U.D.: Atletisme Cicle: Superior Curs: 6è

 

SESSIÓ 1
SESSIÓ 2
SESSIÓ 3
SESSIÓ 4
SESSIÓ 5
SESSIÓ 6
SESSIÓ 7
SESSIÓ 8
SESSIÓ 9
SESSIÓ 10
SESSIÓ 11
AVALUACIÓ

 

SESSIÓ 1

- Interioritzar els moviments correctes per córrer.

- Cooperar amb els companys.

 

T'

EXERCICI

ORG.
20'
- Joc: El gavilà Grup classe
20'

- Cada exercici l'han de fer un mínim de 3 vegades travessant la pista i tornar caminant:

- Skypping.

- Passar la pista fent gambades màximes. Comptar quantes en fan i intentar reduir-ne el nombre cada vegada.

- Pas de Heidi: A cada pas es fa un salt en vertical i s'aixeca el genoll fins arribar a l'altura màxima.

- Passar la pista en esprint

- Fins la meitat de la pista:

- Passar la pista caminant tipus ànec

- Tipus granota.

Saltar a la pídola.

-Transportar el company sobre una melée formada pels altres 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Grups de 6

5'
- Experimentar noves formes de transporta'l.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

 

 

 

SESSIÓ 2

- Interioritzar la postura corporal correcta a la cursa.

- Augmentar la freqüència i l'amplitud de la gambada.

- Reaccionar ràpidament davant d'un estímul auditiu o visual.

 

T'
EXERCICI
ORG.
15'

- Carrera contínua.

- Exercicis de flexibilitat.

Grup classe
25'

- Travessar la pista corrent:

- De talons.

- Amb les cames rectes.

- Amb les puntes dels peus.

- Amb el tronc cap endavant.

- Amb el tronc cap endarrera.

- Amb el tronc cap recte.S

- ense moure els braços.

- Bracejant correctament.

- Baixant el centre de gravetat amb el maluc baix.Amb el maluc normal.

-Fent gambades amb la màxima amplitud.

- Joc: Blancs i negres.

- Joc: Relleus del tren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2 equips

5'
- Comentari de les diferències observades en la realització dels primers exercicis de la part principal.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

 

 

 

SESSIÓ 3

- Executar correctament la tècnica de la cursa: turmells i genolls.

- Practicar el salt d'altura, estil tisores.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'
- Joc: Vent del nord, vent del sud: Hi ha 5 participants que són el vent del nord i congelen a tots els que toquen. També hi ha uns altres dos que són el vent del sud que descongelen als que ha congelat el vent del nord. El joc s'acaba quan tots estan congelats, o si després de 5' no els han pogut congelar tots, es canvien els del nord. Grup classe
30'

- Skypping.

- Explicar la importància de l'atac taló - punta en la batuda del salt d'altura.

- Córrer lentament i cada 3 passes impulsar-se verticalment aixecant el genoll el màxim possible.

- Amb les mans a la paret, fer skypping com si volguessin avançar.

- Saltar altura amb la tècnica de tisores treballada el curs anterior.

 
5'
- Córrer molt suaument fent estiraments.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Saltòmetres.

Matalassos d'altura.

 

 

SESSIÓ 4

- Començar a practicar la tècnica Fosbury per saltar altura.

 

T'
EXERCICI
ORG.
12'

- Carrera contínua.

- Estirats d'esquenes a terra i agafats al segon o tercer barrot de l'espatllera, aixecar la pelvis per fer el pont.Saltar lliurament a la corda.

Grup classe
28'

- De peus sobre un banc suec, deixar-se caure d'esquenes amb el cos recte sobre els matalassos d'altura.

- Saltar estil tisores, però en comptes de caure de peu, fer-ho primer de cul i anar caient més amb l'esquena a cada salt.

- Des de sobre de l'últim calaix del plint i d'esquenes als matalassos, impulsar-se cap endarrera per caure amb l'esquena.

 
5'
- Carrera suau i estiraments.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Saltòmetres.

Matalassos d'altura.

1 banc suec.

Plint.

 

 

SESSIÓ 5

- Ser capaç de caure d'esquenes amb el salt d'altura.

- Aixecar la pelvis en la fase aèria del salt Fosbury.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'

- Carrera contínua.

- Exercicis d'estiraments.

- Exercicis de força de cames.

Grup classe
30'

- Des de sobre de l'últim calaix del plint i d'esquenes als matalassos, impulsar-se cap endarrera per caure amb l'esquena. Fer notar la importància d'aixecar la pelvis i recollir les cames a sobre el llistó per saltar més alt.

- Saltar altura utilitzant l'estil Fosbury.

 
5'
- Debat sobre les dificultats d'aquest estil.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Saltòmetres.

Matalassos d'altura.

Plint.

 

 

SESSIÓ 6

- Coordinar el salt amb el gir del cos sobre l'eix longitudinal.

- Practicar la tècnica Fosbury en el salt d'altura.

 

T'
EXERCICI
ORG.
5'
- Joc: Els congelats: N'hi ha 3 que paren i han de congelar a la resta tocant-los. Els congelats s'han d'asseure al lloc on els han tocat. S'acaba el joc quan tots estan congelats. Grup classe
35'

- Amb el matalàs recolzat verticalment a una paret. Amb 3 passes de carrera, girar en el salt per tocar amb l'espatlla la part més alta possible del matalàs.

- Competició de salt d'altura: Començar amb el llistó a 90 cm. i anar pujant de 5 en 5 cm.

 
5'
- Carrera suau i estiraments.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Saltòmetres.

Matalassos d'altura

 

 

SESSIÓ 7

- Conèixer la posició de tàndem de batuda en el salt de longitud.

- Practicar la progressivitat en les curses.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'
- Joc: Les cadenetes: 4 alumnes formen una cadena i han de tocar la resta sense trencar la cadena. Cada vegada que en toquen un, el tocat es posa a l'esquerra de la cadena i el que queda més a la dreta surt, de forma que la cadena està formada sempre per 4. Grup classe
30'

- 5 sèries de 30 metres. Els primers 15 accelerant i els altres 15 desaccelerant.

- Explicació del tàndem de batuda en el salt de longitud (Cama de batuda recte i l'altre amb el genoll flexionat i elevat el màxim possible. Espatlla i braços han de servir per ajudar-nos en l'impuls).

Fer un petit salt endavant realitzant la posició del tàndem de batuda i caient mantenint la mateixa posició.

- Saltar endavant amb els peus junts. Fer notar la importància de recollir les cames a l'aire i flexionar els genolls en el moment del contacte amb el terra.

- Salt de longitud, aplicant el que han practicat del tàndem de batuda.

 
5'
- Relaxació segmentària  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Fossar de longitud ( o matalassos ).

 

 

SESSIÓ 8

- Aprendre la tècnica de caiguda en el salt de longitud.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'

- Joc: Vent del nord, vent del sud: Hi ha 5 participants que són el vent del nord i congelen a tots els que toquen. També hi ha uns altres dos que són el vent del sud que descongelen als que ha congelat el vent del nord. El joc s'acaba quan tots estan congelats, o si després de 5' no els han pogut congelar tots, es canvien els del nord.

- Exercicis de flexibilitat.

- Exercicis de força de cames.

Grup classe
30'

- Saltar sobre el company que està:

Estirat a terra.
Assegut.
En quadrupèdia.

- Salt de longitud amb les cames juntes. Fer notar la importància de recollir les cames a l'aire i flexionar els genolls en el moment del contacte amb el terra.

- Salt de longitud amb una carrera prèvia d'uns 20 metres.

Parelles

 

 

Grup classe

- Joc: Els massatgistes.  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

Fossar de longitud ( o matalassos ).

 

 

SESSIÓ 9

- Encadenar la carrera amb el salt de longitud.

- Llançar una pilota amb precisió.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10'
- Carrera contínua. Després de 2min. cada 3 passes impulsar-se verticalment aixecant al màxim el genoll contrari.Exercicis de força de cames i braços. Grup classe
30'

- 10 sèries de 20 metres augmentant progressivament la velocitat.

- Competició de salt de longitud. Tenen 3 intents cada un.

- Passar-se una pilota de tennis, separats uns 10 metres. Anar augmentant la separació.

 

 


Grup classe

5'
- Estiraments  
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota per a cada dos.

 

 

SESSIÓ 10

- Mantenir un ritme constant en una cursa llarga.

- Coordinar la carrera amb el llançament.

 

T'
EXERCICI
ORG.

12'

8'

- Carrera contínua.

- Exercicis de flexibilitat.

Grup classe
15'

- Passar-se una pilota de tennis, sense carrera prèvia. Fer que descrigui una paràbola pronunciada i esbrinar quin és l'angle que ens permet tirar més lluny amb la mateixa força. Anar augmentant la separació.

- Llançar la pilota de tennis amb 3 passes prèvies.

- Agafar uns 10 metres de carrera.

Parelles

 


Grup classe

10'
- Joc: A matar 2 equips
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota de tennis per a cada dos.

 

 

SESSIÓ 11

-Coordinar la carrera amb el llançament.

- Llançar una pilota amb potència.

 

T'
EXERCICI
ORG.
10' - Joc: Caçadors i conills: Un equip són caçadors i l'altre conills. Durant un minut de temps, els caçadors han de tocar tots els conills que pugin amb la pilota agafada amb les mans ( no val a tirar-la ). Se la poden passar entre els caçadors i cada conill tocat és 1 punt pels caçadors i ha d'abandonar el terreny de joc. Guanya l'equip que aconsegueixi més punts. Grup classe
30'

- Exercicis de flexibilitat.

- Exercicis de força de braços.

- Passar-se la pilota. Anar augmentant la distància.

- Competició de llançament de pilota. Tenen 3 intents cada un.

Parelles

 

 

Grup classe

5'
- Debat sobre la unitat treballada 2 equips
10'
Recollida de material i neteja personal  

Material:

1 pilota de tennis per a cada dos.

 

 

AVALUACIÓ

 

Atletisme

 

NOM

Manté un ritme regular en les curses llargues Gira el cos en el salt Fosbury per caure d'esquenes Salt d'altura Salta: Flexiona els genolls en la caiguda de longitud Salt de longitud amb els peus junts. Salta: Salt de longitud Salta: Llança-ment de pilota. Llança:
1
               
2
               
3
               
4
               
5
               
6