Criteris d'avaluació
Activitats d'aprenentatgeLes activitats d'aprenentatge es realitzen a partir d'un guió que es facilita a cada alumne. L'activitat en si és el treball i la reflexió que cada alumne -preferiblement amb el seu company de grup- ha de fer per elaborar l'informe d'aquesta activitat. Aquest informe ha de recollir:
Regularment es farà una posada en comú en la que algun alumne exposa davant del grup la seva conclusió, i el grup la critica o l'accepta. En aquesta activitat es vol potenciar la capacitat d'expressió davant d'un grup, i el respecte tant a l'hora d'acceptar crítiques del propi treball com a l'hora de criticar el treball dels altres. Gairebé tots els guions de les activitats inclouen algunes propostes d'ampliació, que permeten que tots els alumnes estiguin treballant un mateix tema a diferents ritmes. Podem distingir tres fases en les activitats proposades:
AvaluacióEls informes que els alumnes lliuren de cada activitat, les intervencions que realitzen en les posades en comú, les preguntes que fan al professor quan els hi sorgeix algun dubte, o dels comentaris que fan entre companys, són elements més que suficients per fer l'avaluació. Amb aquestes observacions no cal la realització de cap prova escrita, la qual cosa dóna a les sessions un ambient força distès que sens dubte afavoreix la predisposició dels alumnes a aprendre i a fer geometria. Evidentment, és la tercera fase del crèdit la que proporciona més informació per a l'avaluació, perquè és el moment en que els alumnes han de demostrar totes les habilitats -geomètriques i informàtiques- adquirides.
|