Cornelia Funke cuenta cuentos

sobre devoralibros, fantasmas de desvanes y otros héroes

Cornelia Funke (text); Cornelia Funke i d'altres (il·)
Cornelia Funke cuenta cuentos
sobre devoralibros, fantasmas de desvanes y otros héroes
Madrid: Editorial Edaf, S.A., 2006
ISBN: 84-414-1760-1

A Cornelia Funke cuenta cuentos sobre devoralibros, fantasmas de desvanes y otros héroes trobem un recull de trenta narracions de Cornelia Funke protagonitzades per fantasmes, cavallers, monstres de tota mena i nens i nenes com els de qualsevol casa; que enganxen per la facilitat amb que arriben al lector. Històries senzilles i directes, entenedores, per a ser llegides en silenci, però també per a ser explicades o llegides en veu alta. Històries quotidianes o fantàstiques, de vegades tan sols originals i divertides, però gairebé sempre amb un element sorprenent o fantasiós que genera una petita reflexió sobre el sentit de la història. Les narracions de Cornelia Funke juguen sovint amb la fantasia, però aquesta fantasia no és mai un element artificiós si no un element que troba el seu sentit en la història que s'està explicant. La lectura d'aquestes narracions, que tenen un eficaç i agradable company de viatge en les il·lustracions que les acompanyen (un detall curiós és que el nº de cada pàgina va acompanyada d'una petita il·lustració que identifica un element de la història narrada), és una experiència gratificadora i suggerent per a tota mena de lectors.
Un llibre altament recomanable a partir de 9 anys.

Jaume Torras (14/01/2007)