DIBUIXOS AMAGATS
multiplicar

Ja hi hem jugat més de
643.346 cops!

desembre 2011. Canviem de comptador!

Projecte

Dominar les taules de multiplicar amb un cert automatisme és necessari per a millorar el càlcul mental.
Al Cicle Inicial s'introdueixen, sense adonar-se'n, per medi de les Seriacions. Comptar de dos en dos, o de tres en tres, els entrena en agilitat mental.
Al Cicle Mitjà s'han de dominar per a afrontar amb èxit la multiplicació i la divisió però, freqüentment, això no és així.
Aquest projecte pot resultar útil en exercitar aquests salts entre quantitats d'una manera lúdica.
Atenció a la diversitat: Aquest projecte ha estat pensat en principi per a un alumne concret de 1r amb dificultats en la seriació del 0 al 20, de 1 en 1 i de 2 en 2. En el curs següent es va ampliar per tal d'introduir les taules de multiplicar. També l'han fet servir alumnes extracomunitaris d'incorporació tardana, per aprendre la numeració bàsica.
A la taula de l'1, les trampes són grafies similars als números a seleccionar, ja siguin números o lletres.
Les taules difícils del 5 i del 10, així com la sèrie difícil del 10-20, tenen trampes especialment indicades per a problemes d'orientació espacial o trets dislèxics.

Ajuda

Requisits del sistema
Per a visualitzar correctament la pàgina, es recomanable tenir una resolució de pantalla de 800 x 600, y 256 colors mínim, es millor el color real de 32 bits.
S'ha optimitzat per a Internet Explorer 6, amb una mida de text mitjana.
La font emprada és Tempus Sans ITC TEMPSITC.TTF
Aquestes pàgines incorporen Flash.5, desat en versió Flash.4 per a una major accessibilitat.
Las pàgines contenen so, es recomanable que l' equip tingui targeta y sortida de so

Procediment

A l'índex de la zona esquerra pots veure totes les activitats a les que pots accedir.
Si fas clic sobre elles, podràs veure de què tracten i triar la que més et convé. Un cop seleccionada has de fer clic sobre la imatge per tal d'accedir a l'activitat.
Un cop a la següent pantalla, s'inicia automàticament l'activitat, a mida reduïda.
Per a interactuar amb l'aplicació has de fer clic als cercles, de manera ordenada segons la sèrie, començant sempre pel 0.
El so apareix automàticament amb la imatge.
Al fer clic sobre la lupa, apareixerà una nova pàgina on s'hi pot decidir la mida.