TREBALLS DE RECERCA
El treball de recerca del Batxillerat pretén iniciar l'alumnat en la investigació. Té una assignació curricular de 2 crèdits i té un pes específic del 10% en la qualificació final de Batxillerat. L'alumne/a ha de plasmar per escrit el treball de recerca realitzat i també exposar-lo oralment en públic de manera ordenada i coherent. El treball de recerca té caràcter individual, encara que les parts experimentals (treball de camp, laboratori, etc.) poden realitzar-se en grups de 2 a 4 alumnes. En particular, el dossier del treball, la presentació oral i l'avaluació són individuals. En la Romànica, a l'avaluació final del treball de recerca hi participen dos professors o professores a més del tutor o tutora que n'ha fet el seguiment. La nota final del treball de recerca es calcula per mitjana ponderada de les següents qualificacions:
· Memòria escrita..................................40%
· Exposició oral.....................................20%
· Procés de realització...........................40%
Memòria escrita .L'alumne elaborarà un dossier escrit del treball realitzat, que constarà de:
· Introducció, on s'explicitaran la justificació i el procés de gestació del tema escollit.
· Desenvolupament del tema.
· Elaboració de conclusions.
· Referència a les fonts d'informació (bibliografia, centres de documentació,etc.
En La Romànica la memòria escrita té un pes del 40% en la qualificació final del treball de recerca. Aquest percentatge es distribueix com segueix:
· Forma...............................................10%
o Portada i índex o Presentació (espais, marges, títols)
o Ortografia o Sintaxi
· Estructura.........................................10%
o Cites o Apartats o Ordre o Bibliografia o Annexos
· Contingut...........................................20%
o Introducció o
Desenvolupament del tema o Conclusions
Exposició oral: L'alumne exposarà oralment en públic el seu treball en un temps aproximat d'uns 15 minuts. L'exposició oral té un pes del 20% en la qualificació final del treball de recerca. La seva avaluació tindrà en compte:
· Claredat d'expressió
· Contingut
· Preguntes/respostes
Procés de realització: Inicialment, el tutor o tutora del treball de recerca orientarà l'alumne sobre les tècniques habituals emprades en qualsevol recerca i l'informarà sobre els criteris, el calendari i els instruments establerts per a l'avaluació del treball. Durant el seguiment, el tutor o tutora recollirà dades sobre l'actuació de l'alumne/a i l'informarà de l'avaluació feta fins el moment. L'avaluació del procés de realització té un pes del 40% en la qualificació final del treball de recerca i tindrà en compte els següents aspectes:
· Els procediments de recerca de la informació utilitzats, la seva tipologia i la seva idoneïtat amb els objectius pretesos.
· La creativitat, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'integrar els resultats inesperats.
· L'ús adequat dels recursos de la tecnologia de la informació.
· La realització de les diverses fases del treball dins dels terminis establerts.
Informació extreta del DOGC 2716-2.9.1998 (Annex 3).
ALUMNES QUE FAN EL TREBALL DE RECERCA: ENCARA PENDENT PEL CURS 2006-2007