JORNADES DE BIBLIOTEQUES ESCOLARS

Introducció

Plantegen la importància de la Biblioteca Escolar com un lloc més petit que ens ajuda a aprendre a fer servir la Biblioteca pública i per aprendre a treballar amb les fonts d'informació.

Les dues coses que han remarcat són:

Tot el professorat ha d'ensenyar a tractar la informació.

Gestió de la Biblioteca

Han remarcat que és important no perdre temps en les qüestions de registre. Allò que es important és que la BE es faci servir, fins i tot, que els llibres es perdin, però que sigui perquè els ha mirat o consultat algú.

1. Registre de llibres
    2. Un futur proper ens depara una situació idil·lica: un catàleg col·lectiu en xarxa. Només caldrà copiar o baixar les fitxes dels llibres que tinguem. Sense programa, sense perill de perdre les dades.

Situació actual:

Utilitzar el programa Pèrgam (gratuït a la xtec)

No surten fitxes, cal retolar els llibres p.e. amb la màquina de retolar que tenim (podria ser amb la cinta groga).

Cal fer còpies de seguretat perquè com no hi ha fitxes si li passa alguna cosa al programa et quedes sense res.

3. Renovació

Dinamització de la Biblioteca

1. Relació amb la Biblioteca pública

1. Relació amb una llibreria

1. CRP

1. Formació d'usuaris

1. Activitats dinamitzadores

Per exemple:

Sobre Roma, l'Univers, etc.

Aula d'autoformació

Seria una opció: ajudar a persones a estudiar : tutories de CFGS i d'altres.

Difusió de les activitats de la Biblioteca

A través de la pàgina web del Centre.