Comentari pautat

Al Comentari pautat es demana als alumnes que comparin fen˛mens i situacions i que donin interpretacions personals.

Objectius d'aprenentatge:
induir a conclusions a partir de l'anÓlisi i valoraciˇ d'informaciˇ.

EstratŔgia:
en un Comentari pautat, els alumnes hi trobaran un petit nombre (potser mitja dotzena) de pÓgines web, organitzades al voltant d’un tema.

Les pÓgines web triades hauran de contenir components interessants, bÚ sigui quant al format o al contingut.

CaldrÓ preparar 5 o 6 activitats, cadascuna d'elles amb 3 o 4 preguntes. Per respondre-les, els alumnes hauran de fer servir les pÓgines web.

PerquŔ aquesta activitat sigui significativa caldrÓ:

1.- Que les pÓgines web triades ofereixin quelcom interessant per fer, llegir o veure.

2.- En lloc de descobrir continguts complexos, que els alumnes hagin de donar interpretacions personals sobre les dades o les ilĚlustracions que veuen, que les comparin amb experiŔncies pr˛pies, etc.

╔s important que a part de contestar amb l˛gica les preguntes, s'animi els alumnes a participar en un f˛rum al voltant del tema determinat perquŔ puguin expressar en llibertat les seves opinions.

Exemple de Comentari pautat: Exploring Chinese Culture