Matemàtiques

Montserrat Gelis Bosch

Professora de matemàtiques de l'Institut Montsacopa

Inici
Apunts digitals
Recursos Educatius
Projectes

Còrdova, Múrcia i Olot, una mica més a prop

Amb mirada matemàTICa

Còrdova, Múrcia i Olot, una mica més a prop

Durant els cursos 2008-09 i 2009-10 alumnes de l'IES Blas Infante de Còrdova, l'IES Poeta Sánchez Bautista de Múrcia i l'INS Montsacopa d'Olot han participat en un dels projectes en el marc de les Agrupaciones de Centros Educativos (ARCE) de la Subdirecció General de Cooperació Territorial depenent del Ministerio de Educación. Es tracta d'un programa que vol promoure l'establiment d'agrupacions entre centres de diferents Comunitats Autònomes i impulsar intercanvis entre centres i la movilitat d'alumnes i professors, per tal de contribuir a l'adquisició i millora de les seves aptituds, no només en les competències, àrees, o temes en què se centre el projecte, sinó també en la capacitat de treballar en equip.

Una de les prioritats del projecte és l'intercanvi entre els alumnes. Als intercanvis hi varen participar uns 25 alumnes de cada centre. La durada dels intercanvis va ser d'uns quatre dies i es van realitzar durant les festes significatives de cada ciutat: la fiesta de los patios de Còrdova (maig de 2009), la fira de Sant Lluc d'Olot (octubre de 2009) i les fiestas de primavera de Múrcia (abril de 2010). En cadascun dels intercanvis es van fer un seguit d'activitats, totes dedicades al coneixement de la seva terra i la convivència i relació entre ells. A cada trobada es va fer una gimcana, que fou cultural a Còrdova, esportiva a Olot i matemàtica a Múrcia.

Durant aquests dos anys hem dut a terme activitats molt diverses, alguna de les quals destinades a fomentar i facilitar la relació entre alumnes i d'altres interdisciplinàries. Tot i el marcat caràcter multidisciplinar del projecte, les activitats matemàtiques han constituït un element important del projecte.

Tota la informació la podreu trobar a la pàgina web del projecte http://cordobamurciaolot.webnode.com/
Tornar a l´inici

Amb mirada matemàTICa

Després d'haver desenvolupat durant dos cursos el projecte Còrdova, Múrcia i Olot, una mica més a prop" i seguint en la mateixa línia, hem format una xarxa de centres amb el projecte Amb mirada matemàTICa el qual forma part del programa ARCE del Ministerio de Educación, que promou les xarxes de centres escolars que ja hagin participat anteriorment en un projecte d'agrupacions escolars.

En aquest nou projecte ens hem reunit els centres IES Los Realejos de Los Realejos (Tenerife), l'IES Bajo Guadalquivir de Lebrija (Sevilla), l'IES Blas Infante de Còrdova, el SI Serra de Noet de Berga (Barcelona) i l'INS Montsacopa d'Olot (Girona).

Aquest projecte ha tingut una durada de dos cursos 2010-11 i 2011-12 en què s'han treballat les Competències Bàsiques de l'ESO dins l'àrea de Matemàtiques, mitjançant el treball col·laboratiu entre alumnes dels centres implicats que han estat comunicats mitjançant una xarxa social amb el professorat, usant una gama important d'eines Web 2.0 per a la generació de continguts, difusió de materials produïts i de l'experiència, amb una metodologia integradora que facilita a cada alumne el desenvolupament dels seus potencials.

També s'ha dut a terme una trobada amb tots els alumnes que han participat activament en totes les activitats, durant el juny de 2012 a Santiago de Compostela.

Tota la informació la podreu trobar a la Wiki del projecte http://conmiradamatematica.wikispaces.com

Tornar a l'inici

Sagrada Familia