|
|
Pots provar fer un joc amb una variable d'un personatge perseguint un globus . Cada cop que el toca guanya una vida. Podeu crear un joc tenint en compte com es fa una variable i mira en la 2a imatge com es fa la programació per que el globus es mogui aleatoriament.
També caldrà assignar (donar) un valor inicial a la variable; si no li dones cap, voldrà dir que la capsa és buida, és a dir, la variable valdrà 0. En programació, donar aquest valor inicial a la variable en diem inicialitzar. Les variables poden ser Globals (existeixen per a tot el programa) o Locals (existeixen només en algun moment concret i després desapareix). Normalment utilitzarem les variables globals. Un cop definida la variable, veuràs que han aparegut els blocs que ens permetran treballar amb ella: fixar el valor de la variable, sumar-hi un valor, i mostrar-la o amagar-la a l'escenari. Ha aparegut a l'escenari una casella amb el nom de la variable i el seu valor. Veuràs que pot tenir diferents formes: lectura normal, lectura llarga i amb un lliscador que ens permet ajustar el valor de la variable.
|
|
En aquest
exemple tens un compte de temps enrere. Primer, inicialitza la variable a 60 segons,
després, cada segon li restaràs un. (Ep! El comptador no s'atura... hauràs de
completar-lo amb un "Si temps=0; atura el bloc").
|
|
En aquest altre
exemple, tens un comptador de punts que s'anirà incrementant si fàs clic al personatge, fins arribar a 10. En aquest moment, el personatge dirà
una frase i tornarà el comptador a zero |
|
Ara tens una
variable amb un valor definit a l'atzar, en aquest cas, un nombre de dues
xifres. |
|
En aquest altre exemple, l'Scratch ens preguntarà dos nombres i
els desarà com a variables. Despres ens dirà la suma |
|