PROPOSTES

Les propostes anteriors no són les úniques que podem desenvolupar en l’entorn d’Internet, n’hi ha moltes més que aquí no s’han tractat o bé per manca de temps per a desenvolupar-les o bé per la  manca de mit-jans tècnics i humans necessaris. A continuació en citaré algunes, però cal tenir en compte que n’hi poden haver moltes més, doncs aquest mitjà  és en contínua evolució i van sortint noves idees tot sovint.

Algunes de les possibles activitats són:

1.-XATS:
 Els xats poden ser un recurs interessant de cara al treball a desenvolupar en les ZER’s, doncs pot ser una manera d’intercomunicar totes les escoles en un mateix moment, de fer un treball en equip tots alhora i sense ser-hi físicament presents.
En principi tenia previst fer algun xat, però no m’ha sigut possible degut a l’estructura de la ZER i el baix nivell informàtic del professorat. La manera que volia enfocar el tema era la següent: en un Claustre de la ZER proposar fer el Xat i allà  mateix triar un tema comú entre tots els professors. Seria un tema de debat, d’actualitat i d’interès pels nens i mestres. Abans de connectar hi hauria un treball previ a classe durant el mateix dia o en dies anteriors perquè els alumnes tinguin el tema clar i puguin opinar.  Un cop triat el tema triariem dia, hora i lloc  per a connectar-nos. Cada escola aniria participant segons vulgués anar comentant alguna cosa. Cada escola podria escollir quins alumnes participen al xat. En principi els de C. Superior serien els encarregats d’anar escrivint els diferents comentaris i la resta estarien al voltant de l’ordinador i podrien donar la seva opinió. Això es pot fer així perquè són pocs alumnes (l’escola que en té més en té 12) i podria ser una activitat comuna a tota l’escola). El principal problema és la lentitud en que escriuen amb el teclat aquests nens. Si l’activitat no fos molt àgil, llavors seria el mestre el que escriuria els comentaris.
 La periodicitat d’aquests xat podria ser mensual i bimensual depenent de les activitats de la ZER i del ritme de treball de cada escola.  En principi hi hauria un treball d’ensenyar als mestres de com connectar-se al xat i preveure com solucionar algun problema que es podés presentar.

2.-VÍDEO-CONFERÈNCIES:
 El principal inconvenient per les vídeo-conferències és el material per a poder-les desenvolupar, ja que no n’hi ha prou amb un sol equip sino que n’hi ha d’haver com a mínim un parell d’equips. Llavors seria questió de plantejar una vídeo-conferència en el moment en què tota la ZER es troba reunida. Això normalment és un cop per trimestre.
L’activitat a desenvolupar seria la de convidar a un personatge relacionat amb un tema que s’estigui treballant i,  després d’una petita explicació del tema, entrar en un torn de preguntes per a fer l’activitat interactiva i no quedar-nos en una simple xerrada.
També seria molt interessant plantejar-nos la vídeo-conferència dins de la setmana cultural, concretament en l’últim dia que és quan es troba tota la ZER i realitza activitats comunes. La vídeo-conferència seria una de les parts principals dels actes o bé la cloenda.
Si la ZER disposes de 2 equips de vídeo-conferència, aquests també podrien ser itinerants i un cop  cada 2 setmanes fer aquestes activi-tats entre 2 escoles diferents, buscant una comunicació més directa i complementant la que ja tenen en E-mail.

3.-FTP:
 El treball que es pot desenvolupar en FTP és un treball d’intercanvi de fitxers. Es pot organitzar un treball o activitat de grup, però a nivell de ZER. Els nens treballen en un mateix fitxer informàtic que va d’escola a escola per FTP. Un cop l’escola rep el seu fitxer, fa la seva part del treball i l’envia a l’escola següent. L’avantatge és la rapidesa d’anar d’escola a escola i la col.laboració de nens de diferents escoles en la realització del treball.

4.-TREBALL EN PROJECTES EDUCATIUS:
 En aquest moment hi han moltes propostes de treball en projectes educatius. Aquests projectes solen ser entre la mateixa comunitat autònoma, dins del mateix país o en col.laboració d’escoles d’altres països. Tots aquests projectes són interessant, però s’ha de preveure una persona responsable de l’activitat, una implicació del Claustre, una col.laboració dels alumnes i una continuitat en l’activitat.
A continuació trobarem alguns exemples de pàgines web d’alguns d’aquests projectes:  Sócrates, Iberocultures, Kidlink, RTEE, International School Projects.