Criteris d'avaluació

 

 

Activitats d'aprenentatge

Les activitats d'aprenentatge es realitzen a partir d'un guió que es facilita a cada alumne. L'activitat en si és el treball i la reflexió que cada alumne -preferiblement amb el seu company de grup- ha de fer per elaborar l'informe d'aquesta activitat.

Aquest informe ha de recollir:

  • Una exposició completa i correcta de les construccions efectuades en la sessió de treball, incloent les errades comeses i els encerts que han tingut.
  • Les definicions de cada concepte nou que apareix.
  • Les respostes a les qüestions proposades degudament justificades.

Regularment es farà una posada en comú en la que algun alumne exposa davant del grup la seva conclusió, i el grup la critica o l'accepta. En aquesta activitat es vol potenciar la capacitat d'expressió davant d'un grup, i el respecte tant a l'hora d'acceptar crítiques del propi treball com a l'hora de criticar el treball dels altres.

Gairebé tots els guions de les activitats inclouen algunes propostes d'ampliació, que permeten que tots els alumnes estiguin treballant un mateix tema a diferents ritmes.

Podem distingir tres fases en les activitats proposades:

  1. En la primera fase es fan construccions senzilles, que permeten una familiarització amb el programa GeoGebra, i faciliten l'adquisició de les habilitats necessàries per a la resta del crèdit. Els guions d'aquestes permeten poques llibertats, estan força tancats.
  2. En la segona fase, els guions proposen situacions més obertes i per treballar-les són necessàries certes habilitats que -se suposa- han sigut adquirides en la primera fase.
  3. La darrera fase es pot descriure com la dels projectes. El guió es redueix a una simple petició, i el grup ha de trobar una manera -no sol haver-hi una única manera- per resoldre la construcció plantejada.

 

Avaluació

Els informes que els alumnes lliuren de cada activitat, les intervencions que realitzen en les posades en comú, les preguntes que fan al professor quan els hi sorgeix algun dubte, o dels comentaris que fan entre companys, són elements més que suficients per fer l'avaluació.

Amb aquestes observacions no cal la realització de cap prova escrita, la qual cosa dóna a les sessions un ambient força distès que sens dubte afavoreix la predisposició dels alumnes a aprendre i a fer geometria.

Evidentment, és la tercera fase del crèdit la que proporciona més informació per a l'avaluació, perquè és el moment en que els alumnes han de demostrar totes les habilitats -geomètriques i informàtiques- adquirides.

 

 

Tornar a la pàgina inicial