Sessió d'Educació Física - Jocs
BLOC: Joc i Esport          UNITAT: Joc populars i d'animació          CICLE: MITJÀ         SESSIÓ: 3
MATERIAL:Pilotes de plàstic                        ORG. ALUMNES: Gran grup  i petits grups
OBJECTIUS: Resistència aeròbica, orientació espacial desplaçaments, relació amb els companys. Conèixer i jugar diferents jocs Populars  i d'animació
TEC.ENSE. : Assignacio de tasques i comandament directe.
 TEMPS  TIPUS D'ACTIVITAT
GRÀFICS
ANIMACIÓ:
AIXECAR PILOTES: Es fan 2 grups i es col·loquen cada equip en una banda del camp. Tots tenen pilotes i a la senyal han de començar a passar totes les pilotes al camp contrari, procurant que no n'hi hagi cap en el seu propi camp. A la pròxima senyal s'atura tothom i es compten les pilotes que hi ha a cada camp. Guanya l'equip que en té menys.

PART PRINCIPAL:
ASSALT AL CASTELL: Tots els alumnes formen una rotllana gran i allunyada de l'objecte que han d'enderrocar. Tres companys es posen dins de la rotllana amb la finalitat de defendre l'objecte que hi ha la mig de la rotllana. Els companys que formen la rotllana es formen la rotllana es passaran dues pilotes amb la fita d'enderrocar l'objecte que hi ha al centre.

CAÇAR ÀNECS: Es fan 3 grups de 8 o 9 persones. El camp es rectangular i s'hi marca un passadís central d'uns 5 m d'ample. Un dels tres equips seran els ànecs. A la senyal un ànec surt del marge del camp i ha de recòrrer corrent, el centre del passadís, fins a l'altre extrem del camp. Mentre va passant, els jugadors dels altres dos equips li van llançant pilotes i miren de tocar-lo de la cintura en avall, si el toquen, ha de seure a terra al mateix lloc on ha estat tocat. S'hi queda fins que tots els jugadors del seu equip han passat. Els tres equips han de passar a ser ànecs.

10 PASSADES: Es fan equips de 4 o 5 jugadors. S'enfronten els equips de dos en dos. Un equip tindrà la pilota que se l'anirà passant fins aconseguir 10 passades. L'altre equip haurà d'intentar interceptar-la per evitar que puguin aconseguir un punt al aconseguir les deu passades. El que té la pilota no es pot moure i la resta de l'equip s'ha de desmarcar per poder rebre-la. No pot haver contacte físic.

TORNADA A LA CALMA:
PEUS QUIETS: Un nen té la pilota i la llança a l'aire verticalment dient el nom d'un company. L'anomenat ha d'anar a buscar la pilota abans que caigui a terra. Si aconsegueix agafar-la a l'aire dirà inmediatament el nom d'un altre nen. Si no ho aconsegueix agafarà la pilota del terra i dirà: PEUS QUIETS!! i tothom s'haurà de quedar aturat. Després ell podrà donar fins a tres passes i llançarà la pilota intentant tocant al nen que sigui a prop. Si el toca i la pilota va a terra, el tocat està ferit i iniciarà novament el joc. Si pel contrari no el toca o el company  li agafa la pilota sense que caigui, llavors serà ell el ferit i ell mateix tornarà a iniciar el joc. Els passos cada vegada que s'ha perdut són: ferit, greu i mort. Quan s'arriba a mort s'elimina el jugador.