U.D.: Aprenc ritme | Cicle: Inicial | Curs: 1r |
Reconèixer la diferència de freqüència d'estímuls visuals o auditius, per respondre amb moviments. Mantenir un ritme regular en les curses |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
4'
|
Carrera contínua | Grup classe |
30'
|
- Botar una pilota: Amb la mà dreta, amb l'esquerra i amb les dues mans. - Botar la pilota seguint el ritme marcat pel professor amb una pandereta. - Tirar la pilota a l'aire i agafar-la abans no toqui el terra: Picant de mans 1 vegada. Després 2, 3, 4, ... A veure qui pica de mans més vegades. - Tirar la pilota a l'aire i deixar-la botar, fent un saltet en el lloc cada vegada que la pilota toca el terra. - Caminar adequant el ritme al que marca el professor amb la pandereta ( blanques, negres, corxeres i silenci ). |
Individual |
10'
|
Joc: El telèfon rítmic. Asseguts en rotllana, un fa una seqüència rítmica senzilla ( de 4 passos ) i el del costat la repeteix. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pilota per a cada un. 1 pandereta |
Reconèixer la diferència de freqüència d'estímuls visuals o auditius, per respondre amb moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Joc: Les cadires. ( Si no disposem de cadires, es poden utilitzar cercles ) | Grup classe |
30'
|
- Amb els ulls tancats, seguir al company que es mourà per la pista picant de mans. - Desplaçar-se per la pista segons el ritme que marca el professor amb una pandereta. - Balancejar una corda i saltar-la. - Saltar a la corda: Lliurament, després corrent, a veure qui és capaç de saltar a peu coix. - Joc: La serp verinosa: Dos alumnes agafen una corda pels extrems i la fan ballar en contacte amb el terra, mentre l'altre la salta sense tocar. |
Trios |
5'
|
- Joc: Les estàtues. Mentre s'escolti música s'han de desplaçar de forma lliure, quan s'aturi la música tothom ha de restar immòbil. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 cadira ( o cercle ) per a cada un. 1 corda per a cada un. Radiocassete 1 pandereta |
Respondre amb moviments adequats als estímuls auditius de diferent velocitat |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
4'
|
- Carrera contínua, mantenint el ritme | Grup classe |
35'
|
- Representar un conte seguint el ritme de les 4 primeres cançons de la cinta " Rítmica I " de l'institut Llongueres:Se'ls explica que som una tribu de Víkings que anem amb els nostres vaixells a conquistar unes terres llunyanes . - A la primera cançó, són els remers del vaixell. Estan situats tots en dues files i fan el moviment endavant i endarrera per remar. - Quan acaba la primera, hem arribat a la costa propera del poble que volem conquistar i ens movem amb molt de compta per que no ens vegin els del poble. Caminem de puntetes a poc a poc. - A la tercera arribem al poble corrent i lluitem per conquistar-lo. El ritme és més ràpid i per tant estem corrent tota l'estona. - Finalment hem conquistat el poble i fem una festa per celebrar-ho. - Ens posem tots en rotllana i donem tota la volta, un cap a la dreta i els del costat cap a l'esquerra, agafant-nos dels colzes quan ens creuem, formant una trena de tota la rotllana. |
|
5'
|
- Ball lliure | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Radiocassete. Cinta Rítmica I |
Identificar les variacions de velocitat i respondre amb moviments a aquesta variació. Reconèixer els graus de intensitat de les percussions per ajustar-hi els desplaçaments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Caminar o córrer segons el ritme marcat pel professor amb una pandereta. | Grup classe |
35'
|
- Circuit: - Anar i tornar amb el mateix temps. - Els 3 a peu coix. Mentre que un fa el circuit, els altres dos el fan pel costat. Han de trigar el mateix temps tots 3. - Mentre que un marca el temps amb cops de mà, els altres dos fan el circuit seguint el ritme. - El mateix, però amb cops de peu. |
Trios |
5'
|
- Córrer quan el professor piqui fort la pandereta, caminar quan piqui fluix i estirar-se quan faci silenci. | Grup classe |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 pandereta. 2 bancs suecs. 6 cercles. 1 con |
Reconèixer el grau de intensitat de les percussions per ajustar els desplaçaments. Utilitzar seqüències musicals senzilles per realitzar moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
10'
|
- Variar la forma de desplaçament segons la música sigui forta o fluixa: Forta: Anar endavant. Fluixa: Anar endarrera Forta: Quadrupèdia. Fluixa: Quadrupèdia invertida. Forta: Granota. Fluixa: CucForta: Peu coix. Fluixa: Ànec. |
Grup classe |
30'
|
- En estàtic: Moure els braços en sentir la música forta i deixar-los quiets quan sigui fluixa. - El mateix, però en desplaçament.Botar la pilota al ritme marcat pel professor ( 4 temps ): Blanques, negres, corxeres i silenci. - Repetir l'exercici anterior, però en comptes de botar la pilota, tirar-la a l'aire ( més alta a les blanques i menys a les corxeres ). - Repetir els dos exercicis anteriors, però en comptes de marcar el ritme el professor, el marca la parella. - Desplaçar-se lliurament al ritme de la música. |
Parelles |
5'
|
- Picant de mans, un fa una seqüència rítmica senzilla i l'altra la reprodueix després. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Radiocassete. 1 pilota per a cada un. |
Utilitzar seqüències musicals senzilles per realitzar moviments. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5'
|
- Desplaçar-se per la pista lliurament, seguint el ritme de la música. | Parelles |
35'
|
Escoltar un tema musical senzill i balla'l fent una rotllana.( Los pajaritos de Mª José y su acordeón ) | Grup classe |
5'
|
Escoltar un tema musical i balla'l lliurament | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: Radiocassette. |
1rAprenc ritme
NOM |
Es desplaça seguint el ritme que marca el professor
|
Es capaç de córrer seguint el mateix ritme
2'
|
Camina seguint el ritme de les cançons de rítmica
1
|
Va al mateix ritme que el seu company que fa un circuit
|
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|