U.D.: Conec el bàsquet | Cicle: Superior | Curs: 5è |
- Conèixer les normes bàsiques del bàsquet. |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
45'
|
- Passi del vídeo: Iniciación al baloncesto. Imagen y deporte. Respondre al qüestionari de preguntes sobre la ple·lícula. | Grup classe |
-Debat sobre la plel·lícula | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Vídeo: Iniciación al baloncesto. Imagen y deporte. |
- Botar correctament una pilota de bàsquet - Adquirir la experiència motriu necessària per controlar la pilota en diferents situacions motrius. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Joc: Caçant per la cua | 2 equips |
35'
|
- De forma estàtica, botar la pilota: Amb la mà dominant. - Repetir els exercicis anteriors, però amb desplaçament. -Exercicis de control de la pilota de diferents maneres: Per sota les cames, fer voltes al cos botant, botar-la asseguts,... - Tirar la pilota a l'aire, tocar el terra amb la mà i recollir-la ( després de deixar-la fer un bot, sense deixar-la botar). - Parades amb 2 temps. - Parades amb 1 temps. - Joc: La mosca |
Grup classe
Trios |
5'
|
- Fer rodar la pilota per diferents parts del cos. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota de bàsquet per a cada un |
- Aprendre a pivotar correctament. - Canviar molt ràpidament de sentit en les curses curtes. - Manejar correctament una pilota de bàsquet en situacions de joc. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Col·locats en fila: El primer passa la pilota per sobre el cap al següent, i així fins a l'últim, que ha d'agafar la pilota i, botant-la, posar-se el primer per tornar a començar. - Desplaçar-se lliurament botant la pilota. |
Grups de 6 |
30'
|
- Carreres de relleus amb bot de pilota. - Explicació de la figura del pivot. - El jugador que té la pilota pivota per passa-la a un company, mentre el tercer el pressiona. - Passis de pilota de forma estàtica i en desplaçament: De pit. - Joc: Les 8 passades |
Trios
2 equips |
5'
|
- Llançaments lliures a cistella. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota de bàsquet per a cada un |
- Automatitzar els moviments bàsics del bot de pilota. - Desmarcar-se de l'adversari en situacions de joc. - Adaptar el moviment a la situació motriu. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Botar la pilota de forma estàtica i en desplaçament: passant-la per sota les cames, donant voltes al cos, fent canvis de mà. - Fer girar la pilota pel cos, sense que perdi el contacte: a l'altura del melic, del pit, pel coll. - Fer un 8 per sota les cames sense que la pilota toqui el terra. - Amb la pilota al mig de les cames, aguantada amb una mà per davant i l'altra pel darrera de les cames, deixar la pilota i tornar a agafar-la amb les mans al revés sense deixar-la caure al terra. |
Grup classe |
25'
|
- 1 contra 1. - 2 contra 2. - Joc: La mosca. Només pot tocar el terra si fan un passi picat, en cas contrari i/o si el del mig toca la pilota, es canvia per l'últim que l'hagi tocada. - Carreres de relleus amb obstacles: |
Parelles
Trios
Grups de 6 |
10'
|
- Entrades a cistella | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota de bàsquet per a cada un |
- Conèixer les regles bàsiques del bàsquet. - Donar una resposta motriu adeqüada a les diferents situacions de joc. - Adquirir la experiència necessària per controlar la pilota de bàsquet. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
15'
|
- Joc: El gavilà. | Grup classe | |
30'
|
- Col·locats en 2 files, una enfront de l'altra i separats uns 10 metres, passar botant l'espai que els separa i en arribar a 3 metres, fer una parada i passar la pilota al primer de la fila ( Una vegada amb cada mà): En 1 temps. - Entrades a cistella pels dos costats. |
|
|
- Partits de bàsquet: - Els guanyadors i els perdedors de la primera ronda juguen després entre ells |
|||
5'
|
- Comentari dels partits. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 4- 6 pilotes de bàsquet. |
- Mantenir un ritme constant en les curses llargues. - Controlar correctament la respiració en els exercicis. - Saber mantenir la distància adequada amb l'oponent en els jocs. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
8' 7' |
- Carrera contínua. - Exercicis de flexibilitat. Fer notar la importància de respirar correctament. |
Grup classe |
25'
|
- Exercicis de força abdominals. - Exercicis d'autocàrregues amb braços i cames. - El jugador que té la pilota pivota per passar-la a un company, mentre el tercer el pressiona. - Joc: La mosca |
Trios |
5'
|
- Llançaments lliures a cistella | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per a cada 3 |
- Controlar correctament els segments corporals per botar i passar una pilota. - Desmarcar-se de l'adversari en els jocs d'equip. - Llançar amb precisió, variant la forma de desplaçament. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Córrer botant una pilota ( Amb 1 mà, amb l'altra, fent filigranes...) - Fer filigranes amb la pilota en posició estàtica. |
Grup classe |
25'
|
- Entrades a cistella des dels dos costats. - Joc: La mosca amb 2 mosques. Abans de fer el passi, l'han de botar un mínim de 5 vegades i un màxim de 8. Es pot pivotar. - Partidets de 3 contra 3 |
Grups de 6 |
10'
|
- Llançaments a cistella des de la línia de tirs lliures. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota de bàsquet per a cada un |
- Aplicar les diverses tècniques treballades en situació de joc real. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
8'
|
- Joc: Tallafils | Grup classe | |
Partits de 7'
|
- Campionat de bàsquet.Els perdedors dels primers partits, juguen entre ells i després els guanyadors | 4 equips | |
5'
|
- Comentari sobre les incidències dels partits. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota de bàsquet. |
- Coordinar els moviments dels segments amb precisió. - Coordinar la carrera amb els llançaments i les recepcions. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
8'
|
- Carrera contínua | Grup classe | |
27'
|
- Joc: Robar la pilota. En una zona limitada, tots estan botant una pilota. Quan ho indiqui el professor, i durant un temps determinat (1', 1'30", ...) han treure la pilota dels altres sense perdre la seva. Als que la seva pilota els surti de la zona queden eliminats. - Relleus: Botar una pilota fent ziga-zaga entre un grup de cons. |
Grups de 8 - 10 | |
10'
|
- La roda: B surt corrent cap a cistella. Quan està a uns 4 metres de la cistella, A li passa la pilota. B fa una entrada sense botar. A agafa el rebot i es posa al final de la fila. El que ha fet l'entrada es queda en el lloc d'A. | ||
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 8 - 10 pilotes de bàsquet. |
- Situar-se a la distància adequada del company per rebre una pilota. - Saber desmarcar-se de l'adversari en situació de joc. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Vent del nord, vent del Sud. | Grup classe |
25'
|
- Joc: La mosca. El que fa de mosca no pot cobrir al que té la pilota, per tant només pot intentar que el que no la té no es pugui desmarcar per rebre-la. El que tingui la pilota no es pot desplaçar. - Trenes. No es pot botar la pilota i només poden fer 2 passes amb la pilota a les mans. - Partidets 2 atacants contra 1 defensor. Si els atacants perden la pilota o no encistellen al primer intent, el defensor passa al lloc d'un dels atacants. |
Trios |
10'
|
- Joc: K.O. | 2 grups |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Petos. 1 pilota de bàsquet per a cada 3. |
- Llançar i rebre amb precisió una pilota en diferents situacions de joc. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
8'
|
- Córrer per la pista passant-se la pilota:Passi recte.Picat.Sense botar-la ( màxim 2 passes amb la pilota a les mans ). | Parelles | |
30'
|
- Entrades a cistella pels dos costats. - Joc: L'estrella. En una rotllana, un es posa al mig. Un dels de la rotllana ( A ) passa la pilota al del mig i corre a ocupar el seu lloc, el del mig la torna al que està a la dreta de ( A ) i corre a ocupar el seu lloc. Així successivament fins que s'aconsegueixi una certa velocitat en els passis i els desplaçaments. |
2 grups | |
- Passis estàtics: De pit. - Relleus: Amb bot de velocitat. |
|||
7'
|
- Llançaments lliures a cistella. | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: 1 pilota de bàsquet per a cada 2 |
- Aplicar les tècniques treballades a les situacions de joc real. - Respectar les diferències dels companys. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
|
10'
|
- Trenes | Trios | |
Par-tits de 7'
|
- Campionat de bàsquet.Els perdedors dels primers partits, juguen entre ells i després els guanyadors. | 4 equips | |
5'
|
- | Grup classe | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | ||
Material: : 2 pilotes de bàsquet |
5è Conec el bàsquet
NOM |
Coneix i aplica les normes bàsiques del bàsquet. | Bota correcta-ment la pilota de bàsquet amb la mà dominant. | Es desmarca de l'adversari | Llança amb precisió. De 10 llança-ments n'encerta: | Respecta les normes en els jocs d'equip. | |
1
|
||||||
2
|
||||||
3
|
||||||
4
|
||||||
5
|
||||||
6
|