GUIA DIDÀCTICA

Amb aquesta webquest sobre la producció d'energia es pretén que els alumnes treballin els aspectes referents a l'energia, les diferents maneres d'obtenir-la, el consum racional i la petjada ecològica que deixem nosaltres coma a consumidors directes d'energia en un treball pluridisciplinar que els permetrà treballar les competències bàsiques amb els diferents apartats proposats a la tasca encomanada.

Els alumnes han de treballar per parelles en funció del grups classe dels quals procedeixen per tal que les hores de treball siguin comunes i conjuntes.

A nivell didàctic, en la present webquest es treballaran les següents competències bàsiques que esdevenen ítems d'avaluació recollits en l'apartat AVALUACIÓ:

© Imma Palahi

1. Competència comunicativa, lingüística i audiovisual

• Comunicar oralment, per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir les TIC.

• Utilitzar adequadament diferents suports i tipus de text i amb adequació a les diferents funcions.

• Redactar els apartats de la tasca correctament i sense faltes d'ortografia.

• Implementar imatges de forma adequada per completar la informació dels textos.

• Treballar amb el registres del llenguatge formal i el llenguatge tecno-científic.

2. Competències artística i cultural

• Seleccionar imatges amb criteris tecno-científics segons exigeixi cada apartat de la tasca encomanada.

• Adequar les imatges al text explicatiu que les acompanya.

3. Tractament de la informació i competència digital

• Cercar informació científica coherent i adequada a l'enunciat de cada tasca.

• Ordenar la informació segons calgui per donar resposta a les qüestions plantejades en cada enunciat.

• Adquirir les destreses necessàries per a l’ús autònom de les TIC i del llenguatge gràfic.

• Utilitzar el programari, maquinari i els recursos tecnològics disponibles per resoldre una situació real de manera eficient.

• Utilitzar degudament els recursos informàtics de què es disposa i utilitzar-los amb responsabilitat i amb la cura necessària.

• Comunicar la informació i els coneixements adquirits emprant, de manera creativa, els recursos expressius que proporcionen les TIC.

4. Competència matemàtica

• Realitzar el recull de dades sobre el consum energètic del centre de forma ordenada i coherent per tal de fer-ne les anàlisis proposades.

• Cercar les dades per a poder realitzar taules de consum energètic a Catalunya i Espanya.

• Realitzar càlculs matemàtics i estadístic senzills per a la interpretació de dades.

• Analitzar matemàticament els resultats obtinguts per a que puguin ser comparatius amb els obtinguts per altres companys i/o centres.

• Comprendre, interpretar i aplicar les dades numèriques obtingudes.

• Confecció de gràfics senzills i de diagrames per a fer una interpretació visual de les dades obtingudes.

5. Competència d’aprendre a aprendre

• Aplicar diferents estratègies per a resoldre els problemes plantejats.

• Resoldre els diferents conflictes a l'hora de fer la recerca i processar la informació.

• Desenvolupar i valorar les pròpies capacitats aprenentatge.

• Autoavaluar el propi treball.

• Valorar l'aportació i el treball dels altres en una situació de treball cooperatiu.

6. Competència d’autonomia i iniciativa personal

• Compaginar el treball en grup i el treball individual segons ho requereixen les tasques encomanades.

• Actuar responsablement en les parts de les tasques que siguin encomanades individualment a cada alumne/a.

• Participar positivament en la posta en comú de les tasques.

• Planificar i executar la feina encomanada, tant a nivell individual com en grup.

• Respectar i acceptar les aportacions dels/de les companys/es.

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

• Recollir les informacions sobre la producció i consum d'energia i la seva implicació a nivell mediambiental.

• Mantenir-se propers a destreses i habilitats que imposa l’evolució de les TIC.

• Reconèixer el tema de les energies com un tema d'actualitat a tots els nivells.

• Reconèixer la nostra participació en la sostenibilitat del medi.

8. Competència social i ciutadana

• Aprendre a treballar en equip i a valorar les aportacions de la resta de membres del grup i/o classe.

• Adequar les tasques encomanades a les possibilitats i destreses de cada company/a.

• Treballar de forma ordenada i organitzada tant en grup com individualment.

• Valorar la incidència de la producció i consum d'energia a nivell global i particular.

• Debatre els efectes del malbaratament de les energies i el seu impacte mediambiental.

• Valorar les petites accions individuals com a possibilitat de grans millores en l'ús racional de l'energia.

• Adoptar actituds de respecte i tolerància envers els les opinions dels companys.

INTRODUCCIÓ TASCA PROCÉS RECURSOS AVALUACIÓ CONCLUSIÓ CRÈDITS