ANEM DE MARXA

NIVELL Tots els nivells
LLOC Muntanyes de Sant Ramón i Santa Bàrbara de Sant Boi.
DURADA 1/2 dia o 1 dia sencer.
OBJECTIUS Gaudir de les activitats recreatives en el medi natural.

Utilitzar els mitjans naturals per orientar-se.

Conèixer el bosc mediterrani.

CONTINGUTS La orientació en la natura.

El bosc mediterrani.

RELACIÓ AMB ALTRES ÀREES SOCIALS: El relleu.

NATURALS: L'aigua. Ecosistemes. Vegetació

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

Caminant en plena natura

L'activitat física més antiga que es coneix és caminar. Per altra banda, vivim en un món on les presses són una constant i per deplaçar-nos s'utilitza cada vegada més els medis més cómodes. Retrobar-se amb el plaer de caminar pel gust de caminar fa que ens podem tornar a sentir en contacte amb la natura que ens envolta i que sovint ens passa desapercebuda.

Sortim de l'escola a les 9 hores i ens dirigim cap a la muntanya de Sant Ramón. Després de caminar durant una hora aproximadament arribem a dalt l'ermita, lloc on esmorzem i juguem una mica en un replà que hi ha. Seguidament reprenem el camí i baixant per un corriol que surt just a sota de l'ermita, baixem fins l'estret de roques, un pas estret a la carretera BV-2002 entre Sant Boi i Sant Climent. Atravessem la carretera i agafem un camí agrícola que ens porta fins la muntanya de Santa Bàrbara. Aquesta muntanya té unes zones amb molta vegetació i és molt agradable de caminar-hi. Quan arribem davant el restaurant Santa Bàrbara, ja és l'hora de dinar. Ens posem en una zona de pins una mica retirats del restaurant, per tal de no molestar a ningú i després de dinar tenim una estona per jugar al mig del bosc. Als cursos més baixos, després de dinar fem la búsqueda del tresor, i l'alumnat ha de localitzar unes bosses amagades dins del bosc on hi troben tot una sèrie de joguines petitetes i llaminadures ( per un dia no passa res ). La resta de cursos fan un joc de gran espai al bosc.

Des d'aquest punt fins a l'escola hi ha uns 45 minuts més de camí, tot en baixada. Un cop a l'escola, tots estem una mica cansats per la caminada, peró la majoria van explicant lo bé que s'ho han passat,

VALORACIÓ

Caminant en plena natura

Es tracta d'una sortida molt agradable, especialment per les escoles que estan situades a prop de les zones forestals per on transcòrre el recorregut. Presenta una sèrie de ventatjes que la fan molt indicada per qualsevol escola:

1.- És gratuita. Només els cursos que fan la búsqueda del tresor han de pagar una petita quantitat per aquestes cosetes.

2.- Es pot interelacionar molt facilment amb altres àrees, especialment amb ciències naturals i socials.

3.- Els/les alumnes i els professors passen un dia amb una relació molt més estreta de la que es té cada dia, i aixó ens permet conèixer-nos millor.

4.- Podem conèixer zones del nostre terme municipal que ni ens pensavem que hi podien estar.

Un descans ben merescut