U.D.: Conec el meu cos | Cicle: Mig | Curs: 3r |
- Distingir la direccionalitat del moviment. - Col·locar-se a la dreta i l'esquerra d'un company. - Control de la respiració |
T'
|
EXERCICI |
ORG.
|
10'
|
- Joc: La muralla xinesa | Grup classe |
30'
|
- Per parelles , cada un té un nombre ( 1 o 2 ) . Quant el professor diu 1 a dreta, els que tenen l'1 es col·loquen a la dreta. - Tocar i parar: Han de tocar el costat (dret o esquerra del company, que anomeni el professor. - Un tira el cercle fent-el rodar i el persegueixen tots fins que s'atura (una vegada cada un). - Joc: El rei i el bufó. - Estirats a terra, notar el moviment del pit produït per la respiració |
Parelles
Grups de 4 |
5'
|
- Estirats a terra, notar el moviment del pit produït per la respiració | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 cercle per a cada grup. |
- Identificar els elements més importants de l'aparell locomotor. - Utilitzar els segments corporals amb precisió |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Localitzar i identificar els ossos del braços i cames. | Grup classe |
20'
|
- Joc tocar i parar. El que para ha de portar la mà tocant l'os que digui el professor - Relleus: Conduir una pilota amb el peu. Conduir una pilota amb la mà. - Jocs: Pilota capitana ( Posats en fila, passar-se la pilota al de davant, i quan arriba a l'últim la passa al primer): Per sobre del cap. Per sota les cames. Pels costats. |
Parelles |
10'
|
- Repassar els noms dels ossos del principi. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 3 pilotes multiús |
- Comprovar la mobilitat de la cintura escapular, de la pèlvica i de la columna vertebral. - Mantenir la flexibilitat natural. - Mantenir un ritme constant a les curses. - Controlar la respiració en moviment com en repòs. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
4' 11' |
- Carrera continua - Exercicis de flexibilitat |
Grup classe |
25'
|
- Relleus: Cada grup fa una fila amb 2 metres de separació entre ells. Al senyal, el 1r ha de passar pel mig de tots, en ziga-zaga, per anar i per tornar, fins que torna al seu lloc, llavors pot sortir el següent. - Relleus: Igual que l'anterior però passant per sota les cames de cada dos (un si i l'altre no) |
Equips de 8 |
5'
|
- Repassar el noms dels ossos - Relaxació : Estirats a terra, notar com respirem. |
Individual |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: |
- Coordinar la respiració amb el moviment - Controlar l'equilibri postural variant la superfície de recolzament |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
15'
|
- Joc: El gavilà. - Exercicis respiratoris |
Grup classe |
25'
|
- Desplaçar-se sobre la cama dretaDesplaçar-se sobre la cama esquerra - Circuit: - Variants: Separar els bancs suecs. Posar una porta al principi de cada banc. Augmentar la distància que els separa. Augmentar l'alçada de les portes |
|
8'
|
-Joc: Les estàtues. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 2 o 3 bancs suecs. 2 o 3 portes de piques. 6 o 7 cons. |
- Comprovar la mobilitat de la cintura escapular i pèlvica, com de la columna. - Col·locar-se a la dreta o a l'esquerra dels objectes. |
T'
|
EXERCICI
|
ORG.
|
5' 10' |
- Carrera continua. - Exercicis de flexibilitat |
Grup classe |
25'
|
- Fer rodar el cercle endavant. A veure qui l'aguanta més temps rodant. - Tirar el cercle cap a dalt ( fluix ( amb una mà i reculli'l amb l'altra sense que es caigui a terra. - Fer passar el cos pel mig del cercle de forma lliure. - El cercle col·locat al terra i posar-se al costat que digui el professor. - Joc : Conquistar l'illa: Tants cercles com alumnes menys 1. Els cercles estan distribuïts per terra i els alumnes estan situats a uns 20 metres dels cercles. Quan el professor dóna el senyal, tots han de posar-se dins d'1 cercle. El que es quedi sense s'elimina. Després de cada carrera es treuen 1, 2 ó 3 cercles, fins que només quedi 1 alumne. |
Individual |
5'
|
- Relaxació general. Posar certa atenció en aquelles parts del cos que digui el professor. | |
10'
|
Recollida de material i neteja personal | |
Material: 1 cercle per a cada un |
3r Conec el meu cos
NOM |
Es capaç de fer un circuit sense perdre l'equilibri ( ex sessió 4) | Té una flexibili tat adient a la seva edat | Es posa a la dreta i a l'esquerra d'un objecte a l'ordre del professor | Reconeix els ossos principals de les cames (fèmur, tíbia i peroné | Reconeix els ossos principals dels braços húmer cúbit i radi | Condueix una pilota amb el peu sense que se li escapi fent ziga-zaga | Controla el bot d'una pilota corrent 20m | |
1
|
||||||||
2
|
||||||||
3
|
||||||||
4
|
||||||||
5
|
||||||||
6
|