Sessió d'Educació Física - Jocs
BLOC: Joc i Esport          UNITAT: Joc populars i d'animació              CICLE: MITJÀ             SESSIÓ:
MATERIAL:Pilotes de plàstic                            ORG. ALUMNES: Gran grup 
OBJECTIUS: Resistència aeròbica, orientació espacial desplaçaments, relació amb els companys. Conèixer i jugar diferents jocs Populars  i d'animació
TEC.ENSE. : Assignacio de tasques comandament directe.
 TEMPS  TIPUS D'ACTIVITAT
GRÀFICS
5'
ANIMACIÓ:

TOCAR l PARAR: Durant 15 segons qui es capaç de tocar més orelles, qui és capaç de despentinar més gent, quants genolls has tocat, tocar culs, trepitjar sense que ens trepitgin, tocar vestits d'un color. 

 

35'
PART PRINCIPAL:

EL TERRATRÈMOL: ELs participants es distribueixen per tot l'espai en grups de tres persones. Dues fan de casa i una, a dins, fa d'inquili. Un cop els grups estan organitzats l'animador comença el joc tot dient unes consignes. Si diu: -canvi de casa!; les cases es mouen i van a buscar un altre inquili. Si diu: -canvi d'inquili!, es mouen els inquilins per buscar una altra casa. l si diu: -terratrèmol! tots cauen a terra i s' ha de construir una nova ciutat. (fer un grups diferents). 

PERSECUCIÓ SORPRESA: Per parelles, formant dos cercles concèntrics. Cada cercle es mou en sentit contrari. Primer els membres dels dos cercles comencen a córrer mantenint els cercles. A la senyal del mestre cada jugador de l'equip interior intentarà tocar a la seva parella "exterior" que fuig. Es disposa de 10-15 segons per tocar-la, passat el temps es conten els tocats i es canvien els papers. Guanya l'equip que hagi tocat a més contraris. Es pot establir un espai on es salvin e/s perseguits 

MORTS I VIUS: Els jugadors es disposen per tot el camp, i es dona la pilota a un jugador que inicia el joc. Es tracta d'anar a matar als companys procurant que no et matin. La pilota va lliurement pel camp i cap jugador no pot tenir-la més de tres segons. Si la pilota toca a un jugador aquest es mort i ha de seure. Per salvar-se haurà d ' esperar a poder agafar la pilota (no es podrà moure mentre sigui mort) i intentar passar-la directament a un altre mort. Si ho aconsegueix es salva. Els morts no poden matar i els vius no poden ajudar ni tocar als morts quan tenen la pilota. Es pot anar introduint més pilotes fins a tres. 


 
 


 

5'
 TORNADA A LA CALMA:
ELEFANTS, PALMERES l GORIL·LES: Tots en rotllana drets exçepte un que està al centre i donarà les consignes. Aquest podrà dir: "elefant, palmera o gorl·la" i assenyalant a un dels que hi ha a la rotllana. El jugador assenyalat més els jugadors del costat dret i esquerre hauran de fer ràpidament la figura indicada. Quan un s'equivoca o tarda massa temps en fer la figura passa al mig. Les consignes i els assenyalats han de donar-se ràpidament i arbitràriament.