JClic's
optimitzats a HTML5.
|
Funcionalitat d'enregistrament en
línia recuperada. Cal tenir habilitat en el vostre navegador:
permetre l'ús del micròfon.
Comprovat en Firefox Quantum 60.7.2esr
(64 bits)
|
![](micro_2.gif) |
|
L'XTEC no es considera
Lloc de Confiança. |
En activar el micro del JClic veureu
que a la pestanya parpallejarà un micro vermell 15', temps
absolut d'enregistrament.
Podeu escoltar sense esgotar el temps.
|
|
JClic's
|
|
|
JClic de les Tòniques
...Les paraules tenen música.
Treball de la prosòdia per
potenciar l'anàlisi auditiva i afavorir la conservació
de la tira fònica.
Ajuda en el procés de classificació de paraules per
l'accent: planes, agudes i esdruíxoles.
|
materials
dels JClics
|
mftonica_imatges.pdf |
perquè...
En el cas d'alumnes amb característiques de TEL expressiu,
l'accent i el ritme suprasegmentals ens poden ajudar a activar
l'evocació i la conservació de la tira fònica
de la paraula.
|
les
paraules tenen música.
|
A l'escola, quan parlem de les
síl·labes i les comptem, cal entonar i picar
les paraules amb ritme perquè la prosòdia, l'ACCENT
i el RITME SUPRASEGMENTAL, son una característica fonamental
en la nostra parla, que defineix i caracteritza cadascuna
de les nostres paraules o emmissions verbals.
|
|
|
JClic d'Atenció i Memòria
Auditives
... discriminació auditiva de bisíl·labes amb
joc fonològic vocàlic.
Treball d'activació de l'Atenció
Auditiva.
Treball d'exercitació de la Memòria Auditiva.
Discriminació auditiva de bisíl·labes amb joc
fonològic vocàlic
Materials complementaris per treballar en paper que es poden descarregar
lliurement de la web de l'autora.
|
mfataudi_lamina.pdf |
|
JClic de Logopedes
Pràctica fonètica, enregistraments en línia.
Fonemes vocàlics.
Fonemes consonàntics.
Per punt d'articulació, per sonoritat i per modus.
Grups consonàntics.
|
mflogop9_imatges.pdf |
|
JClic de les Accions
... Inici a l'estructuració de frases:100 bàsiques.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats d'iniciació a l'estructuració de frases:
100 accions bàsiques en 3a persona singular del present.
Activitats d'iniciació al català per a alumnes d'incorporació
tardana.
5 tipus d'activitats: Escolta i repeteix. Llegeix. Trencaclosques.
Copia. Escriu al dictat amb suport visual i auditiu.
|
|
|
JClic dels Subjectes
Inici a l'estructuració de frases.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola: activitats d'iniciació
a l'estructuració de frases: noms i complements del nom.
Activitats d'iniciació al català per a alumnes d'incorporació
tardana.
|
|
|
JClic dels Pronoms personals
Mestres d'EE, acollida i logopedes.
Treball sistemàtic dels pronoms
personal forts i febles a partir d'imatges d'escenes de clics
|
mfpronoms_imatges.pdf |
|
JClic de Discriminació de vocals
Discriminació vocàlica en monosíl·labs.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola: activitats d'iniciació
a la lecto-escriptura.
Paquet de discriminació dels fonemes vocàlics tònics
en monosíl·labs.
Paquet de discriminació de tots els fonemes vocàlics.
Educació infantil i primària.
|
|
|
JClic de Discriminació de vocals
2
Discriminació, lectura, còpia i escriptura.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola: activitat bàsica de
discriminació vocàlica amb monosíl·labs.
Reforç intuïtiu d'inici a la lectura. 5 paquets sonors:
*conscienciació fonològica *relacionar vocabulari
imatge-nom *llegir *copiar *escriure
|
mfdiscri2_imatges.pdf |
|
JClic de l'ABeCeDari o l'Ordre a
l'inrevés
Aprendre l'alfabet i ordenar llistes.
Paquet d'activitats d'alguns dels
primers aprenentatges que es fan a l'escola: Aprendre l'ordre
alfabètic.
T'has fixa't mai que els dies de la setmana no estan ordenats
alfabèticament?
I, què me'n dius dels ordinals?.
|
|
|
JClic de l'Eco
Mestres d'EE, acollida i logopedes.
1-Frases bàsiques: models auditius
concrets de les primeres preguntes/fórmules que fem als/les
alumnes (nom) o que han de fer (wc).
2-Per enregistrar: models lliures per a ser enregistrats al moment
per la mestra/el mestre i ser enregistrades i comparades al moment
per l'alumne.
|
|
aprenentatges
inicials |
|
|
|
JClic del Ratolí
Inici del domini del ratolí.
Paquet d'activitats d'alguns dels
primers aprenentatges que es fan a l'escola: activitats d'iniciació
al treball amb l'ordinador. Domini de la coordinació viso-motriu
amb el ratolí, educació infantil.
- activitats per a la comprensió de la funció del
ratolí.
- activitats de coordinació viso-motriu amb el ratolí:
traç vertical, horitzontal i oblic en els dos sentits.
|
|
|
JClic dels Trencaclosques
Mestres: Elaboració paquets per a treure partit de
la Mavica.
|
|
|
JClic de les Mides
Petit, mitjà i gran.
Paquet d'activitats d'alguns dels
primers aprenentatges que es fan a l'escola:
Les tres mides bàsiques: petit, mitjà i gran. Dues
mides més d'ampliació.
Activitat repetitiva amb so. Educació infantil.
- activitats de coordinació viso-motriu amb el ratolí:
clicar i arrossegar.
|
mfmides_imatges.pdf |
|
JClic dels Nombres
Relacionar número i nombre de 0 a 5.
Paquet d'activitats d'alguns dels
primers aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats d'iniciació al llenguatge matemàtic relacionant
número i nombre de 0 a 5.
Coordinació viso-motriu.
Educació infantil.
|
mfnombres_imatges.pdf |
|
JClic dels Nombres de 0 a 10 i 100
Relacionar número i nombre amb marietes.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats d'iniciació al llenguatge matemàtic: nombres
del 0 al 10 i 100.
Coordinació viso-motriu.
|
|
|
JClic dels Números de 0 a 10
i 100
Relacionar número i nombre amb les mans.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats d'iniciació al llenguatge matemàtic: números
del 0 al 10 i 100.
Coordinació viso-motriu.
|
|
|
JClic dels Nombres 2
Nombres de 0 a 1.000,..., copiar i escriure.
Paquet d'activitats d'alguns dels
primers aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats de números i nombres adreçades a educació
primària i compensatòria.
|
mfnombco_imatges.pdf |
|
JClic dels Colors
relacionar els noms dels colors.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats d'iniciació a la lecto-escriptura amb els noms
dels colors.
Relacionar, copiar o escriure al dictat.
Educació infantil.
|
|
|
JClic de les Posicions
Totes les posicions relatives, dos nivells.
Paquet d'activitats d'alguns dels
primers aprenentatges que es fan a l'escola: les diferents posicions
d'un objecte en relació a un altre:
damunt, sota, dintre, fora, esquerra, dreta, davant, darrera,
lluny, a prop,...
Tres nivells de dificultat. Activitat reiterativa amb so.
|
mfposcat_imatges.pdf |
|
JClic de Llegir i Escriure
Inici a la lectoescriptura.
Paquet d'activitats d'alguns dels primers
aprenentatges que es fan a l'escola:
Activitats d'iniciació a la lecto-escriptura amb personatges
de la família.
Coordinació viso-motriu confegint trencaclosques senzills.
Educació infantil.
|
|
![](../imgweb/portcint_p.gif) ![JClic dels Centres d'interès 15 diferents!
Vocabulari temàtic del decurs de l'any](../imgweb/c0cinter.gif)
Centres d'interès.
Vocabulari temàtic
2003, Jornades: Taller de creació
de materials per leducació especial.
|
Activitats d'iniciació a la lecto-escriptura
amb el vocabulari específic del decurs de l'any.
Activitats d'iniciació al català per a alumnes d'incorporació
tardana.
Activitats de relacionar, trencaclosques, copiar o escriure al dictat. |
utilitats |
|
|
JClic de la Gravadora
Mestres d'EE, acollida i logopedes.
Clic per a fer servir l'ordinador com
una gravadora de veu.
|
|
Clics, plantilles
|