Sessió d'Educació Física - Jocs
BLOC: Joc i Esport          UNITAT: Jocs populars i d'animació              CICLE: MITJÀ             SESSIÓ:
MATERIAL:Pilotes de plàstic                            ORG. ALUMNES: Parelles i gran grup 
OBJECTIUS: Resistència aeròbica, orientació espacial desplaçaments, relació amb els companys. Conèixer i jugar diferents jocs Populars  i d'animació
TEC.ENSE. : Assignacio de tasques comandament directe.
 TEMPS  TIPUS D'ACTIVITAT
GRÀFICS
10'
ANIMACIÓ:
STOP: Dos o tres alumnes paren. Aquests han d'intentar tocar els altres companys, però aquests si es veuen apurats, poden dir "stop" obrint les cames i braços i llavors no poden ser tocats. Els que estan en posició de STOP no es poden moure fins que siguin tocats per altres companys. El joc s'acaba quan els que paren aconsegueixen que tots els alumnes estiguin en posició de STOP. 

30'
PART PRINCIPAL:

LA CADENA: Al mig del terreny de joc es col·loquen 1, 2 o 3 persones que fan de cadena i la resta de participants es col·loquen en un costat del camp. El joc consisteix en que tots els participants han d'anar passant d'una banda a l'altra del camp sense ser agafats per la cadena. Si la cadena els enxampa passen a formar-ne part. La cadena no es pot desfer per enganxar a ningú. La cadena es pot anar dividint en altres més petites facilitant així la seva tasca. 

ARANYA PELUDA: Tots els nens situats en una línia de fons, menys un, que és l'aranya peluda. Quan l'aranya digui: "Aranya!!!" tots els altres contestaran "Peluda"!!! i llavors sortiran de la línia de fons fins anar a l'altra línia. Pel mig han de procurar que l'aranya no els toqui, ja que es convertirien en teranyina. Els tocats seran distribuïts per l'aranya pel camp. A la següent passada de línia de fons a l'altra, si un que forma la teranyina toca algú també passa a formar part de la teranyina. Els nens no poden retrocedir i tampoc poden sortir del camp. Els que formen la teranyina no es poden moure. 

PILOTA RÀPIDA: Equips de 4 a 6 jugadors. Cada equip es situa dintre del seu camp amb una pilota. Cada equip ha d'aconseguir fer 10 passades ambs que els altres equips. L'equip que ho fa primer s'anota un punt. Els jugadors han de passar-se la pilota sense que caigui a terra. Cada vegada que cau han de tornar a començar. Els jugadors han de desplaçar-se obligatoriament excepte quan tenen la pilota. No es pot tornar el passe al jugador que acaba de fer-lo. 



 
 
 
 


 
 
 

10'
 TORNADA A LA CALMA:
CONFIA EN MI I VOLA: Per parelles, agafats de la mà i un membre amb els ulls tancats. Es comença a córrer a poc a poc, i cada vegada es va augmentant la velocitat, evitant xocar amb els companys. L'única comunicació entre els dos es a través de la mà, no es pot parlar. S'ha d'intentar seguir trajectòries diferents i passar per obstacles.