Comentari pautat

Al Comentari pautat es demana als alumnes que comparin fenòmens i situacions i que donin interpretacions personals.

Objectius d'aprenentatge:
induir a conclusions a partir de l'anàlisi i valoració d'informació.

Estratègia:
en un Comentari pautat, els alumnes hi trobaran un petit nombre (potser mitja dotzena) de pàgines web, organitzades al voltant d’un tema.

Les pàgines web triades hauran de contenir components interessants, bé sigui quant al format o al contingut.

Caldrà preparar 5 o 6 activitats, cadascuna d'elles amb 3 o 4 preguntes. Per respondre-les, els alumnes hauran de fer servir les pàgines web.

Perquè aquesta activitat sigui significativa caldrà:

1.- Que les pàgines web triades ofereixin quelcom interessant per fer, llegir o veure.

2.- En lloc de descobrir continguts complexos, que els alumnes hagin de donar interpretacions personals sobre les dades o les il·lustracions que veuen, que les comparin amb experiències pròpies, etc.

És important que a part de contestar amb lògica les preguntes, s'animi els alumnes a participar en un fòrum al voltant del tema determinat perquè puguin expressar en llibertat les seves opinions.

Exemple de Comentari pautat: Exploring Chinese Culture