UT5 VARIABLES

 

Pots provar fer un joc amb una variable d'un personatge perseguint un globus . Cada cop que el toca guanya una vida. Podeu crear un joc tenint en compte com es fa una variable i mira en la 2a imatge com es fa la programació per que el globus es mogui aleatoriament.
 

 

 



Al definir una variable, cal donar-li un nom, que serà el que utilitzarem per referir-nos a ella durant el joc. El nom seria com l'etiqueta que hem posat fora de la caixa per a que ens recordi que és el que hi ha a dins.
 

També caldrà assignar (donar) un valor inicial a la variable; si no li dones cap, voldrà dir que la capsa és buida, és a dir, la variable valdrà 0. En programació, donar aquest valor inicial a la variable en diem inicialitzar. Les variables poden ser Globals (existeixen per a tot el programa) o Locals (existeixen només en algun moment concret i després desapareix). Normalment utilitzarem les variables globals. Un cop definida la variable, veuràs que han aparegut els blocs que ens permetran treballar amb ella: fixar el valor de la variable, sumar-hi un valor, i mostrar-la o amagar-la a l'escenari. Ha aparegut a l'escenari una casella amb el nom de la variable i el seu valor. Veuràs que pot tenir diferents formes: lectura normal, lectura llarga i amb un lliscador que ens permet ajustar el valor de la variable.

Exemples

En aquest exemple tens un compte de temps enrere. Primer, inicialitza la variable a 60 segons, després, cada segon li restaràs un. (Ep! El comptador no s'atura... hauràs de completar-lo amb un "Si temps=0; atura el bloc").

 

En aquest altre exemple, tens un comptador de punts que s'anirà incrementant si fàs clic al personatge, fins arribar a 10. En aquest moment, el personatge dirà una frase i tornarà el comptador a zero

 

Ara tens una variable amb un valor definit a l'atzar, en aquest cas, un nombre de dues xifres.

 

En aquest altre exemple, l'Scratch ens preguntarà dos nombres i els desarà com a variables. Despres ens dirà la suma