INTRODUCCIÓ A LES FUNCIONS
ANÀLISI

3. L'ESTALVI

La següent escena representa la variació que experimenten els estalvis d'un alumne de 1r d'ESO durant un període de 9 dies. Inicialment té 15 €, el primer dia gasta 5 € per comprar un regal, el segon dia gasta 1 € per comprar un gelat, el tercer dia la seva àvia li dóna 8 € perquè es compri un regal pel seu sant i l'endemà gasta 5 € per comprar-se un llibre. El cinquè dia es gasta 2 per comprar un bolígraf i el sisè dia la seva mare li dóna 1 €. El vuitè dia li donen 5 € i l'endemà es gasta 3 € per comprar-se un còmic.

3.1.- Observa els punts vermells de l'escena que representen aquesta situació. Copia el gràfic en el teu quadern.

3.2.- En quin intervals la funció és creixent? En quins intervals és decreixent?

3.3.- Quins són els valors màxim i mínim?

3.4.- Modifica la imatge per representar la variació que experimenten els estalvis d'un altre alumne de 1r d'ESO durant 9 dies. Inicialment té 15 €, el primer dia gasta 5 € per comprar un regal per la seva mare, el segon dia gasta 7 € per anar al cinema, el tercer dia la seva àvia li dóna 5 € i i l'endemà es gasta 4 € per comprar un còmic. El cinquè i sisè dies no gasta, el setè dia guanya 3 € per netejar el garatge de casa seva, l'endemà gasta 5 € per comprar-se una camiseta i el novè dia el seu pare li dóna 4 €.

3.5.- En quin intervals la funció és creixent? En quins intervals és decreixent?

3.6.- Quins són els valors màxim i mínim?

3.7.-Inventa't una situació sobre la variació que experimenten els estalvis d'un altre alumne de 1r d'ESO durant 9 dies, considerant les despeses i aportacions que rep.

3.8.- Indica en quins intervals la funció és creixent, en quins decreixent i els valors màxim i mínim.

endavant

Autora: Aida Manteca Alonso