TREBALLS DE RECERCA

El treball de recerca del Batxillerat pretén iniciar l'alumnat en la investigació. Té una assignació curricular de 2 crèdits i té un pes específic del 10% en la qualificació final de Batxillerat. L'alumne/a ha de plasmar per escrit el treball de recerca realitzat i també exposar-lo oralment en públic de manera ordenada i coherent. El treball de recerca té caràcter individual, encara que les parts experimentals (treball de camp, laboratori, etc.) poden realitzar-se en grups de 2 a 4 alumnes. En particular, el dossier del treball, la presentació oral i l'avaluació són individuals. En la Romànica, a l'avaluació final del treball de recerca hi participen dos professors o professores a més del tutor o tutora que n'ha fet el seguiment. La nota final del treball de recerca es calcula per mitjana ponderada de les següents qualificacions:

· Memòria escrita..................................40%

· Exposició oral.....................................20%

· Procés de realització...........................40%

Memòria escrita .L'alumne elaborarà un dossier escrit del treball realitzat, que constarà de:

· Introducció, on s'explicitaran la justificació i el procés de gestació del tema escollit.

· Desenvolupament del tema.

· Elaboració de conclusions.

· Referència a les fonts d'informació (bibliografia, centres de documentació,etc.

En La Romànica la memòria escrita té un pes del 40% en la qualificació final del treball de recerca. Aquest percentatge es distribueix com segueix:

· Forma...............................................10%

o Portada i índex o Presentació (espais, marges, títols)

o Ortografia o Sintaxi

· Estructura.........................................10%

o Cites o Apartats o Ordre o Bibliografia o Annexos

· Contingut...........................................20%

o Introducció o Desenvolupament del tema o Conclusions

Exposició oral: L'alumne exposarà oralment en públic el seu treball en un temps aproximat d'uns 15 minuts. L'exposició oral té un pes del 20% en la qualificació final del treball de recerca. La seva avaluació tindrà en compte:

· Claredat d'expressió

· Contingut

· Preguntes/respostes

Procés de realització: Inicialment, el tutor o tutora del treball de recerca orientarà l'alumne sobre les tècniques habituals emprades en qualsevol recerca i l'informarà sobre els criteris, el calendari i els instruments establerts per a l'avaluació del treball. Durant el seguiment, el tutor o tutora recollirà dades sobre l'actuació de l'alumne/a i l'informarà de l'avaluació feta fins el moment. L'avaluació del procés de realització té un pes del 40% en la qualificació final del treball de recerca i tindrà en compte els següents aspectes:

· Els procediments de recerca de la informació utilitzats, la seva tipologia i la seva idoneïtat amb els objectius pretesos.

· La creativitat, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'integrar els resultats inesperats.

· L'ús adequat dels recursos de la tecnologia de la informació.

· La realització de les diverses fases del treball dins dels terminis establerts.

Informació extreta del DOGC 2716-2.9.1998 (Annex 3).


ALUMNES QUE FAN EL TREBALL DE RECERCA: ENCARA PENDENT PEL CURS 2006-2007