|
- Col·laborar amb els centre en l’aplicació de les mesures d'atenció a la diversitat derivades de les opcions adoptades en el projecte educatiu i el projecte curricular de centre.
- Avaluar les necessitats educatives dels alumnes amb disminucions o amb retards d'aprenentatge i treballar amb l'equip de mestres per la millora dels processos d'avaluació.
- Participar en l'elaboració i seguiment de les adaptacions curriculars individualitzades, en l’assessorament d'ajustaments metodològics, criteris d’avaluació i modificacions dels continguts
- A l’educació Infantil, assessorar els mestres en el procés de l’ensenyament i aprenentatge de la lecto-escriptura.
- Aportar suggeriments i propostes al centre per ampliar les possibilitats d'atenció a la diversitat.
- Participar en les actuacions adreçades a facilitar la transició dels alumnes a l’etapa d’E.S.O. en col·laboració amb els mestres-tutors.
- Facilitar als mestres d’Educació Infantil la detecció d’alumnes amb trastorns de llenguatge.
- Col·laborar, en els centre on intervingui algun mestre del programa d’Educació Compensatòria, en l’atenció educativa als alumnes amb risc de marginació social, d’acord amb les respectives competències.
|
Per anar a inici cal clicar aquí. |
|
|
- Col·laborar amb el professorat de Psicologia i Pedagogia, en els centres que s’imparteix l’ESO i que disposin d’aquest especialista.
- Col·laborar en l’aplicació de mesures d’atenció a la diversitat, derivades de les opcions adoptades en el PEC i en el PCC.
- Avaluar als alumnes amb necessitats educatives especials, amb retards significatius d’aprenentatge, amb situació d’inadaptació i rebuig al medi escolar o de desajustament conductual, per tal d’identificar la conveniència de dur a terme les actuacions específiques que els proporcionin l’atenció adequada.
- Participar en l’elaboració y seguiment dels diversos tipus d’adaptacions del currículum que pugui necessitar l’alumnat.
- Aportar suggeriments i propostes als equips directius, als càrrecs de coordinació i al professorat perquè, d’una manera coherent i progressiva, els centres puguin articular formules per ampliar les possibilitats d’atenció a la diversitat, amb estreta col·laboració amb el professor de Psicologia i Pedagogia i amb la resta de professorat destinat pels centres per aquesta finalitat.
- Ajudar als centres respecte al disseny i l’aplicació d’activitats de tutoria i orientació, en el marc del PAT, adreçades al grup i a l’alumne/a individualment.
|
Per anar a inici cal clicar aquí. |
|
|
- Participar en els processos d'actualització de l'avaluació psicopedagògica de l'alumnat quan sigui necessari per a la presa de decisions curriculars o administratives.
- Col·laborar en la concreció i el desplegament del projecte curricular de centre (PCC), potenciant l'autonomia i la funcionalitat dels aprenentatges que puguin realitzar.
- Facilitar criteris per a l'agrupament dels alumnes i col·laborar en l'elaboració i seguiment de les adaptacions del currículum, tenint en compte les necessitats que es deriven de l'edat dels alumnes.
- Aportar suggeriments i propostes al centre per ampliar la possibilitat d'atenció a la diversitat i l'ús adequat dels serveis específics amb que compta el centre.
|
Per anar a inici cal clicar aquí. |
|
|
- Col·laborar amb els Serveis Socials del sector per millorar l'atenció de l'alumnat amb risc social i amb dèficits econòmics.
|
Per anar a inici cal clicar aquí. |