Ceip Ginesta        Matadepera

Escenificació de la vida, obra de Picasso i de les nostres creacions artístiques.
Lloc: gimnàs de l'edifici d'educació infantil.
Dia : Sant Jordi 2005

Decorats:

• Montatge audiovisual amb el projector.
  • Drac de Sant Jordi.
  • Flors.

Vestuari:

• Nens i nenes vestits de nen petit amb un llapis a la ma.
  • Nens i nens vestits amb una bata blanca tacada de pintura i una paleta de pintor.
  • Nens i nenes vestits d'època rosa.
  • Nens i nenes vestits d'època blava.
  • Nens i nenes vestits amb colors ocres.

Nens i nenes que intervenen: 52 alumnes de tercer.

Cada nen dirà una frase que correspondrà a cada diapositiva.

PICASSO, en el punt de mira!

1. Pablo Ruíz Picasso, que de gran va adoptar el seu cognom matern, Picasso, va néixer a Màlaga el 1881 i va morir a França l'any 1973.

2. Els nens i nenes de 3r hem preparat un muntatge visual i plàstic on anirem intercalant les seves obres amb els nostres treballs.

3. Hem de pensar que està considerat l'home més famós de l'art del segle XX. Picasso reflecteix sempre les seves vivències a les pintures, a les seves obres. Aquestes són com un diari personal.

4. La primera paraula que va aprendre a dir Picasso després de mama va ser "piz", que ve de làpiz.

5. Sempre anava per casa amb un llapis a la mà. Volia dibuixar imitant el seu pare.

6. Quan vivia a Màlaga i anava a l'escola, li van ensenyar el nombre set i ell s'imaginava tot tipus de nassos fets amb el nombre set.

7. Un dia a la platja, va agafar un pal i va dibuixar un dofí a la sorra tan ben fet que la gent del voltant s'hi va acostar a admirar-lo.

8. La família es trasllada a viure a La Corunya.

9. El seu pare era professor de l'Escola de Belles Arts on ell assisteix i ja destaca perquè dibuixa molt bé. Aquests retrats els va pintar als 14 anys.

10. El seu pare li feia acabar els seus quadres de coloms.

11. I en veure que ho feia més bé que ell, quan tenia tretze anys el seu pare li va donar la paleta, els seus colors i pinzells i no va pintar mai més

12. Més endavant Picasso diria: En art cal matar el pare.

13. Mor una de les seves germanes de diftèria, la seva família molt afectada, decideix anar a Barcelona on Picasso s'inscriu a La Llotja.

14. Coneix molts pintors de l'època que es reuneixen cada dia als quatre gats.

15. Picasso dibuixa els seus amics: Rosiñol, Casas, Utrillo, Casagemas i Junyer-Vidal.

16. Igual com nosaltres fem retrats dels nostres companys.

17. Jo he intentat retratar el Dani

18. I aquest també ho és.

19. Així és com ens hem vist nosaltres.

20. He dibuixat el Marc S somrient, perquè sempre està content.

21. I jo a la Regina de perfil, tota seriosa.

22. Primer viatge a París amb Carles Casagemas.

23. La seva obra evoluciona d'acord amb el seu estat d'ànim degut a la mort del seu amic Casagemas que se suïcida per amor.

24. D'aquesta manera comença l'època blava.

25. He dibuixat una mare mirant el mar!

26. I jo una barca!

27. Amb els tons de l'època blava jo he dibuixat un pescador.

28. Jo he vist que en Picasso pintava moltes barques i jo també n'he volgut fer una.

29. I jo he pintat aquest paisatge amb aquarel.les.

30. Jo he pintat una cara trista

31. Viu a Montmatre. La seva producció blava evoluciona.

32. S'enamora i la seva obra és menys tràgica. Entra en els ocres de tardor.

33. Picasso és assidu del circ "Medrano" de Montmatre i coneix els personatges que hi actuen.

34. Comença l'època rosa: els colors són alegres com el seu estat d'ànim.

35. Ell diu que un dia sense riure és un dia perdut.

36. Pinta actors, acròbates del circ i gent del teatre.

37. He fet un cavall indi.

38. Els meus malabaristes ho fan molt bé.

39. Jo vaig fer aquest dibuix recordant un dia que vaig anar al circ amb els meus pares.

40. I jo vaig veure un quadre del Picasso sobre uns equilibristes i també n'he fet un.

41. Té ganes de conviure amb la natura i acompanyat de la seva parella, Fernande Olivier, ve a Barcelona a visitar els amics.

42. Per motius de salut se'n van a Gòsol, on hi predominen ocres, els temes del camp i de les muntanyes del Cadí i Pedraforca.

43. Vaig triar aquest dibuix perquè em va fer gràcia com portava els pans al cap.

44. Jo no en sabria!

45. Nosaltres hem treballat Picasso fins a l'etapa anterior però hem començat a voler saber coses que farem el proper curs.

46. Picasso visita una exposició de màscares africanes i queda molt impressionat.

47. Les cares són menys realistes i amb trets que recorden màscares.

48. Aquest és un dels quadres més representatius, valorat i valuós.

49. Al principi a ningú li agrada el quadre, ni tan sols als seus amics i el té deu anys guardat.

50. Destrueix la idea occidental de bellesa, la tradició greco-llatina de l'art.

51. A prop d'on ell tenia el taller a Barcelona hi ha el carrer Avinyó i retrata noies que treballaven allà.

52. Picasso va dir moltes frases conegudes i nosaltres hem triat aquesta:
" Yo no busco encuentro" .