|
|
Suggeriments
-
En primer lloc, és
important parlar lliurement sobre el tema que s'hagi escollit. Si
no surt la conversa espontàniament es poden fer servir les
preguntes del guió que presentem. En un moment donat, es pot
demanar que concretin què podrien escriure d'allò que
s'ha parlat.
-
En funció dels punts
que vagin apareixent es pot modificar el guió que proposem
o si els temes que han sortit són molt diferents anar fent
un altre.
-
Si el nivell de l'alumnat
és molt baix, és millor que no escriguin consultant
el guió perquè els resulta difícil fer-ho servir.
En aquest cas es pot mantenir "ocult", és a dir,
només el té el professor o professora i planteja l'estructura
dient: "En primer lloc, escriurem sobre x, després de
y i finalment de z". A mida que acaben un punt i diuen que no
saben què més explicar anirem recordant-los els diferents
enunciats del guió.
-
Si el nivell de l'alumnat
és més alt, els podem ensenyar a fer servir el guió.
Caldrà llavors ensenyar a minimitzar la finestra on apareix
el guió i només l'ampliaran en el moment que vulguin
consultar-lo per saber quin punt han de desenvolupar a continuació.
-
Es convenient plantejar
estructures de redaccions senzilles: esdeveniments previs, nus, i
esdeveniments posteriors; abans i ara; a favor i en contra; inconvenients
i avantatges, etc.
- Cal anar aportant ajuts
durant la realització de la redacció:
- Quan calgui, ajudarem a
"traduir" les frases del llenguatge oral a l'escrit (quan
ens demanen: "I això, com ho puc dir?").
- Si
tenen por de no recordar una idea o la manera com han expressat una
idea, els podem fer de secretària: agafem amb rapidesa allò
que diuen i després els ho podem anar dictant.
- Si tenim activat el corrector
ortogràfic podem oferir ajudes quan als dubtes ortogràfics
no quedin resolts pel mateix corrector o anar corregint mentre van escribint.
|
|
|