1ª Trobada d'escoles de primària del Baix Llobregat de Korfbal

L'àrea d'educació física, ens ofereix un marc ideal per aconseguir la integració de tot l'alumnat en unes activitats que els resultin engrescadores i motivadores. D'entre totes les activitats que portem a terme a les classes, hi ha un esport que té unes característiques molt especials per la seva pròpia normativa, es tracta del korfbal. És un esport molt minoritari i desconegut per la gran majoria de persones, que va ser adaptat d'un joc tradicional suec  per un professor holandès, l'any 1902. Les seves normes estan pensades per l'educació de l'individu en un ambient de igualtat i respecte.
Va ser introduït a Espanya el 1988 a Marbella, tot i que es va perdre ràpidament i només va continuar la seva pràctica a Catalunya, on van quedar dos clubs, el club balonkorf Bonaire i el club balonkorf Egara-85, ambdós a Terrassa.
El 1990, es va crear la Federació Catalana de korfbal, que actualment és l'encarregada de la seva promoció. Actualment, és l'únic esport en que Catalunya és membre de ple dret  d'una federació internacional, i per tant la selecció catalana de korfbal pot participar en qualsevol campionat oficial que s'organitzi arreu del món.

Dins d'aquest marc, un grup de professors d'educació física del Baix Llobregat, vam decidir aprofitar els recursos que ens proporciona un esport d'aquestes característiques i vam decidir incloure'l dins la nostra programació. A partir d'aquí i sabedors que durant la tardor de l'any passat, la selecció holandesa de korfbal, feia una gira pel territori català, vam aconseguir que vinguessin als nostres centres a fer una demostració per tal que el nostre alumnat veies un partit d'experts ( està considerada la millor selecció del món ).

Finalment, i com a cloenda de la promoció, totes les escoles participants ens trobarem un dia per fer uns partits entre nosaltres, comptant amb la col·laboració de diferents entitats públiques i privades.

Lloc: Polisportiu La Parellada Data: 10 de Maig: Cinquè.
          11 de Maig: Sisè.
Escoles participants: CEIP Marianao de Sant Boi.
                                CEIP Can Massallera de Sant Boi.
                                CEIP Salvador Lluch de Gavà.
                                 CEIP Can Roca de Castelldefels.

CEIP Dr. Trueta de Viladecans.

Enric Puig Amat
Joana Sanz Montmany
Sílvia Sánchez Moreno
Olga Díaz Baeta
Jaume Carbó Barranco
Isabel López Zaldivar
Entitats col·laboradores: Ajuntament de Sant Boi.
                                     Ajuntament de Gavà.
                                     Ajuntament de Castelldefels.
                                     Ràdio Sant Boi.
                                     Federació Catalana de korfbal.
                                     Intersport.
                                     Caixa de Terrassa
                                     TV3 ( Tot l'esport)
                                     TV Viladecans
                                     TV Gavà

Perquè Korfbal ?

COEDUCACIÓ

És un esport mixt, on en el mateix equip hi ha d'haver el mateix nombre de nois com de noies, amb les mateixes possibilitats per a tots.
Els nois no poden defensar les noies i les noies no poden defensar els nois.

NO ESPECIALITZACIÓ

Sempre hi ha 2 nois i 2 noies que ataquen, mentre que els altres defensen. Cada 2 gols, es canvia de funció i de zona. Els atacants passen a defensar i els defensors passen a atacar.

COOPERACIÓ

El jugador o jugadora que té la pilota no es pot desplaçar, només la pot passar o tirar a cistella. D'aquesta manera, tots els integrants de l'equip participen amb la mateixa intensitat i no hi ha lloc pels " xupons ".

NO VIOLÈNCIA

No està permès impedir els moviments als contraris, estant prohibit qualsevol tipus de contacte físic, per lleu que sigui.
El defensor ha d'estar situat, com a mínim a la distància d'un braç de l'atacant.

HABILITAT

Per poder llançar a cistella, cal estar desmarcat. Això vol dir que si el defensor està a la distància d'un braç i té el seu braç aixecat, no es pot tirar a cistella i s'ha de passar la pilota a un/a company/a que estigui desmarcat.
Totes aquestes normes impliquen que l'habilitat per passar la pilota, per desmarcar-se del contrari o per tirar a cistella, té molta més importància que qualsevol altre aspecte físic.

Partits

Els partits tindran una durada de 20 minuts cada un. Cada escola participa amb dos equips, ja que totes, excepte una, som de línia 2. Començarem a les 10 hores i fins les 13'20 hores es farà una lligueta entre tots els equips participants. Per la tarda, a partir de les 14'00 hores començaran els partits per decidir la classificació de tothom, des del 1r fins el 10è lloc.

Premis:

Hi haurà un trofeu per a cada escola participant, cedits per la Federació Catalana de korfbal. Un diploma per a cada participant, confeccionat per l'Ajuntament de Sant Boi. Una samarreta per a cada participant, amb el color de la seva escola. La casa Interesport paga una part important del seu cost, la resta es aportat per les diferents AMPAs, o pels mateixos alumnes.

Clica aquí per veure imatges de la trobada

RESULTATS I CLASSIFICACIONS DE 5è

RESULTATS I CLASSIFICACIONS DE 6è