Dominar les taules de
multiplicar amb un cert automatisme és necessari per a millorar
el càlcul mental.
Al Cicle Inicial s'introdueixen, sense adonar-se'n, per medi de
les Seriacions. Comptar de dos en dos, o de tres en tres, els entrena
en agilitat mental.
Al Cicle Mitjà s'han de dominar per a afrontar amb èxit
la multiplicació i la divisió però, freqüentment,
això no és així.
Aquest projecte pot resultar útil en exercitar aquests salts
entre quantitats d'una manera lúdica.
Atenció a la diversitat: Aquest projecte ha estat pensat
en principi per a un alumne concret de 1r amb dificultats en la
seriació del 0 al 20, de 1 en 1 i de 2 en 2. En el curs següent
es va ampliar per tal d'introduir les taules de multiplicar. També
l'han fet servir alumnes extracomunitaris d'incorporació
tardana, per aprendre la numeració bàsica.
A la taula de l'1, les trampes són grafies similars als números
a seleccionar, ja siguin números o lletres.
Les taules difícils del 5 i del 10, així com la sèrie
difícil del 10-20, tenen trampes especialment indicades per
a problemes d'orientació espacial o trets dislèxics.
|