLES DE PRIMÀRIA DEL BAIX LLOBREGAT. LA OPINIÓ DE L'ALUMNAT:

korfb1.jpg (10225 bytes)
korfb2.jpg (9449 bytes)
korfb3.jpg (8984 bytes)
korfb4.jpg (10536 bytes)
Sabeu què es el korfbal? És un esport minoritari i desconegut, que va arribar a Espanya als anys 70, però que ara per ara només es practica a Catalunya.

La seva normativa es basa en principis com la cooperació, la no violéncia... que afavoreixen una participació igualitària, ja que es necessària la participació tan de nois com de noies per poder jugar un partit. Que més se li pot demanar a un esport?Des de fa tres anys, les escoles Marianao , Benviure, Can Massallera, Can Roca, Dr.Trueta, i Salvador Lluch (escoles de Sant Boi, Viladecans i Castelldefels) organitzen les jornades de korfbal al Poliesportiu la Parellada, a Sant Boi de Llobregat. Hi participen els nens de 5è i 6è curs de primària. Aquest any ha estat la 3a trobada, i a comptat amb una nova escola: Josep Mª Ciurana. Els dies 19 i 20 de març han estat els dies escollits per els organitzadors per dur a terme la trobada.

Els nens i les nenes han millorat molt en alguns aspectes, desmarcar-se, la velocitat, la punteria, que fa molta falta per guanyar, la coordinació..

Aquesta trobada de korfbal m’ha semblat que estava una mica renyida, per què tots els equips eren molt bons en aquest esport, i la competivitat era molt forta. Es costum que en acabar el partit, els dos equips es donin la mà, però hi havia nens que no ens la donaven. També vam conèixer molts nens i vam fer amics.

Aquest any ha estat més difícil aconseguir una bona posició, ja que tothom em pujat més la nostra qualitat de joc. Però no tots els equips han pujat, o sigui que ens ha estat més fàcil guanyar a algunes escoles.

En fi, que estic molt contenta d’haver participat en la 3a trobada de korfbal.

Ja s’està preparant la propera jornada, i esperem que vagi tant bé com aquesta.

Anna Maria Bèjar Moral   6è curs . CEIP Marianao

korfb5.jpg (7783 bytes)
korfb6.jpg (15653 bytes)
korfb7.jpg (10550 bytes)
Hola. Em dic Sara i visc a Sant Boi de Llobregat ( Barcelona ). Vaig al col.legi Marianao i us vaig a parlar de la meva excursió a korfbal.

Per si no sabeu què significa korfbal, us ho vaig a exolicar;

El korfbal és un esport on han de jugar obligatóriament nens i nenes, o sigui un equip mixt. En aquest esport s'utilitzen unes cistelles de 3 metres d'altura.

Bueno, ara us vaig a explkicar la sortida:

Vam sortir del col.legi a les 9:00 hores del matí, vam arribar al Parellada, l'estadi on tindria lloc l'acte i el punt de trobada de tots els col.legis participants.

Aquesta senyora que veieu al costat del meu profe, és l'Alcaldessa de Sant Boi, que va venir a veure'ns jugar i va fer les primeras pitades d'honor dels partits.

Van participar 7 equips, que van ser: Marianao, Can Massallera, Benviure, Josep Mª Ciurana de Sant Boi; Can Roca de Castelldefels; Salvador Lluch de Gavà i Dr. Trueta de Viladecans.

Nosaltres vam millorar la nostra posició de l'any passat i per això estem molt contents.

Enric Puig, bueno el professor que ens va ensenyar aquest esport, que és el nostre professor d'educació física, ens va dir a mi i al Victor Martinezque si voliem anar a la radio per parlar d'aquesta sortida i nosaltres li vam dir que si. En Victor i jo vam anar a la radio i vam començar a rodar el programa. La locutora ens va preguntar com ens ho havíem passat en la sortida, contra quins equips haviem jugat, qui va ser el guanyador, quin va ser l'equip més difícil, perquè ens agradava el korfbal, etc. Quan vam acabar de rodar el programa, ens vam dirigir a les nostres cases per escoltar-nos parlar, i si, ens vam escoltar.

A més, el que em va agradar més va ser al dia següent, quan tots els nens de la meva classe i de l'altre ens van aplaudir.

Sara Perez Gonzalez.   6è curs . CEIP Marianao