UT3 PROGRAMACIÓ
SITUACIÓ DE LA REALITAT
En aquest projecte de la UT3 Llenguatges de Programació imagineu que heu de realitzar simulacions d'aparcament i circulació de vehícles autònoms. En aquesta UT us inventareu el context del repte a resoldre.
Disposeu de 4 sessions per presentar el vostre producte.
FASE INICIAL
Una mica d'informació...
FASE DESENVOLUPAMENT
Què fareu?
A1 Algoritme
Primer fareu l'algoritme de l'aparcament A2 Vehicle autònom.
Utilitzareu un diagrama de flux, mitjançant la simbologia que teniu en el vídeo o en la presentació .
Mostra d'exemple d'un algoritme
A2 Vehicle autònom
Com ho fareu?
Disposes del programa a modificar en la plantilla d' aquest enllaç
A2.1 Aparcament
Haureu de crear un joc amb Scratch per programar un vehicle autònom aparcant en 3 maniobres i posteriorment circulant per un circuit.
Podeu utilitzar les imatges que inclou el programa, dissenyar-les, utilitzar de la biblioteca de Scratch o descarregar-les d'Internet.
El vehicle ha d'incloure alerons de colors (sensors virtuals) per poder programar la circulació.
Tens en el vídeo tota la informació.
A2. 2 Circuits i càlcul de la velocitat.
Caldrà que el vehicle disposi de les variables:
- Temps
- Kilòmetres
- Velocitat
S'haurà de poder interactuar amb el vehicle per modificar la velocitat.
Quan toqui la meta passarà al següent circuit
Caldrà, com veuràs en la UT3 de Ciències (Física):
- Aplicar la fòrmula de la velocitat, espai i temps per proporcionar la velocitat del cotxe.
Pots introduir més vehicles...És valorarà la complexitat del joc i que no sigui una rèplica d'aquesta mostra.
FASE DE SÍNTESI
A3 Presentació oral
- Diapo1: Títol, noms i enllaç OneDrive
- Diapo2: Inventa't i defineix un problema a resoldre que inclogui les simulacions de conducció autònoma
- Diapo3: Algoritme
- Diapos 3 i 4: captures dels programes de l'aparcament i del circuit amb l'enllaç d'Scratch
- Diapo5: Taula i gràfica dels rols i % de participació en el treball
Lliurament.
Individual en format de PDF, afegint l'enllaç d'OneDrive personal a la 1a diapositiva. Correctament etiquetat (exemple: ENE_Pujol_UT3)
A4 CLIL
Podeu consultar aquest enllaç per resoldre el qüestionari
O en aquest:
Los lenguajes de programación más usados en la actualidad (universia.net)
ENEIDA: https://forms.gle/gHPdbwnk9ybSBmnPA
ILIADA: https://forms.gle/A71US3C2ecBTZPf18
ODISSEA: https://forms.gle/uPrfDZNXLPhHupse7
AACC. Opció voluntària
Crea el teu kahoot, entra en aquest enllaç
Si tens un robot EV3 a casa
Si vols provar programar un robot EV3 amb Scratch, descarrega't el programa Scratch Link des d'aquest enllaç
Quan tinguis enllestit el programa online, pots provar de descarregar-ho en format de Scratch (.sb) a l'ordinador i obrir-ho des de la versió Scrach d'escriptori que t'has descarrega't.
Connecta el teu portàtil per bluetooth al teu robot EV3 (permetent i acceptant el codi). Pots consultar aquest enllaç.
Tens un exemple a Reinventar en aquest enllaç
Si vols aprendre a programar amb altres programes. Descarrega't amb l'ipad des de l'Appstore:
- Playgrounds, aprendre mitjançant jocs,
- Mimo, per aprendre codi amb pastilles de 5 minuts diaris