U.D.: Aprenc ritme Cicle: Inicial Curs: 2n

 

SESSIÓ 1
SESSIÓ 2
SESSIÓ 3
SESSIÓ 4
SESSIÓ 5
AVALUACIÓ

 

SESSIÓ 1

- Respondre amb moviments als estímuls visuals o auditius.

 

T'

EXERCICI

ORG.
10'
- Joc: Tornada a casa: Es formen 2 rotllanes, una dins de l'altra. Els de fora corren donant voltes a la de dins. Quan el professor xiula, aquests han de buscar la seva parella i passant per sota les seves cames, entrar dins del cercle interior. Parelles
30'

- Un bota una pilota seguint el ritme que li marca el company picant de mans. ( Fer notar la importància de portar un ritme regular ).

- Repetim, però marcant el ritme amb cops de peu al terra.

El que té la pilota la bota seguint un ritme i la parella el segueix saltant amb els dos pues junts i seguint el ritme marcat.

Un tira la pilota a l'aire i cada vegada que bota al terra, els dos han de fer un saltet, fins que deixi de botar:

Amb els peus junts.

Amb la cama dreta.

Amb la cama esquerra.

- Un fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps, picant amb les mans, i l'altre la repeteix.

 
5'
- Joc: Les estàtues: Mentre el professor pica la pandereta, les parelles es desplacen passant-se una pilota. Quan deixa de tocar, s'aturen.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota de bàsquet o de multiús per a cada dos

 

 

SESSIÓ 2

- Reconèixer la diferència de freqüència d'estímuls visuals o auditius per respondre amb moviments a les variacions.

- Reconèixer la duració d'estímuls o d'accions observades per respondre amb moviments a les diferents variacions.

 

T'
EXERCICI
ORG.
12'
- Joc: Gepa ( també anomenat sangre, stop, peus quiets, ...) Grup classe
23'

- Tirar la pilota contra la paret i quan rebota s'ha de saltar després de fer el primer bot i abans no faci el segon.

El mateix, però ara s'ha de saltar abans no faci el primer bot.

El professor marcarà una seqüència rítmica de 4 temps amb negres, corxeres i silencis i els alumnes la repetiran botant la pilota contra el terra.

A veure qui es capaç de fer-ho botant la pilota a la paret i sense que se li caigui a terra.

 
- 1/2 classe fa un passadís amb cordes per parelles i les mouen per terra fent la serp. La resta han de saltar-les totes sense tocar-les.En la mateixa posició anterior, les mouen a l'altura del pit i les han de passar per sota.Igual, però una parella la mou per terra i la següent a l'altura del pit.Els que tenen la corda la fan rodar i els altres la salten ( Saltar a la corda ).
10'
- Amb els ulls tancats, localitzar el professor que està tocant la pandereta.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

5-6 cordes.

1 pilota per a cada un.

Pandereta

 

 

SESSIÓ 3

- Mantenir un ritme adequat en curses llargues.

Respondre amb moviments adequats a les diferents velocitats escoltades

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'
- Carrera contínua Grup classe
35'

- Representar un conte seguint el ritme de les 4 primeres cançons de la cinta " Rítmica I " de l'institut Llongueres:

- Se'ls explica que som una tribu de Víkings que anem amb els nostres vaixells a conquistar unes terres llunyanes .

A la primera cançó, són els remers del vaixell. Estan situats tots en dues files i fan el moviment endavant i endarrera per remar.

Quan acaba la primera, hem arribat a la costa propera del poble que volem conquistar i ens movem amb molt de compta per que no ens vegin els del poble. Caminem de puntetes a poc a poc.

A la tercera arribem al poble corrent i lluitem per conquistar-lo. El ritme és més ràpid i per tant estem corrent tota l'estona.

Finalment hem conquistat el poble i fem una festa per celebrar-ho. Ens posem tots en rotllana i donem tota la volta, un cap a la dreta i els del costat cap a l'esquerra, agafant-nos dels colzes quan ens creuem, formant una trena de tota la rotllana.

 
5'
- Ball lliure  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Cassette.

Cinta rítmica I

 

 

SESSIÓ 4

- Utilitzar variacions de velocitat per respondre motriument.

Reconèixer el grau de intensitat dels estímuls auditius per ajustar els moviments.

Identificar ritmes i respondre amb moviments adequats.

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'
- Carrera contínua Grup classe
30'

- Desplaçar-se al ritme marcat pel professor amb una pandereta:

Caminant.

Amb els peus junts.

A peu coix.

- Repetir l'exercici anterior, però per parelles i agafats de la mà.Desplaçar-se variant la forma segons la música sigui forta o fluixa:

Fort: caminar endavant; fluix: endarrera.

Fort: a peu coix; fluix: en quadrupèdia.

Fort: ànec; fluix: granota.

Fort: Cranc; fluix: cuc

....

Escoltar una cançó ( el noi de la mare ) i acompanyar-la marcant el ritme a cops de mans.

 
10'
- Joc: El telèfon rítmic: Asseguts en rotllana, un fa una seqüència rítmica senzilla de 4 temps i els altres la repeteixen d'un en un. El que s'equivoqui paga penyora i ha de fer el que li mani el que ha començat la seqüència. Grups de 4-5
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Pandereta.

Cassette.

 

 

SESSIÓ 5

- Identificar ritmes i respondre amb moviments adequats.

Utilitzar seqüències musicals senzilles per realitzar moviments.

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'
- Escoltar un tema musical senzill ( Veo, veo, de Teresa Rabal ), i muntar una petita coreografia amb l'ajut del professor. Grup classe
25'

- Ballar el tema musical escoltat anteriorment, segons la coreografia muntada.

- Escoltar una cançó i fer una coreografia lliurament

 

Grups de 4-5

15'
- Ballar la cançó preparada anteriorment  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Cassette.

Cinta musical " Veo, veo", i altres temes.

 

 

AVALUACIÓ

 

2n

Aprenc ritme

 

NOM

Bota la pilota seguint un ritme Es desplaça segons el ritme de les cançons de la sessió 3 Es posa música pop i balla amb inhibició
1
       
2
       
3
       
4
       
5
       
6