Programació realitzada per Jonathan Campos i Aguilar

Escola Sant Estanislau de Kotska (SEK)

Unitat de programació per cicle inicial

Títol: Parlem amb el cos

TEMPORITZACIÓ: 05 sessions

OBJECTIUS

FETS I CONCEP.

PROCEDIMENTS

ACTITUDS, VALORS, NORMES

Mostrar-se desinhibit davant la realització d’exercicis corporals.

Realitzar simbòlicament accions i situacions quotidianes.

Ser capaç de representar personatges, animals i objectes mitjançant els cos.

Expressar emocions, sentiments i estats d’ànim a través del cos i/o de la cara.

Descobrir les possibles interaccions que es produeixen en el món real i imaginari.

L’expressió corporal

Utilització del cos com a vehicle d’expressió i comunicació.

Descobriment dels recursos expressius del cos.

Imitació de personatges de dibuixos animats, oficis, mitjans de transport ...

Espontaneïtat i desinibició.

Valoració del cos com a instrument que serveix per expressar-se i comunicar-se.

Reconeixement de les pròpies possibilitats i limitacions expressives.

 

SESSIÓ 01

 

SOM ANIMALS

El mestre diu un animal i els alumnes el representen. Per tal de motivar els alumnes, aquests poden proposar alguns altres animals. Un del més motivants és el mico perquè permet utilitzar les espatlleres (això els agrada als nens).

 

Gat Lleó Vaca

Gos Tigre etc ...

Papallona Granota

Mosca Caragol

Serp Tortuga

Tauró Cavall

Conillets Ocellets

 

 

Després farem una JUNGLA, una SELVA.

S’assigna als nens els següents animals:

Gos - perseguirà al gat

Gat - fugirà del gos i intentarà caçar al ratolí

Micos - A les espatlleres: es poden barallar amb els lleons

Ratolins - Fugen del gat

Lleons - El rei de la selva

Tigres - Es barallen amb els lleons

Mosques - Són molt pesades i s’enganxen a sobre dels animals. Se las pot menjar el gripau.

Serps - Són verinoses i piquen als animals

Papallones - Van volant tranquil·lament.

Gripaus - Intentaran caçar les mosques i papallones.

Elefant - Si veu a un ratolí s’espantarà.

 

Després reunits en rotllana el mestre anirà preguntant a tots els animals què els hi ha passat a la JUNGLA.

 

SESSIÓ 02

IMITACIÓ DE SITUACIONS

 

"Un gos que té molta gana"

"Un lleó que està ferit"

"Un gat que està molt mandrós"

"Una serp que es mou sigilosa perquè vol caçar a un altre animal"

"Un gos que busca un arbre per fer pipí; té molta set; està molt trist ...

"Un gos que està molt content"

"Un ratolí que esta molt nerviós"

"Una mosca que l’han posat matamosques i està volant sense sentit fins que cau"

SOM ANIMALS

Grups de 6 (primer)

Grups de 1 (després): cadascú escull l’animal que més l’agrada; no diu res a ningú i el fa).

S’assignen a aquests grups els animals. Els nens aniran fent onomatopeies d’aquests animals i s’hauran de reunir tots agrupats (els lleons amb els lleons, els ocellets amb els ocellets ...). Un cop reunits faran que mengen i s’adormiran.

ACCIONS SOBRE MÀRFEGUES

Es col·loca la màrfega gran. Els nens representen accions:

  1. Som lleons que correm i ens llancem sobre la màrfega a caçar la presa.

  2. Som un ocellet que vola tranquil·lament i a l’arribar a la màrfega ens desplomem perquè un caçador ens ha fet un tret.

  3. Som gripaus saltant per les màrfegues verdes; quan arribem a la groga, fem un gran salt al basalt.

  4. Som un dofí que salta a l’aigua ..

 

SESSIÓ 03

Situacions de la vida quotidiana

Som músics, que toquem:

Som mitjans de transport:

Moto

Cotxe

Ambulància

Taxi

Avió

Tren

Helicòpter

Nau espacial

Vaixell

Autobús ...

 

La gran ciutat

Aeroport: avions (nen=avió): porta dos nens agafats cadascun a una ala.

Bus (nen=autobús): porta nens agafats a la cintura; els cons de la pista representen les parades d’autobusos.

Ambulància=nen. Per si algun avió s’estavella

Taxi (per portar nens a l’aeroport. Màxim 2 persones)

La resta de nens són ciutadans. Per anar a l’aeroport s’ha d'agafar un taxi o bus. No val caminar directament.

 

SESSIÓ 04

CARES

D’estar enfadat

D’estar content

De preocupació

De sorpresa

De pensar/rumiar

D’angoixa/estar patint

De nen bo

D’estar malalt

De nen bo

 

PERSONATGES FAMOSOS DIBUIXOS ANIMATS

Superman

Picapiedra

Els barrufets

Songocu

Snoopy

Pato Donald

Hércules

Tarzán

Asterix

Lucky Lucke

Doraimon …

 

ESPORTISTES

Futbol

Bàsquet

Tennis

Golf

Karate

Sky

Natació

Gimnàstica Rítmica …

 

CÓRRER I ESBRINAR

Es divideix la classe en dos equips: lleons i tigres i un moderador (el professor). Els equips es posaran en fila de forma vertical i uns al front dels altres. Un de cada equip anirà al mig on està el moderador i els hi dirà una paraula i aquests aniran cap els seus respectius equips a representar-la amb mímica (no vol parlar). L’equip que primer encerti la paraula se’n duu un punt. Un cop endevinada la paraula surten un integrant més de cada equip i així successivament fins que hagin sortit tots.

 

SESSIÓ 05

 

OFICIS

Representen l’ofici del pare.

Representem l’ofici de la mare.

Cada nen pensa en silenci quin serà l’ofici que escollirà quan sigui gran. Després ho fan

Fem els següents oficis:

Pastisser

Mestre

Cuiner

Venedor de gelats

Bomber

Policia

Peixater

Carnisser

Taxista

Periodista que fa entrevistes

Infermer

 

Fem una ciutat:

Es delimita amb els cons un hospital.

Hospital: 2 metges; 1 ambulància; 1 de la neteja

1 venedor de gelats

1 venedor de peixos

1 venedor de carn

1 policia

1 lladre