UT3 PROGRAMACIÓ


SITUACIÓ DE LA REALITAT

En aquest projecte de la UT3 Llenguatges de Programació imagineu que heu de realitzar simulacions d'aparcament i circulació de vehícles autònoms. En aquesta UT us inventareu el context del repte a resoldre.

Disposeu de 4 sessions per presentar el vostre producte.

FASE INICIAL

Una mica d'informació...

https://youtu.be/MFQgOrt2ing

 

FASE DESENVOLUPAMENT

Què fareu?

A1 Algoritme

Primer fareu l'algoritme de l'aparcament A2 Vehicle autònom.

Utilitzareu un diagrama de flux, mitjançant la simbologia que teniu en el vídeo o en la presentació .

Mostra d'exemple d'un algoritme

A2 Vehicle autònom

Com ho fareu?

Disposes del programa a modificar en la plantilla d' aquest enllaç

 

A2.1 Aparcament

Haureu de crear un joc amb Scratch per programar un vehicle autònom aparcant en 3 maniobres i posteriorment circulant per un circuit.

Podeu utilitzar les imatges que inclou el programa, dissenyar-les, utilitzar de la biblioteca de Scratch o descarregar-les d'Internet.

El vehicle ha d'incloure alerons de colors (sensors virtuals) per poder programar la circulació.

Tens en el vídeo tota la informació.

A2. 2 Circuits i càlcul de la velocitat.

Caldrà que el vehicle disposi de les variables:

  • Temps
  • Kilòmetres
  • Velocitat

S'haurà de poder interactuar amb el vehicle per modificar la velocitat.

Quan toqui la meta passarà al següent circuit

Caldrà, com veuràs en la UT3 de Ciències (Física):

  • Aplicar la fòrmula de la velocitat, espai i temps per proporcionar la velocitat del cotxe.

Pots introduir més vehicles...És valorarà la complexitat del joc i que no sigui una rèplica d'aquesta mostra.

 

FASE DE SÍNTESI

A3 Presentació oral

  • Diapo1: Títol, noms i enllaç OneDrive
  • Diapo2: Inventa't i defineix un problema a resoldre que inclogui les simulacions de conducció autònoma
  • Diapo3: Algoritme
  • Diapos 3 i 4: captures dels programes de l'aparcament i del circuit amb l'enllaç d'Scratch
  • Diapo5: Taula i gràfica dels rols i % de participació en el treball

Lliurament.

Individual en format de PDF, afegint l'enllaç d'OneDrive personal a la 1a diapositiva. Correctament etiquetat (exemple: ENE_Pujol_UT3)

 

A4 CLIL

Podeu consultar aquest enllaç per resoldre el qüestionari

¿Qué lenguajes se utilizan para crear aplicaciones? – Conceptos básicos | Temas Tecnologicos de Interes

O en aquest:

Los lenguajes de programación más usados en la actualidad (universia.net)

 

ENEIDA: https://forms.gle/gHPdbwnk9ybSBmnPA

ILIADA: https://forms.gle/A71US3C2ecBTZPf18

ODISSEA: https://forms.gle/uPrfDZNXLPhHupse7

 

AACC. Opció voluntària

Crea el teu kahoot, entra en aquest enllaç

Si tens un robot EV3 a casa

Si vols provar programar un robot EV3 amb Scratch, descarrega't el programa Scratch Link des d'aquest enllaç

Quan tinguis enllestit el programa online, pots provar de descarregar-ho en format de Scratch (.sb) a l'ordinador i obrir-ho des de la versió Scrach d'escriptori que t'has descarrega't.

Connecta el teu portàtil per bluetooth al teu robot EV3 (permetent i acceptant el codi). Pots consultar aquest enllaç.

Tens un exemple a Reinventar en aquest enllaç

Si vols aprendre a programar amb altres programes. Descarrega't amb l'ipad des de l'Appstore:

  • Playgrounds, aprendre mitjançant jocs,
  • Mimo, per aprendre codi amb pastilles de 5 minuts diaris