Treballs pràctics realitzats per alumnes de 1r curs del batxillerat tecnològic.

Els treballs presentats són la part pràctica de l'estudi de les energies alternatives.
La realització de treballs pràctics en el batxillerat sovint és una tasca complicada tant pel nombre d'alumnes com per l'extensió del currículum. Tot i aquestes dificultats es va optar per treballar les energies alternatives tant des del punt de vista teòric com des d'una basant més pràctica. Val a dir que tot i les dificultats pròpies d'un treball pràctic, l'experiència va resultar positiva. Els alumnes van entendre i constatar el funcionament dels diferents sistemes de captació de l'energia del Sol.
El quart experiment consisteix en la generació d'electricitat amb una micro central hidràulica inspirada en un treball previ del centre: l'Ateneu Instructiu de Sant Joan Despí

Per altra banda els treballs queden com a material didàctic per propers cursos.

Captador solar tèrmic de baixa temperatura

Després d'una exposició al Sol de 40 minuts es va aconseguir una temperatura de 75 ºC.
El captador consta d'una mànega de PVC fixada sobre una planxa d'alumini, la capsa és de fusta i la coberta una planxa de Macrolon (policarbonat) de 5mm de gruix

Autors: Jose Luis Fernandez i Toni Moya

Captador solar de mitja temperatura

El projecte pretent simular el funcionament del forn solar d'Odello a Font Romeu.

Per l'element més complicat, el mirall parabòlic, es va utilitzar la paràbola del far d'un ciclomotor.
Amb aquest projecte en qüestió de segons es possible cremar un cartronet o altre material situat en el focus del mirall parabòlic.

Autors: Joan Enric Domingo i Fernando Alvarez

Captador solar fotovoltàic

El captador està format per sis cèdules de 0,5 V 800mA. Les cèdules estan connectades en sèrie per tal d'aconseguir 3V. Es sistema està equipat amb unes bateries recargables de Ni Cd que acumulen part de l'energia durant l'insolació i permeten un funcionament continu del ventilador en els períodes de poca insolació.

Autors: Ivan Castelo i Eric Perez de los Cobos

Micro central hidràulica

El projecte formava part de l'estudi de les centrals mini hidràuliques. En aquest cas la micro central va ser capaç de generar l' energia suficient per encendre la bombeta.

Autors: Hernan Wagner, Gerard i Jonatan Luna