DESCOBRIM
ELS MINERALS I LES ROQUES |
És l'observació práctica
de les propietats dels minerals como ara el color, l'estructura, el tacte,
etc.
OBJECTIUS:
- Ensenyar els trets diferencials
més importants de les roques i els minerals.
- Observació d'exemplars
minerals.
|
ELS
ECOSISTEMES I LA CONSERVACIÓ DE LA BIODIVERSITAT |
La riquesa d'espècies que
poblen el planeta és un patrimoni que cal conèixer i conservar.
OBJECTIUS:
- Joc de simulació per veure
què és un ecosistema i les relacions que s'hi estableixen.
- S'explica què és
la biodiversitat i la importancia de conservar-la.
|
L'AIGUA
DE BARBERÀ , D'ON VE? QUÈ SE'N FA? ON VA
|
Barberà disposa
de diversos pous d'aigua al voltant del municipi que són els que
subministren una gran part de l'aigua a la població, després
de fer-ne un tractament.
OBJECTIUS:
- Fer conèixer un dels
recursos naturals que té Barberà del Vallès.
- Conèixer el cicle de
l'aigua i la seva relació amb les activitats humanes.
- Conèixer l'ús
de l'aigua.
|
EL BOSC
DE BARBERÀ DEL VALLÈS: SANTIGA
|
Itinerari mediambiental
que permet conèixer els voltants i la descoberta de l'entorn natural
de Barberà.
OBJECTIUS:
- Fer que els alumnes de Barberà
coneguin l'entorn de la ciutat i el valorin.
- Conèixer l'entorn natural
de Barberà, paissatge, interrelació home-natura, medi
físic i medi natural.
- Identificar i gaudir dels elements
que formen el paissatge
|
TALLER D'ENERGIES
RENOVABLES
|
Tallers que permeten
l'observació, l'aplicació real i el funcionament de les
tecnologies per l'aprofitament de l'energia solar.Farem:Construcció
de rellotges de sol i construcció
de cuines solars.
OBJECTIUS:
- Conèixer l'existència
d'energies netes i renovables, que permeten un ús més
eficient dels recursos energètics.
- Valorar l'efecte de l'aprofitament
de recursos vers la sostenibilitat i en diferents ambients: rural,
urbà , domèstic.
- Reflexionar sobre els hàbits
de consum energètic.
|
TALLER
DE LA CALOR I ELECTRICITAT |
Un taller que ens descobreix la
diferència entre calor i temperatura, alhora que s'estudia els
seus efectes sobre la matèria.
Tot experimentant, l'alumne descobreix
els efectes o canvis que produeix el calor sobre els cossos: augment de
temperatura, dilatació, canvis d'estat, etc. Manipulant diferents
instruments i aparells, s'evidencia la transformació de l'energia
calorífica en energia mecànica i la seva aplicació
a les màquines
Estudi de l'electricitat, del seus diferents efects i de les formes de
generar-la i transportar-la.
L'alumne, conduït pel monitor,
realitza experiments que l'ajuden a interpretar fenòmens d'electricitat
estàtica i els seus efectes sobre la matèria. S'estudien
diferents alternatives de producció d'energia elèctrica
i s'analitzen les variants que hi intervenen.
Amb aquest taller, es consciencia el grup sobre el risc i els perills
que l'electricitat comporta i es promou hàbits responsables en
la seva manipulació.
|
ESTUDI
DE LA FAUNA I FLORA DEL LITORAL MARÍ |
El Centre d'Estudis del Mar constitueix
una unitat del Servei del Medi Ambient que ajuda en la gestió dels
seus recursos ambientals i organitza programes d'educació.
El treball que es desenvolupa en
el CEM, es basa en l'observació directa i en la participació
dels alumnes amb l'assessorament d'un monitor.
Estudi de les diferents comunitats
d'organismes del nostre litoral, de la seva importància en el cicle
de la vida i les repercussions de l'activitat humana sobre el mar.
|
SERVEI
DE MICROSCÒPIA DE LA UAB
|
És un servei de suport a
la recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona, que disposa
de la infraestructura en utillatge i
tècnica necessaris per a l'aplicació de la microscòpia
a diversos camps de la investigación, sobretot en biomedicina,
química, física,ciències dels materials, geologia,
etc
La visita consisteix en estudiar
el funcionament bàsic dels diferents microscopis i les metodologies
per preparar les mostres en l'aula del Servei, i posteriorment podran
posar-se un per un davant dels diferents microscopis (microscopi electrònic
de transmissió, de rastreig, i el microscopi làser confocal)
on podran veure diferents mostres.
Un cop feta la visita els arxius d'imatges dels usuaris romandran en els
servidors del Servei per un període màxim de tres mesos,
durant aquest temps els usuaris podran accedir als seus arxius per FTP
i fer-se'n còpia.
http://sme.uab.es/M000.htm
|
ZOO
DE BARCELONA, TALLER DE INVERTEBRATS |
El
Zoològic és avui un testimoni viu dels animals del nostre
planeta amb poques possibilitats de ser observats directament en el seu
medi.Molts d'aquests animals són representants de poblacions minvants
en estat natural, fet que converteix el zoo en un centre d'especial interès,
perquè és l'únic indret on es poden estudiar i comparar
diferents animals vius.
Nosaltres farem el Taller d'invertebrats,
que consisteix en:
· Classificació del regne animal
· Característiques dels invertebrats
· Filum d'artròpodes i equinoderms
Per fer-ho tenim un dossier de treball
juntament amb diferents exemplars d'invertebrats i l'observació
amb lupa.
|
QUAN
A LA CIUTAT PLOU....
|
Avui,
bona parts de les millores de la qualitat de vida urbana es produeixen sota
la "cota zero " de la ciutat. Aquest itinerari es centra en la
construcció d'una xarxa de dipòsits subterranis, encarregats
d'interceptar les aigües pluvials en els moments de pluges torrencials.
Aquest sistema compleix una doble
missió : evita el desbordament del clavegueram i la saturació
de la depuradora, la qual cosa permet que no s'aboquin aigües residuals
al mar i , alhora, evita la inundació d'algunes zones de la part
baixa de la ciutat. En segon lloc, un cop finalitzat l'episodi de pluja
i quan el clavegueram recupera la seva capacitat habitual, permet enviar
aquestes aigües a la depuradora per al sanejament i, posteriorment,
l'abocament al mar.
|
ENERGIES
ALTERNATIVES AL PARC CENTRAL DEL VALLÈS |
Visita
guiada a les instal.lacions d'energies renovables del Parc Central del Vallès
amb el desenvolupament d'un dels tallers proposats que permet conèixer-ne
la seva aplicació.
OBJECTIUS:
· Conèixer l'existència d'energies netes i renovables,
que permeten un ús més eficient els recursos energètics.
· Observar l'aplicació real i el funcionament de les tecnologes
per a l'aprofitament solar incidint en les aplicacions quotidianes.
· Valorar l'efecte beneficiós d'aquests elements vers la sostenibilitat
i en diferents àmbits : rural, urbà i domèstic.
· Valorar la innovacó tecnològic com un dels útils
per avançar cap a un model de societat sostenible.
|