...L'experiència del treball de Matisse es va portar a terme en un taller amb nens i nenes de P4 i P5.

La primera sessió va consistir en la presentació de l'artista. Qui era? on va néixer? què li agradava fer? com pintava?... Es van projectar vàries de les seves obres cronològicament, a fi que els alumnes s'adonessin de l'evolució i dels canvis. L'obra escollida per observar més detalladament va ser el retrat de Madame Matisse. Davant d'una reproducció, es van analitzar tots els detalls, el més significatiu eren els colors utilitzats per pintar la cara i els cabells que no tenien res a veure amb els de la realitat. Es va comentar que les pintures d'aquest estil es diuen fauvistes.

La proposta va ser fer un retrat utilitzant els colors de cera tova que més els agradessin, tot s'hi valia. Vet aquí alguns dels resultats.

...En la segona sessió del taller, després de fer memòria de tot allò que vam veure i parlar sobre Henri Matisse, es va observar una làmina del quadre Brusa romanesa realitzat després d'un dels seus viatges.

Les sanefes o grafismes de la brusa va ser el motiu per realitzar una creació pròpia d'una figura humana amb la roba decorada. Els materials utilitzats van ser retoladors i ceres toves.

...La tercera sessió es va centrar en les creacions dels darrers anys de Matisse: col·lages realitzats amb papers retallats prèviament pintats al gouache. Són característiques les formes ondulades que semblen representar flors o fulles.

Els nens/es van realitzar un col·lage tot retallant formes i utilitzant gran varietat de colors. Els papers més grossos emplenaven el fons i els petits s 'anaven distribuint per sobre.