|
|
Ajuntament de Barcelona: Generalitat de Catalunya: Office of the High Commissioner for Human Rights: Greenpeace:
|
Aquesta pàgina és una proposta
de crèdit de síntesi per a 4rt
d'ESO.
L'IES Celestí Bellera a 4rt curs proposa que l'alumnat faci del seu viatge final un veritable viatge d'estudis, i per tant programa el crèdit de síntesi en funció d'aquesta situació. Al llarg del temps dos han estat els crèdits que s'han realitzant alternativament: Florència i el renaixement i, Galícia altra comunitat autònoma. Per diferents raons sempre queda un grup de nois i noies que no van al viatge, però també s'organitza el seu crèdit de síntesi. Aquest crèdit alternatiu ha estat estudiar des de diferents àmbits la ciutat de Barcelona. Aquest curs, a un grup de professors i professores s'ens ha acudit estudiar la ciutat de Barcelona des del punt de vista de la sostenibilitat, aprofitant que ha estat presentat el document "Cap a l'Agenda 21 de Barcelona document per al debat" i que el nostre centre treballa en els projectes "Fem-ho possible. Cap a l'escola sostenible" i "Internet a l'aula". Hem pensat que dissenyar un crèdit en aquest sentit podria ser engrescador tant per al professorat com per l'alumnat. Una de les característiques dels nostres crèdits de síntesi és que l'alumnat amb els coneixements adquirits ha de realitzar un producte final. En aquest cas, que millor que fer propostes al propi Ajuntament de Granollers, al Consell Escolar del Institut i, als pares i mares de l'alumnat que assisteix al centre, per tal d'aconseguir millores en la ciutat, el institut i, a casa, en el camí de la ciutat sostenible i des de la participació responsable. Per tant l'estudi a realitzar per l'alumnat es basa en quatre temes desenvolupats per grups: La ciutat moderna La ciutat de tothom La ciutat i el bosc que s'han de materialitzar en propostes raonades per millorar la sostenibilitat
de la seva llar, la ciutat i al propi institut:
Pretenem que a partir de l'estudi directe de la ciutat, visita guiada
a Barcelona i a Granollers,
i, de l'estudi de diferent informació
seleccionada, l'alumnat pugui fer una proposta adequada a la seva edat
i de la que es senti part alhora de portar-la a la pràctica (veure
programació).
|