CIÈNCIES SOCIALS

www.xtec.es/recursos/socials/daliRecull de materials per commemorar l'any Dalí

ww.xtec.es/recursos/socials/fam/Activitats didàctiques sobre la fam a l’Àfrica

www.intermonoxfam.org/html/act_aul_glo_irk.htmlDocument didàctic sobre els conflictes armats elaborat per Intermón-Oxfam. La proposta didàctica està dirigida a l’alumnat d’ESO. Les 5 activitats poden ser d’utilitat per a l’àrea de socials o de tutories.

www.xtec.es/recursos/socials/exili/Activitats didàctiques sobre l’exili del 1939

www.profes.net/apieaula3.asp?apie=&id_contenido=29914Activitat per treballar el conflicte entre Israel i Palestina a Secundaria

www.3ieduca.com/3ieduca/plastica/index.htm  Pàgina sobre la història de l’art i els seus artistes, amb enllaços a moltes pàgines relacionades amb el tema

www.gencat.net/sial/escola/escola.htmJoc i mapes per conèixer les comarques de Catalunya. Es pot trobar informació sobre tots els pobles de Catalunya

perso.wanadoo.es/gesu/portales.htmRelació de recursos per a l’ensenyament de geografia, història i art.

www.xtec.es/~aguiu1/socials/index.htmEl web de les ciències socials

www.guerracivil.orgPàgina web sobre la guerra civil espanyola

www.historialago.com/aceroyvapor.htmHistòria dels vaixells de guerra desde els inicis del vapor fins l’actualitat

www.phistoria.netPàgina de la história, inclou enllaços, reportatges, cronologies, fotos, notícies, etc

www.geocities.com/Athens/Delphi/5230/index.htmlGuia de recursos per l’estudi de la història de l’art a Internet.

www.xtec.es/~xripoll/Pàgina web sobre art. Inclou Història de l’art a Catalunya, Arquitectura Industrial catalana. L’art i la societat. L’islam a Catalunya. Història del cinema, etc.

www.aulacultural.com/index.htmPortal d’internet dedicat a l’estudi i la cultura espanyola. Conté apartats d’arqueologia, art, història, literatura, turisme, etc.

pueblosweb.sitio.net/Atlas Mundial amb informació sobre cada país. Dades estadístiques,mapes,banderes, fotos, actualitat.

sapiens.ya.com/sosilos/Pàgina web sobre la segona guerra mundial

www.edu365.com/euro/euro.htmPàgina web Aprenem l’Euro. Inclou  tota la informació, jocs i una botiga virtual on podem fer les compres amb euros.

www.elperiodico.com/online/especiales/cat/Pàgina web sobre el conflicte de l’Afganistan.

www.arsvirtual.com/Recorreguts virtuals per catedrals com la de Palma o València, el Palau Reial de Madrid o el Monestir de L’Escorial.

www.xtec.es/euroL’Euro a l’educació secundaria.

Geocities.com/miteillegendaPàgina que explica de manera molt didàctica, i des d’un prisma actual, les peripècies dels principals déus, semidéus i herois de la Grècia clàssica. Inclou un joc de reconeixement de personatges mitològics.

www.xtec.es/aguiu1/socials/index.htm  El web de les ciències socials. Conté moltísima informació i enllaços interessants per a les Ciencies Socials.

www.terra.es/personal2/glez-serna Recursos per a l’ensenyament de les humanitats.

www.barcelona2004.org/guiamundo La guia del món. Obra sobre els paisos i les regions del món, que va més enllà d’un atles i que intenta oferir les claus per entendre el món actual.

www.elperiodico.com/seglexx Articles d'El Periódico de Catalunya per a l'estudi del segle XX.

www.fev.org/font/museum Museu arqueológic i etnogràfic municipal Soler Blasco on s'ha inaugurat l'exposició de jocs tradicionals.

www.pntic.mec.es/mem/claves_evolucion Pàgina sobre l'evolució de la humanitat

www.fortunecity.com/bally/carlow/62/index.html Pàgina que ens mostra la història, les tradicions, els déus i la cultura celta.

www.xtec.es/~aguiu1/index.htm Enllaços de ciències social

www.vespito.net/historia La història d'Espanya al segle XX

victorian.fortunecity.com/muses/116 El cinema a l'escola (inclou activitats, la història del cinema, etc.)

www.euro.meh.es La pàgina de l'euro.

egipto.com/museo Aquestes pàgines permeten conèixer en profunditat la història de l'antic Egipte, des de la prehistòria fins al final de l'era faraònica.

www.mnat.es Museu d'Arqueologia.

www.indexnet.santillana.es/scripts/indexnet/s01.aspMapes muts de geografia i història.

Egipto.com/museo/index.htmlMuseu d'Art Egipci d'El Caire. Pàgines en castellà.

www.nationalgeographic.com/mapmachine Atlas geogràfic de la revista National Geographic.

www.festes.org Tot sobre les festes al nostre país. La castanyada, la patum, els castellers, els diables, etc...

www.samarnet.com/nasser/conflicto.htm  Pàgina web que ens explica les claus del conflicte israelo – palestí. Ens explica la història de palestina i l’origen i desenvolupament del conflicte.

Members.nbci.com/fgonzalez/paleo/default.htm  Pàgina web sobre la prehistòria. Repasa les eres del paleozoic, mesozoic i cenozoic. No hi falten il.lustracions i una bibliografia bàsica.

www.unesco.org/whc/nwhc/pages/sites/main.htm Pàgina web de la Unesco que ens diu els llocs que han estat declarats Patrimoni mundial de la humanitat.

Netcall.com.mx/milenio Història del mileni. Repàs dels fets mes destacats del mileni il.lustrat amb fotografies.