Dificultats en el càlcul i el raonament lògic

Són les dificultats en el càlcul i el raonament lògic que es donen en alumnes d'intel.ligència normal i que no pateixen cap patologia mental o social associada. Es considera un nen discalculàlic quan presenta només dificultats en el càlcul o en resoldre problemes, exclusivament lligat a les matemàtiques.

Etiologia

Es poden considerar causes diverses entre aquestes:

Avaluació

Caldria inicialment detectar si hi ha dificultats en els processos cognitius (percepció visual, espaial, temporal, memòria visual, memòria auditiva, esquema corporal...) a partir d'un protocol senzill (exercicis de figura-fons, trencaclosques, diferències, seriacions, formes tamanys...)

A continuacio un protocol de raonament lògic on es detectarien els problemes més específics

Proposta d'intervenció

Si s'observen dificultats prèvies dels processo cognitius caldrà reforçar-los amb diversos exercicis del tipus que s'ha fet la mateixa avaluació. Partint sempre d'un treball manipulatiu (blocs lògics, regletes, cromos, xapes...)es treballaran amb les qualitats dels objectes, els conceptes igual, diferent, es faran col.leccions, classificacions, seriacions, es faran representacions gràfiques de quantitats, conceptes molt, poc, més que, menys que, correspondències, equivalències...

És molt important fer una bona gradació de les diverses activitats, de més simples a més complexes.

Alternatives: psicomotricitat, flors de Bach...