Les obres de Paul Klee agraden molt als nens i nenes, a part de gaudir amb elles es poden treballar molts aspectes com són el color, les formes, els grafismes, el paisatge,...

He realitzat diverses experiències amb nens i nenes de P4 i P5. Durant el curs 2004-2005 vaig fer un taller dedicat a Klee de tres sessions.

 

...En la primera sessió es va presentar l'artista, una petita biografia, fotografies, llibres i una selecció d'imatges de les seves obres. Després ens vam centrar en l'obra Senecio: què representa? què crida l'atenció? què li falta? quins colors hi ha?...

La proposta a realitzar va ser crear un retrat a l'estil Klee: seccionant la cara, utilitzant diferents colors i dibuixant les parts que es volguessin. La tècnica emprada, ceres toves i aiguada de fons.

 
 

 

 

...La segona sessió vam observar obres que Klee va realitzar després de la seva estada a l'Àfrica. Paisatges plens de colors, molt geomètrics,...esplèndits.

Ens fixem en els colors: marrons, taronges, grocs, ocres, verds,... colors de la terra; i les figures que representen: elements vegetals, animals del desert, cases,...

La proposta va ser fer un fons estampat amb esponja amb formes regulars i en una altra sessió es van dibuixar a sobre diferents elements amb cera tova negra.

 

...En la tercera sessió vam observar les obres on el negre era el color de fons, com Peixos màgics, Paisatge amb ocells grocs i Peix daurat. En aquestes obres Klee realitza uns dibuixos molt linials, amb temàtica d'animals, de fantasia i de somnis.

La proposta a fer va ser una creació de temàtica lliure amb guixos de colors previament mullats sobre un fons pintat amb tèmpera negra (rodet).

 

...En gran part de les obres de Paul Klee podem observar molts elements relacionats amb la geometria: línies, formes geomètriques, damers,...

Una activitat, amb nens i nenes de P5, es va centrar en l'observació d'aquestes obres que Klee realitzà als voltants dels anys 30. Es van utilitzar safates de porexpan i ceres toves per realitzar composicions a base de línies i formes.