EN PATUFET. Número 0

Encara que l'aparició oficial d'"En Patufet" va tenir lloc el 3 de gener de 1904, el mes de desembre de l'any anterior va sortir la primera revista que constava únicament de 4 pàgines sense numerar i que, essencialment, concretava les intencions de la futura publicació i convidava a subscriure-s'hi. En les dues primeres pàgines el propi Patufet del conte popular es presentava com un nen entremaliat que reapareixia per posar-se al servei de nens i nenes i explicava en què consistiria el setmanari. En la tercera pàgina la direcció reiterava i sintetitzava les finalitats que perseguia. D'aquesta nota destaquem dos aspectes: la voluntat de servir d'eina d'aprenentatge de la llengua catalana i la intenció de destinar els beneficis a la "protecció i sosteniment de les escoles gratuïtes, establertes a Catalunya". Finalment, la quarta pàgina ja iniciava el que seria el contingut lúdic posterior i presentava el primer concurs. Tot ho podeu veure i llegir directament a continuació.

Voleu escoltar el conte d'En Patufet a través d'una animació de Catalunya Ràdio? Preferiu llegir el Patufet de Perrault?