Potassi

Nombre atòmic: 19 Període o fila: IV
Símbol químics: K Estat natural: Sòlid
Massa atòmica: 39'102 Estructura electrònica: ( Ar ) 4s1

Va ser descobert per Humphry Davy ( Anglaterra ) l'any 1807.

El Potassi és un metall tou, soluble en amoníac líquid, anilina i mercuri. S'oxida a l'aire i es pot inflamar i esclatar. És molt tòxic per inhalació i per ingestió. No es troba a la natura en forma lliure, encara que existeixen molts minerals que el contenen: Silvina, Carnalita, Salitre, Ortosa, Silicat d'alumini i de Potassi. És el setè element en abundància de l'escorça terrestre ( 2'59% ). Existeixen tres isòtops en la natura: 39, 40 i 41 ( tres més compartits entre el 35 i el 43 ); l'isòtop 40 és radiactiu.

Es fa sevir en la preparació del Peròxid de Potasi, en aleacions d'intercanvi tèrmic, com a reactiu de laboratori i per encebar gasos de combustió en generadors magneto-hidrodinàmics.

El punt de fusió del Potasi s'aconsegueix aplicant-li una temperatura de 63ºC, i

Alumne: Ignasi Saladrigas.