CREARtxt

• ESCRIURE
  • COPIAR
  • DICTAT

Activitat totalment lliure per combinar unitats d'informació i obtenir diverses estructures de frase que es veuen, escolten i llegeixen, i que es poden ESCRIURE, COPIAR o escriure al DICTAT.
Les activitats que es poden realitzar permeten una total flexibilitat d'ús.
Es poden crear
estructures que combinen qualsevol dels següents elements de manera única o no. Permet també veure més d'una frase a la vegada o unir dues frases.

T=
  Unitat d'informació de Temps
    PEL MATÍ/ AL MIGDIA/ A LA TARDA/ A LA NIT
S=
  Unitat d'informació del Subjecte
    LA NENA ROSSA/ LA NENA PÈL-ROJA/ LA NENA MORENA/
EL NEN ROS/ EL NEN PÈL-ROIG/ EL NEN MORENO
V=
  Unitat d'informació del Verb
    MIRA/ OLORA/ MENJA/ AGAFA/ NO VOL
Od=
  Unitat d'informació de Objecte directe

UN PRÉSSEC/ UNA PERA/ UNA POMA/
UN ENTREPÀ/ PASTÍS

Oi=
  Unitat d'informació de l'Obj. indirecte
    PER A...
L=
  Unitat d'informació de Lloc
    A L'ESCOLA/ A LA CUINA/ AL PATI
Conj.=   I

ESCRIPTURA: Incorpora una zona de text en blanc que permet escriure, de manera personal, les frases que es van composant.
CÒPIA: La presència del text a les unitats d'informació, permet realitzar una activitat de còpia a la zona inferior.
DICTAT: Si es vol, pot ocultar-se el text, de manera que pugui realitzar-se una activitat de dictat.

Un cop realitzada la composició final, aquesta pot imprimir-se per ser treballada fora de l'ordenador.