EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

  • Col·laborar amb els centre en l’aplicació de les mesures d'atenció a la diversitat derivades de les opcions adoptades en el projecte educatiu i el projecte curricular de centre.

    • Avaluar les necessitats educatives dels alumnes amb disminucions o amb retards d'aprenentatge i treballar amb l'equip de mestres per la millora dels processos d'avaluació.
    • Participar en l'elaboració i seguiment de les adaptacions curriculars individualitzades, en l’assessorament d'ajustaments metodològics, criteris d’avaluació i modificacions dels continguts
    • A l’educació Infantil, assessorar els mestres en el procés de l’ensenyament i aprenentatge de la lecto-escriptura.
    • Aportar suggeriments i propostes al centre per ampliar les possibilitats d'atenció a la diversitat.

  • Participar en les actuacions adreçades a facilitar la transició dels alumnes a l’etapa d’E.S.O. en col·laboració amb els mestres-tutors.

  • Facilitar als mestres d’Educació Infantil la detecció d’alumnes amb trastorns de llenguatge.

  • Col·laborar, en els centre on intervingui algun mestre del programa d’Educació Compensatòria, en l’atenció educativa als alumnes amb risc de marginació social, d’acord amb les respectives competències.
Per anar a inici cal clicar aquí.

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA

  • Col·laborar amb el professorat de Psicologia i Pedagogia, en els centres que s’imparteix l’ESO i que disposin d’aquest especialista.

  • Col·laborar en l’aplicació de mesures d’atenció a la diversitat, derivades de les opcions adoptades en el PEC i en el PCC.

    • Avaluar als alumnes amb necessitats educatives especials, amb retards significatius d’aprenentatge, amb situació d’inadaptació i rebuig al medi escolar o de desajustament conductual, per tal d’identificar la conveniència de dur a terme les actuacions específiques que els proporcionin l’atenció adequada.
    • Participar en l’elaboració y seguiment dels diversos tipus d’adaptacions del currículum que pugui necessitar l’alumnat.
    • Aportar suggeriments i propostes als equips directius, als càrrecs de coordinació i al professorat perquè, d’una manera coherent i progressiva, els centres puguin articular formules per ampliar les possibilitats d’atenció a la diversitat, amb estreta col·laboració amb el professor de Psicologia i Pedagogia i amb la resta de professorat destinat pels centres per aquesta finalitat.

  • Ajudar als centres respecte al disseny i l’aplicació d’activitats de tutoria i orientació, en el marc del PAT, adreçades al grup i a l’alumne/a individualment.

Per anar a inici cal clicar aquí.

EDUCACIÓ ESPECIAL

  • Participar en els processos d'actualització de l'avaluació psicopedagògica de l'alumnat quan sigui necessari per a la presa de decisions curriculars o administratives.

  • Col·laborar en la concreció i el desplegament del projecte curricular de centre (PCC), potenciant l'autonomia i la funcionalitat dels aprenentatges que puguin realitzar.

  • Facilitar criteris per a l'agrupament dels alumnes i col·laborar en l'elaboració i seguiment de les adaptacions del currículum, tenint en compte les necessitats que es deriven de l'edat dels alumnes.

  • Aportar suggeriments i propostes al centre per ampliar la possibilitat d'atenció a la diversitat i l'ús adequat dels serveis específics amb que compta el centre.

Per anar a inici cal clicar aquí.

SERVEIS SOCIALS

  • Col·laborar amb els Serveis Socials del sector per millorar l'atenció de l'alumnat amb risc social i amb dèficits econòmics.


Per anar a inici cal clicar aquí.




Home PagePresentació del serveiCentres de la zona


EAP de La Selva (A)