Criteris per a l’avaluació de materials multimèdia per a l’aprenentatge

1/12/98


Contingut

Criteris per a l’avaluació de materials multimèdia per a l’aprenentatge

Fonaments per l’avaluació d’entorns de formació multimèdia

Com avaluar? Quin paradigma adoptem?

Paradigma empíric o quantitatiu

Paradigma interpretatiu o qualitatiu

Paradigma crític o postmodern

Paradigma eclèctic o pragmàtic

Avaluació de models de formació: un procés en 4 fases

Avaluació “documental”

Avaluació formativa

Avaluació d’efectivitat

Avaluació d’impacte

Alguns criteris bàsics per l’avaluació d’un material multimèdia

Que avaluar d’un material multimèdia

Indicadors del disseny pedagògic

Aprenentatge

Economia

Flexibilitat

Eficiència

Realisme

Exemple

Enginyeria de la “usabilitat”

Instruments per l’avaluació de materials multimèdia

Autor: Jordi Vivancos

Pàgina principal: http://www.xtec.es/~jvivanco/dgpl