Cerca guiada
|
|
Exemple de Cerca guiada: WebQuest Ring i WebQuest Taskonomy
Plantilla de Cerca guiada (Adaptat de la plantilla de Cerca guiada generada pel Sr. Bernie Dodge)
Aquesta plantilla us ajudarà a crear una Cerca guiada de curta durada en una sola disciplina:
Títol de la Cerca guiada:
Situació o escenari:
Escriviu un paràgraf breu per presentar la Cerca guiada als vostres alumnes. Si heu decidit donar papers dactuació o crear un escenari (per exemple: "ets un detectiu que està intentant identificar el poeta misteriós"), aleshores aquesta secció és ladient per a aquestes especificacions. Si no voleu usar aquest tipus despecificacions, utilitzeu aquesta secció per oferir un resum de lactivitat.
Tasca:
Descriviu clarament la tasca i els objectius finals que es pretén aconseguir amb les activitats que els alumnes realitzin. La tasca podria consistir en contestar una sèrie de preguntes, en crear un resum, en solucionar un problema, en defensar un punt de vista, en un treball creatiu, o en qualsevol acció que requereixi que els alumnes processin i transformin la informació que recullen.
Recursos:
Useu aquest espai per adreçar els alumnes cap a les pàgines web (o recursos físics de la classe) que estaran disponibles per a ajudar-los a assolir la tasca. En llistar les pàgines web que hauran de fer servir, afegiu una descripció sobre cadascuna delles perquè els alumnes sàpiguen quin tipus dinformació hi trobaran.
Procés:
Quines passes hauran de seguir els alumnes per acomplir la tasca? Llisteu el procés utilitzant números (primer/1: ...; segon/2: ...; tercer/3: ...). A aquesta informació li podeu donar el format de fulletó i lliurar-lo als alumnes.
Consells:
Aquí podeu oferir una ajuda sobre com organitzar la informació que sha obtingut. Aquests consells inclouen suggeriments com ara utilitzar esquemes, taules resum, gràfiques, mapes de conceptes o crear pàgines web amb vincles a les fonts originals. Aquests consells es poden presentar en forma dun llistat de verificació de preguntes per analitzar la informació o de qüestions clau a tenir en compte.
Conclusió:
Pautes per organitzar i presentar la informació obtinguda amb el format d'una plantilla (l'acta resum). Un cop emplenada, els alumnes poden fer-ne una presentació a la resta de la classe o crear una pàgina web i posar-hi els resultats. Amb aquesta conclusió, els alumnes hauran de demostrar que el que han après ho han entès.