L’entrada a l’escola d’alumnat nouvingut genera unes necessitats que s’han anat cobrint amb els recursos que en cada moment estaven disponibles. En un primer moment, un mestre del centre dedicava algunes sessions setmanals a l’ensenyament-aprenentatge de la llengua oral; el nombre de sessions es va anar ampliant ja que es va veure que era una tasca prioritària.
Al curs 2003-2004 el Departament va nomenar un mestre específic que dedicava 12 hores setmanals al Taller de Llengua.
Des del curs 2004-2005 existeix l’Aula d’Acollida i per atendre-la va ser nomenat un mestre-tutor amb dedicació complerta i es va elaborar el Pla d'Acollida.
L'objectiu general del Pla d'Acollida de l'escola és, sens dubte, el de poder oferir a l’alumnat nouvingut i les seves famílies que s'incorporen tardanament a l'escola un bon acolliment i unes pautes d'integració a la nostra societat i per descomptat al sistema educatiu català.
Cal cercar estratègies i metodologies adequades per aconseguir de l'alumne/a una adaptació global: als companys/es i mestres, a les rutines pròpies de l'escola, assolint el seu paper dins del grup classe i de l'escola.
L'escola farà els esforços i posarà els recursos humans i materials per dotar de competència lingüística a tot l’alumnat que s'incorpora tardanament per tal d’afavorir-ne la seva integració.
També cal que des de bon començament l'alumnat vagi prenent consciència del lloc on viu i de la societat que l'envolta.
L'escola s'ha d'enriquir i, per tant, avançar en la seva organització irespecte al tractament de la diversitat, assumint els canvis que comporta la interacció cultural.
L’alumnat que és atès a l’Aula d’Acollida procedeix majoritàriament de Llatinoamèrica, Àsia i el Marroc.
Durant tot el curs es van incorporant al centre nous alumnes, per tant, a l’Aula d’Acollida hi ha molts canvis, tant d’horari com d’agrupaments, responent a les necessitats de cada moment.
L’objectiu prioritari de l’aula d’acollida és que l’alumne/a tingui competència oral, però com que atenem nens i nenes a partir de 8 anys, necessitarem el reforç de la llengua escrita.
Es treballarà el vocabulari i les estructures lingüístiques bàsiques.
Es fomentarà una actitud oberta i positiva davant l’aprenentatge de la nova llengua.
Coneixement del medi
Per tal que l’alumnat conegui el nou entorn, a l’aula d’acollida es treballaran temes de les àrees social i natural: festes i tradicions catalanes, geografia física, història i llegendes, tipus d’habitatge, poblacions, mitjans de comunicació i de transport, serveis públics, animals i plantes, el temps atmosfèric, les estacions.
Matemàtiques
Els conceptes matemàtics són iguals arreu, per tant, el treball es concretarà en els aspectes següents:numeració –ordinals i cardinals-, i nocions matemàtiques bàsiques –més, menys, doble, meitat- ; el rellotge, bitllets i monedes d’ús; problemes orals molt senzills –tipus Quinzet-
Àrea |
1r Trimestre |
2n Trimestre |
3r Trimestre |
Llengua Catalana |
Presentació i salutacions
L'escola
La classe
El cos
La roba
Els colors
|
Els àpats
Els aliments
La botiga
La casa
Els animals |
L'entorn
Les ciutats
Els pobles
Els transports
Els oficis
|
Matemàtiques |
Els nombres
Els dies de la setmana
Els mesos de l'any
|
El calendari
El rellotge
Línies
Figures planes
Monedes i bitllets
|
Cossos geomètrics |
Coneixement del Medi |
Festa Major
La tardor
La castanyada
L'hivern
Santa Llúcia i Nadal
|
Diada de la Pau
Carnestoltes
La primavera
|
Sant Jordi
Setmana Cultural
Sant Ponç
L'estiu
Sant Joan
|
Mapes, atles i plànols
Catalunya:
Límits i comarques
El paisatge
Elements del relleu
Temps atmosfèric
|
La Prehistòria
Història Antiga
La vida fa 1000 anys
Setmana de les Cultures
Conèixer Barcelona
|
Les plantes
Els Sistema Solar
|