U.D.: Vaig al gimnàs Cicle: Mig Curs: 4t

 

SESSIÓ 1
SESSIÓ 2
SESSIÓ 3
SESSIÓ 4
SESSIÓ 5
SESSIÓ 6
SESSIÓ 7
SESSIÓ 8
AVALUACIÓ
 

 

SESSIÓ 1

- Córrer amb canvis ràpids de sentit.

- Coordinar els diferents segments al desplaçar-se amb rapidesa.

- Llançar i rebre amb precisió.

 

T'

EXERCICI

ORG.
5'

- Desplaçar-se cap el lloc on indiqui el professor ( dreta, esquerra, davant, darrera ). Variar la forma de desplaçament:

Genolls flexionats.
Peu coix
...

Grup classe
30'

- Relleus: Agafar una pilota que està dins d'un cercle i posar-la a l'altre.

- Variar la posició dels dos cercles.

Equips de 6-8
- Relleus: Tenim 3 cercles, en dos d'ells hi ha una pilota. Han d'agafar les dues pilotes, i portar-les al tercer cercle. El següent les torna cada una a un cercle,... Només en poden agafar una cada vegada.
- Relleus: Posat en dues files de cara i separats uns 3 metres, passar-se la pilota en ziga-zaga. Quan arriba a l'últim la torna fins el primer
10'
- Joc: 1, 2, 3, pica paret. 2 grups
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

3 cercles i 2 pilotes per cada equip.

 

 

SESSIÓ 2

- Córrer amb canvis ràpids de sentit.

- Llançar amb una mà objectes de poc pes.

- Llançar i rebre amb precisió.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'
- Joc: Lladres i policies. 2 equips
25'

- Passar-se una pilota de tennis. Anar-se separant fins arribar a la màxima distància que puguin passar-se-la sense que faci cap bot.

- Córrer per la pista passant-se la pilota de tennis:

Fent un bot al mig.
Sense deixar-la botar.

- Joc: Caçadors i conills: Un equip són caçadors i l'altre conills. Durant un minut de temps, els caçadors han de tocar tots els conills que pugin amb la pilota agafada amb les mans ( no val a tirar-la ). Se la poden passar entre els caçadors i cada conill tocat és 1 punt pels caçadors i ha d'abandonar el terreny de joc. Guanya l'equip que aconsegueixi més punts.

Parelles

 

 

 


2 equips

10'
- Joc de les penyores: L'equip que perdi en el joc anterior ha de pagar penyora i fer el que els manin els guanyadors.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota de tennis per a cada 2

 

 

SESSIÓ 3

- Interceptar i dirigir la trajectòria d'un mòbil.

- Desplaçar-se per salts.

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'

- Cada un té una pilota i se les han de passar els dos a la vegada sense que toqui el terra.

- El mateix, però amb un bot al mig.

Parelles
35'

- Separats per uns 5 metres de distància, passar-se les pilotes intentant que xoquin al mig per l'aire ( No val espera-la per tocar-la quan està arribant ).

- Passar-se la pilota amb el cap.

- Passar-se la pilota amb cops amb la mà oberta.

- Passar-se la pilota de forma lliure.

- Es posen tots fent una fila, separats un parell de metres i el primer els ha de saltar a tots a peu coix. Quan arriba al final també s'estira perquè el saltin els altres.

- El mateix, però amb els dos peus junts.

- Saltar a la pídola.

- Joc: Lluita de galls: Tots a peu coix s'han de donar empentes. Els que posin l'altre peu a terra queden eliminats fins la propera partida. No val agafar ni donar cops.

 

 

 

 

 

Grups de 4

5'
- Joc: Les estàtues. Grup classe
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota per a cada un

 

 

SESSIÓ 4

- Saltar des de llocs elevats.

- Coordinar la carrera amb el salt.

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'

- Exercicis suaus de multisalts

- Saltar a la pídola.

Grups de 5-6
- Circuit: Grup classe

1.- Saltar els 3 bancs.

2.- Saltar a la torera.

3.- Saltar el riu.

4.- Pujar.

5.- Desplaçar-se lateralment.

6.- Saltar al matalàs des de dalt.

7.- Reptar per sota el túnel.

- Relaxació segmentària  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

5 bancs suecs de 3 places.

2 bancs suecs de 4 places.

2 plints.

2 cordes.

1 trampolí.

3 matalassos.

 

 

SESSIÓ 5

- Coordinar la carrera amb el salt.

- Coordinar els segments corporals durant el gir sobre l'eix transversal.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'
- Saltar a la pídola Grups de 5-6
25'

- Fer la tombarella endavant i:

Quedar amb una cama estirada i l'altra flexionada.
Quedar en gatzoneta.
Posar-se de peus sense perdre l'impuls.
Cames obertes i braços en creu.
Cames obertes i braços creuats sobre el pit.

- Repetir els exercicis anteriors, però fent la tombarella des de sobre d'un banc suec.

Grup classe
- Tombarella endarrera sobre un pla inclinat:
10'
- Joc: La gallineta cega  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota multiús.

2 matalassos.

3 bancs suecs.

 

 

SESSIÓ 6

- Coordinar els segments corporals durant el gir sobre l'eix transversal.

- Mantenir la posició invertida amb recolzament de 3 punts.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'
- Joc: Transportar el còmode: Un s'asseu al matalàs i la resta el porten fins l'altre costat del gimnàs. Allà es canvia el còmode per un altre, fins que tots ho han estat. 4 equips
25'
- Tombarella endarrera sobre un plà inclinat.Aquells que els surti bé, poden passar a fer-la al terra, sobre un matalàs. Grup classe

- Amb les mans i el cap sobre el matalàs; fer el pi.

- Mantenint els 3 espais ocupats pels 3 exercicis anteriors, cada alumne estarà en aquell que tingui més dificultats.

10'
- Joc: El rodet: Tots estan estirats a terra, en contacte amb el company del costat. L'últim ha de passar rodant per sobre de tots fins arribar al final.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

3 bancs suecs.

2 matalassos.

 

 

SESSIÓ 7

- Experimentar noves maneres de girar sobre els diferents eixos.

- Coordinar la carrera amb el salt i el gir al voltant de l'eix transversal.

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'
- Joc: Tocar i parar. Grup classe
35'

- Fer el cavall.

- El mateix, però quan estan en posició invertida han de desplaçar el cos per caure en un altre lloc.

- Amb les mans a terra, impulsar els peus per posa'ls al barrot més alt possible de l'espatllera.

- Repetir l'exercici, però quan estan a dalt han de baixar desplaçant el cos per un costat i caient de peus.

- Repetir l'exercici, però quan estan a dalt, han de pujar més a dalt els peus fins a arribar a tocar els barrots amb la panxa i baixar una mica abans de sortir com abans.

- Fer la tombarella al matalàs per sobre la porta de piques.

- El mateix, substituint la porta per l'últim calaix del plint.

- Amb els que els surti bé, afegir-hi un altre calaix.

 
5'
- Lligar les mans al company, (després els peus, la panxa, ...) Parelles
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 plint.

2 matalassos.

3 bancs suecs.

1 corda per cada dos

 

 

SESSIÓ 8

- Girar al voltant de l'eix anteroposterior.

- Coordinar la carrera amb els salts en longitud i en altura.

- Rebre i llançar amb precisió.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'

- Tota la classe forma una fila, estirats a terra i separats uns 2 - 3 metres. L'últim de la fila els salta tots fins arribar al primer.

- El mateix però asseguts en lloc d'estirats, i mirant endavant.

- Repetir, però agenollats al terra.

- El primer s'estira, el segon s'asseu i el tercer s'agenolla ( Tots segueixen la seqüència fins a l'últim ).

Grup classe
25'

- Amb les mans al banc suec, passar els peus a un costat i a l'altre saltant.

- Saltar el plint a la torera i després un company a pídola.

- A una distància de 4 metres, tirar una pilota multiús al quadrat de l'espatllera que no té barrots i recollir-la sense que caigui a terra.

 
10'
- Joc: !, 2, 3, pica paret.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

2 bancs suecs.

1 plint.

1 pilota per a cada un.

 

 

AVALUACIÓ

 

4t

Vaig al gimnàs

 

NOM

Fa la tombarella endavant per sobre d'una porta de piques. Coordina la carrera amb el salt. Coordina els diferents segments corporals després de fer la tombarella. Salta el plint a la torera
1
         
2
         
3
         
4
         
5
         
6